Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-09, 21:42   #41
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lommeboka er stjålet. Hva gjør jeg?

Æsj, så kjipt.
Håper du får tilbake pengene dine.
Det er også et sabla styr å få nye kort.
Jeg mista lommeboka mi i fjor og følte jeg hadde mista helt oversikt over halve livet mitt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 21:43   #42
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Merka du at det var noen innpåslitne folk rundt deg da du brukte minibanken? Eller gjorde de det helt ubemerket?

Utrolig kjipe greier.

Gammel 06-07-09, 21:46   #43
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Det jeg merket mest av innpåslitne folk, var seksåringen som sto og trykket på skjermen og distraherte meg mens jeg prøvde å kjøpe billett. Ellers er jeg veldig var for slikt etter å ha blitt ranet to ganger i utlandet. Det var rushtid og tjukt med folk, og det sto tre-fire politimenn like ved meg.. sikkert opptatt med å snakke med andre tyveriofre.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 22:03   #44
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Åå- så kjipt Gremli. Rådet mitt er det samme som de andre kloke FP'ere har nevnt i tråden. Jeg vil gi deg en stor og krysse fingrene for at det ordner seg for snille jenter.
En føler seg som Obelix sier ribbet for halve livet sitt når slikt skjer.

Gammel 06-07-09, 22:07   #45
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Pappaen min ble frastjålet lommeboka si på Gardermoen. Han oppdaget det før de fikk gjort noe ugang med kortene hans, men han hadde en betydelig sum i kontanter i lommeboka.
Disse fikk han igjen på forsikringen.

Kjedelige greier, Gremli.

Gammel 06-07-09, 22:09   #46
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Æsj, så kjedelig! Du vil nok bli bedt om å skrive en slags rapport til banken om hva som har skjedd, det måtte iallefall jeg da jeg plutselig "var" i Thailand og tok ut 10 000 kr. Nå ble ikke kortet mitt stjålet, så de hadde nok skimmet (shimmet?) kortet, og jeg ante jo ikke når det kunne ha skjedd, selv om banken min mente det nok var i NY.
Jeg fikk alle pengene tilbake. Håper du er like heldig!

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 22:13   #47
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Uff, kjenner jeg blir skikkelig forbanna på at folk er så frekke.
Håper virkelig det ordner seg.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 22:15   #48
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Kjipt!

Hold på lommebokene deres oppfordres det i nyhetene, det er en bande som holder til på østlandet i disse dager. Jeg har en Dolce&Gabanna lommebok med stropp rundt håndleddet, den slippes ikke så lett, den er stor i tillegg. De kan prøve seg på å ta den, da ryker antagelig hånden også da blir det hyl og det merkes.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 22:18   #49
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Lurer på om jeg bare skal ha med 1 kort ut på tur når vi er på ferie... Og ha lite penger på den kontoen. De kan ikke ta ut mer penger enn det som er på konto, vel?

Gammel 06-07-09, 22:23   #50
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Lurer på om jeg bare skal ha med 1 kort ut på tur når vi er på ferie... Og ha lite penger på den kontoen. De kan ikke ta ut mer penger enn det som er på konto, vel?

De anbefaler aldri å dra på tur med bare ett kort. Bankene anbefaler at en har med minst 2 kort tilfelle det ene skulle slutte og virke eller evnt bli stjålet, men de kortene må oppbevares forskjellige steder. Det gjør jeg bestandig når jeg er ute og reiser.

Så kjedelig med lommeboka Gremli. Håper det ordner seg for deg så du får pengene tilbake. Jeg har akkurat fått tilbake ca. 4000 kroner fra Dnb Nor kort pga. at noen hadde brukt mitt bensinkort på nettet og vært ute og flydd med Air France, noe jeg ikke kjente til. Jeg fatter ikke hvordan noen har klart å bruke kortet mitt, for på nettet må en jo bruke den ekstra koden bakpå kortet, og det kortet har ligget i min lommebok hele tiden uten å ha vært borte. Var en tur i Bergen og der betalte jeg med kortet på hotellet og en resturant, så det er nødt for å ha skjedd der at kortet er skrevet av.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 22:26   #51
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, så kjipt!

