|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Sv: Foreldre/barndomshjem og teknologiJeg er født i 1969. Mamma var alene med meg i mange år, så vi levde veldig spartansk. Vi hadde verken tv, telefon eller bil. Et sted vi bodde hadde vi ikke bad engang. Der måtte vi ned tre etasjer, over gårdsplassen og ned i kjelleren i leiegården ved siden av hvis vi skulle på do. Derfor var det helt legitimt hjemme hos oss å tisse i utslagsvasken.
|
|
|
#2 |
|
En Som Trener
|
Sv: Foreldre/barndomshjem og teknologiVi hadde farge-tv når jeg ble født i 1975, såvidt jeg kan huske. Ellers var de ganske trege på resten. Vi fikk tørketrommel forholdsvis tidlig da, den ble kjøpt i 1982 pga at jeg fikk tvillingbrødre som brukte tøybleier. Papirbleier var så dyrt enda da, at det var billigere å kjøpe tørketrommel og bruke tøybleier. Jeg ønsket meg inderlig mikrobølgeovn så jeg også kunne servere mine venninner mikro-pop og seige ostesmørbrød, men neida!
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Foreldre/barndomshjem og teknologiFarge-tv-en tror jeg ble anskaffet i 77. I 83 kom Betamax-videospilleren i hus :-) Den gjorde nytten sin lenge - de fikk VHS-spiller etter hvert, og overtok da Beta-en og hadde den vel fram til i 99. Kjekt å kunne skifte kanal med fjernkontroll når TV-en ikke hadde det, og i tillegg hadde videospilleren kraftig signalforsterker. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Foreldre/barndomshjem og teknologiBestefaren min (født i 1902) var førstemann i Trondheim med TV. Flere år før sendinger i Norge. Noen ganger fikk de inn skygger og omriss. TVen står forresten på Radiomuseet i Selbu, og dette minner meg på at jeg skulle ta meg en tur dit. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Foreldre/barndomshjem og teknologiTeknologi? I Bauchebarndommen? Creo que no!
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Foreldre/barndomshjem og teknologiFarge-TV, telefon, tørketrommel og oppvaskmaskin var i hus før meg, hvertfall (jeg er 80-modell).
|
|
|
|
#7 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Foreldre/barndomshjem og teknologiJeg husker ikke all verdens, men jeg husker at vi ikke hadde telefon med snurreskive men sånn med taster. Du verden, det var in!
|
![]() |
|
|