|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bedreviter
|
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin oransje skolesekk?
Det stemmer ikke
Overraskende nok er det en god sekk, og den er justerbar på så mange måter at det virker som om den passer godt til de fleste. (Ja, jeg var også skeptisk.) |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Fortynnet
|
Vår førsteklassing har fortsatt ikke gått alene langs trafikkerte veier, og kommer ikke til å gjøre det på en god stund ennå. Han har ikke sånn sekk, men det er ikke avgjørende. Skoleveien her er langt fra trygg for så små barn. Uansett hvor mye man trener på trafikksituasjoner med en seksåring, kan det oppstå situasjoner de ikke klarer å vurdere. I tillegg til at de generelt er små, impulsive og korte, så de ikke synes så godt i bilistenes blindsone. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
maler
|
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin oransje skolesekk?På vår skole er det vanlig at den byttes ut i 3. klasse. Da er den som regel blitt i minste laget. Noen får ny sekk allerede i 2. klasse, noen bruker den også i 3.
|
|
|
#44 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin oransje skolesekk?Ungene liker godt sekken sin, at den er stygg var da et underlig svar. Det virker som den sitter godt også.
|
|
|
#45 |
|
Einsam
|
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin orasje skolesekk?Eldste fikk sekk i fjor, og kommer til å bruke dem kommende skoleår også, hvis den fortsatt er stor nok. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin oransje skolesekk?Slike sekker har jeg aldri sett her i kommunen, eller i nabokommunene heller for den sakens skyld. Et bra tiltak sikkert, men særlig fin var den ikke ...dog, den SKAL jo synes. Men; jeg synes kanskje ikke sekken umiddelbart ser helt ideell ut for små rygger?? Dog, jeg har aldri sett en i virkeligheten, så jeg kan ikke uttale meg om akkurat det selvsagt.
|
|
|
#47 |
|
Bedreviter
|
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin oransje skolesekk?Som sagt tidligere i tråden så er deg en god sekk med bra passform og god funksjonalitet. I vår kommune har den vært i bruk i mange år, og jeg har ikke hørt noen, hverken barn eller voksne klage på den. Verken på at den ikke passer eller at den er stygg. Tvert i mot er det tydelig at ungene er veldig stolt over sekken sin.
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin oransje skolesekk?Jeg er 100 % enig med Teofelia og vi bor i samme kommune. Her er det gjengs at alle førsteklassinger bruker sekken og det har ikke vært problem å finne egen sekk blant 120 andre like sekker. Poden har en egen dings på sin sekk og henger den på plassen sin i gangen når han ikke har den i arealet.
|
|
|
#49 |
|
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin oransje skolesekk?Størstejenta mi brukte sin orange i 1.trinn, og fikk ny noen få dager ut i 2.trinn, da vi fant ut at sekken var for liten.
|
|
|
#50 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror Mazungen ville blitt lei seg om jeg insisterte på en annen sekk. Den tiden kommer tidsnok der en gjerne vil skille seg ut. Om barnet selv spør om ny sekk og ønsker seg det, så får hun det ikke lenge etter. Men jeg ser ikke poenget før sekken virker for liten, eller hun selv ønsker seg en annen. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin oransje skolesekk?Min 1.klassing kommer til å bruke den orange sekken. Her er det stas å få den utdelt og ungene er virkelig stolte. Eneste jeg syntes var dumt var at de har skrevet navnet på den. Liker dårlig at vilt fremmede kan rope på han fra avstand. Han er naiv nok til å gå bort også. Kommer til å videreformidle dette til skolen så kanskje de ikke gjør dette neste år.
|
|
|
|
#52 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin oransje skolesekk?Her anbefalte skolen at vi ikke skrev navn utenpå. :enig: Vi hadde navn inni og en dings utenpå.
|
|
|
#53 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når bytte ut Statens Vegvesen sin oransje skolesekk?Er det noe jeg kan gjøre for å kamuflere navnet? Finnes det noe StarWars greier man kan stryke på?
|
|
![]() |
|
|