Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nordmannen som ble drept på Filippinene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-09, 13:50   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Om det er ok å drepe? Nei det er det ikke. Men å bli drept av eget offer er i denne settingen bare en bagatell i forhold til hva han har kostet andre mennesker av lidelser mener jeg. What comes around goes around. Jeg klarer ikke syntes dette er noe tap.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 14:07   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

What comes around goes around.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 14:14   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ok, jeg vre kanskje litt unyansert, jeg mener ikke det var "ok" at han ble drept, eller sånnsett at det er "snillt" heller, men jeg mener i alle fall at han burde vært inne på livstid.

Ogjeg håper jenta ikke straffes om det, slik det fremstilles, handelr om nødverge. Og at datra hans ikke er for traumatisert, og klarer seg greit etterhvert.

Men jeg klarer, uansett hvordan vi vender og vrir på det, ikke å føle at det er trist at han er død.

Gammel 21-07-09, 14:20   #4
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Folk har blitt frikjent for drap pga pms.

Gammel 21-07-09, 15:39   #5
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppslag om dette i Cebu Daily News

Gammel 21-07-09, 15:45   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres ut som en helt grusom situasjon for 16-åringen. Jeg er veldig glad på hennes vegne at hun klarte å komme seg unna. Det er selvsagt tragisk for nordmannen at han satte seg i en slik situasjon, men jeg klarer heller ikke å gråte noen tårer for at en kidnapper og bevæpnet overfallsmann blir overmannet av sitt offer.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 16:01   #7
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Det er jo direkte tragisk at en allerede traumatisert sekstenåring nå også skal ha drap på listen over ting hun helst aldri ville opplevd.

Når det gjelder han som er drept så synes jeg aldri det er greit at noen dør på unaturlig vis, men i noen tilfeller er det mindre trist enn andre.

Terry Pratchett
Pappalille er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 17:15   #8
Skvetten
Passiv

Standard

En oppfølger er kanskje greit å ta med, se hva mannens norske familie sier og ikke minst den stakkars datteren hans som bare 9 år gammel ble vitne til at han ble drept. Litt å tenke på når vi er kjappe på avtrekkeren fordi vi blir rasende over at det går an.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=564883

Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 17:34   #9
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

En oppfølger er kanskje greit å ta med, se hva mannens norske familie sier og ikke minst den stakkars datteren hans som bare 9 år gammel ble vitne til at han ble drept. Litt å tenke på når vi er kjappe på avtrekkeren fordi vi blir rasende over at det går an.

Jeg har visst det med at datteren var vitne hele tiden. Det var i media samtidig, det.

Gammel 28-07-09, 17:36   #10
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg har visst det med at datteren var vitne hele tiden. Det var i media samtidig, det.

Det har jeg også fått med meg. Det jeg kanskje synes er litt guffent er at vi i denne tråden sier at det er flott at drittsekken er død, det er lite respektfullt for de nå farløse barna og sikkert lite hyggelig for familien i Norge å lese. Greit at handlingene hans ikke kan forsvares, greit at han burde vært internert på livstid men det er ikke greit at vi er såpass krasse selv når et slikt menneske går bort.

Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 17:43   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig i at dette er kjempetragisk for familien hans, men det er også veldig tragisk for alle ofrene han har ødelagt livene til og deres familier.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 17:54   #12
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg er helt enig i at dette er kjempetragisk for familien hans, men det er også veldig tragisk for alle ofrene han har ødelagt livene til og deres familier.

Det er jeg selvsagt helt enig i, Joika. Likevel legitimerer det ikke at vi kan være litt vel krasse i ordbruken vår.

Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 17:56   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er jeg selvsagt helt enig i, Joika. Likevel legitimerer det ikke at vi kan være litt vel krasse i ordbruken vår.

Det er sant. Men intervjuet med den norske familien ga vel også inntrykk av at de heller ikke savnet ham nevneverdig. De var opptatt av barna. Men et fillipinsk barn leser neppe her.

Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 17:32   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg greier ikke å se det som noe problem at han er død. Han var en drittsekk og verden er nok et bedre sted uten ham.

Om jeg ville gitt ham dødsstraff i Norge? Nei. Men jeg ville helst sett at han aldri kom ut i samfunnet igjen noen gang. Siden han tydelig ikke var mulig å endre på.

Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 07:00   #15
Line*
Expired

Standard

Da kan jeg opplyse om at nære kilder av familien sier at det er helt greit at han er død.

Gammel 29-07-09, 09:28   #16
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Da kan jeg opplyse om at nære kilder av familien sier at det er helt greit at han er død.

Men så fint da, for da er det greit å bruke krasse vendinger eller hva? Jeg synes fremdeles det er en usmaklig ting å gjøre.

Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 10:37   #17
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Enig med Skvetten.
Jeg er ikke overrasket over at en sånn mann til slutt fikk en sånn skjebne, mange vil si "he had it coming" og fortjente det. Men å juble over at han er død, gjør jeg ikke.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 11:22   #18
Line*
Expired

Standard

Men så fint da, for da er det greit å bruke krasse vendinger eller hva? Jeg synes fremdeles det er en usmaklig ting å gjøre.

Du, jeg har ikke argumentert hverken den ene eller andre veien jeg, altså.
Kun lagt ut det jeg vet.

Gammel 30-07-09, 02:17   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå syns jeg vi er langt over streken for sladder og kjerringfakter her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.