|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?Æsj, så kjipt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?Merka du at det var noen innpåslitne folk rundt deg da du brukte minibanken? Eller gjorde de det helt ubemerket?
![]() |
#43 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?Det jeg merket mest av innpåslitne folk, var seksåringen som sto og trykket på skjermen og distraherte meg mens jeg prøvde å kjøpe billett. Ellers er jeg veldig var for slikt etter å ha blitt ranet to ganger i utlandet. Det var rushtid og tjukt med folk, og det sto tre-fire politimenn like ved meg.. sikkert opptatt med å snakke med andre tyveriofre.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?Åå- så kjipt Gremli. Rådet mitt er det samme som de andre kloke FP'ere har nevnt i tråden. Jeg vil gi deg en stor
![]() |
#45 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?Pappaen min ble frastjålet lommeboka si på Gardermoen. Han oppdaget det før de fikk gjort noe ugang med kortene hans, men han hadde en betydelig sum i kontanter i lommeboka.
![]() |
#46 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?Æsj, så kjedelig! Du vil nok bli bedt om å skrive en slags rapport til banken om hva som har skjedd, det måtte iallefall jeg da jeg plutselig "var" i Thailand og tok ut 10 000 kr. Nå ble ikke kortet mitt stjålet, så de hadde nok skimmet (shimmet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?Uff, kjenner jeg blir skikkelig forbanna på at folk er så frekke.
![]() |
![]() |
#48 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?Kjipt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Ute av drift
![]() Sv: Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?Lurer på om jeg bare skal ha med 1 kort ut på tur når vi er på ferie... Og ha lite penger på den kontoen. De kan ikke ta ut mer penger enn det som er på konto, vel?
![]() |
#50 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?
De anbefaler aldri å dra på tur med bare ett kort. Bankene anbefaler at en har med minst 2 kort tilfelle det ene skulle slutte og virke eller evnt bli stjålet, men de kortene må oppbevares forskjellige steder. Det gjør jeg bestandig når jeg er ute og reiser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Ute av drift
Ja, det var egentlig det jeg mente.
![]() |
#53 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dersom de finner en offline minibank kan de ta ut maxbeløp på kontoen ja (som vanligvis er 9900 pr 7 dager). Mange kort blir brukt til taxiturer og i parkeringshus, nettopp pga de er offline. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sjekk om du har reiseforsikring via kundeprogram i nettbanken din. Som oftest er det slik at når 50% av reisen er betalt fra konto (månedskort? buss?) har du reiseforsikring.
![]() |
#55 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?Åh, så kjedelig!
![]() |
#56 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?Å fy, så kjipt!
![]() |
#57 |
Tøff
|
![]() Sv: Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?Jeg har begynt å legge hånda over hver gang jeg slår inn koden min, i tillegg til at jeg svært sjelden tar frem kortet lenge før jeg skal bruke det (står med kortet i hånda mens jeg står i kø etc.).
![]() |
#58 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?Dette var jeg gjennom for et par år siden og dessverre fikk jeg ikke igjen en eneste krone. Nå var det heldigvis "bare" 7 000,- som gikk tapt, men surt var det lell - forbanna surt!!
![]() |
#59 |
Ute av drift
Som nevnt var det aldri planlagt å ha med ett kort på ferie, men å ha med ett kort ut på tur på ferie. Dvs la det andre ligge et annet sted. Dessuten har jo mannen også to kort, vi ville selvsagt aldri dratt på ferie begge 2 med totalt 1 kort.
![]() |
|
|