Gammel 06-07-09, 22:41   #52
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

De anbefaler aldri å dra på tur med bare ett kort. Bankene anbefaler at en har med minst 2 kort tilfelle det ene skulle slutte og virke eller evnt bli stjålet, men de kortene må oppbevares forskjellige steder. Det gjør jeg bestandig når jeg er ute og reiser.

Ja, det var egentlig det jeg mente.

Gammel 07-07-09, 08:57   #53
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Dersom de finner en offline minibank kan de ta ut maxbeløp på kontoen ja (som vanligvis er 9900 pr 7 dager). Mange kort blir brukt til taxiturer og i parkeringshus, nettopp pga de er offline.

Det er særdeles lite lurt å bare ta med ett kort på ferie! Som nevnt kan du bli ranet eller kortet slutter å fungere. I tillegg kan man oppleve at banken sperrer kortet automatisk pga de får beskjed om mistenkelige transaksjoner fra kortselskapet - og da får du ikke åpnet kortet igjen. Da må du vente til du får et nytt i posten...

Gremli: Hvordan har de klart å få ut mer enn 10.000,- fra kortet? Grensen er jo som nevnt 9900 i minibank. Har de handlet med det og tatt ut i butikk i tillegg? I så fall kan det jo være at butikkene har overvåkningskamera.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 08:59   #54
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Siden dette skjedde på Oslo S, så burde overvåkningskameraene ha fått det med seg.

Trodde jeg hadde reiseforsikring i forsikringa mi, men det hadde jeg visst ikke. Vel vel. Det var maks fem kr i kontanter i lommeboka, hedigvis. Det viktigste er å få igjen de minst 10 000 som har blitt tatt ut av min konto. Og jeg går ikke akkurat personlig konkurs, det er lønning på fredag og feriereisen jeg hadde planlagt i sommer er overstått.

Sjekk om du har reiseforsikring via kundeprogram i nettbanken din. Som oftest er det slik at når 50% av reisen er betalt fra konto (månedskort? buss?) har du reiseforsikring.

Gammel 07-07-09, 09:02   #55
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, så kjedelig!
Du har ikke reiseforsikring gjennom jobb da?

Og du er ikke dum. Det er tyvene som er frekke og utspekulerte.
Jeg er alt for naiv og sløv på slike ting.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:11   #56
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Å fy, så kjipt!

Er ellers enig med Necesario, du er da ikke dum. Nesten umulig å verge seg mot sånt!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:34   #57
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg har begynt å legge hånda over hver gang jeg slår inn koden min, i tillegg til at jeg svært sjelden tar frem kortet lenge før jeg skal bruke det (står med kortet i hånda mens jeg står i kø etc.).

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 10:24   #58
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Dette var jeg gjennom for et par år siden og dessverre fikk jeg ikke igjen en eneste krone. Nå var det heldigvis "bare" 7 000,- som gikk tapt, men surt var det lell - forbanna surt!! Hadde en laaaang klagesak gående med banken, men kom ingen vei!! Så jeg vil gjerne gi deg en bare, vet akkurat hvor inni hampens drittalt det er - og jeg håper din lykke er større enn min!

Gammel 07-07-09, 10:37   #59
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Det er særdeles lite lurt å bare ta med ett kort på ferie!

Som nevnt var det aldri planlagt å ha med ett kort på ferie, men å ha med ett kort ut på tur på ferie. Dvs la det andre ligge et annet sted. Dessuten har jo mannen også to kort, vi ville selvsagt aldri dratt på ferie begge 2 med totalt 1 kort.

Gammel 07-07-09, 10:55   #60
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så forferdelig kjedelig, Gremli! Om du venter lønn eller ei, 10 000 kroner er mye for de fleste av oss. Håper du får igjen pengene dine.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.