|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneOm det er ok å drepe? Nei det er det ikke. Men å bli drept av eget offer er i denne settingen bare en bagatell i forhold til hva han har kostet andre mennesker av lidelser mener jeg. What comes around goes around. Jeg klarer ikke syntes dette er noe tap. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneOk, jeg vre kanskje litt unyansert, jeg mener ikke det var "ok" at han ble drept, eller sånnsett at det er "snillt" heller, men jeg mener i alle fall at han burde vært inne på livstid.
|
|
|
#4 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneFolk har blitt frikjent for drap pga pms.
|
|
|
|
#5 |
|
saftig
|
Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneDet høres ut som en helt grusom situasjon for 16-åringen. Jeg er veldig glad på hennes vegne at hun klarte å komme seg unna. Det er selvsagt tragisk for nordmannen at han satte seg i en slik situasjon, men jeg klarer heller ikke å gråte noen tårer for at en kidnapper og bevæpnet overfallsmann blir overmannet av sitt offer.
|
|
|
#7 |
|
Tøff
|
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneDet er jo direkte tragisk at en allerede traumatisert sekstenåring nå også skal ha drap på listen over ting hun helst aldri ville opplevd.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneEn oppfølger er kanskje greit å ta med, se hva mannens norske familie sier og ikke minst den stakkars datteren hans som bare 9 år gammel ble vitne til at han ble drept. Litt å tenke på når vi er kjappe på avtrekkeren fordi vi blir rasende over at det går an. |
|
|
|
#9 |
|
Expired
Jeg har visst det med at datteren var vitne hele tiden. Det var i media samtidig, det.
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Det har jeg også fått med meg. Det jeg kanskje synes er litt guffent er at vi i denne tråden sier at det er flott at drittsekken er død, det er lite respektfullt for de nå farløse barna og sikkert lite hyggelig for familien i Norge å lese. Greit at handlingene hans ikke kan forsvares, greit at han burde vært internert på livstid men det er ikke greit at vi er såpass krasse selv når et slikt menneske går bort. |
|
|
|
#11 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Det er jeg selvsagt helt enig i, Joika. Likevel legitimerer det ikke at vi kan være litt vel krasse i ordbruken vår. |
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Det er sant. Men intervjuet med den norske familien ga vel også inntrykk av at de heller ikke savnet ham nevneverdig. De var opptatt av barna. Men et fillipinsk barn leser neppe her. |
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneJeg greier ikke å se det som noe problem at han er død. Han var en drittsekk og verden er nok et bedre sted uten ham. |
|
|
|
#15 |
|
Expired
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneDa kan jeg opplyse om at nære kilder av familien sier at det er helt greit at han er død.
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Men så fint da, for da er det greit å bruke krasse vendinger eller hva? Jeg synes fremdeles det er en usmaklig ting å gjøre. |
|
|
|
#17 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneEnig med Skvetten. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Expired
Du, jeg har ikke argumentert hverken den ene eller andre veien jeg, altså.
|
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneNå syns jeg vi er langt over streken for sladder og kjerringfakter her.
|
![]() |
|
|