Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når du sier at du skal komme i (f.eks.) 13-tiden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-09, 15:43   #1
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når du sier at du skal komme i (f.eks.) 13-tiden

Jeg er egentlig like sær som Nin.

Gammel 06-08-09, 16:02   #2
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sender melding hvis jeg er mer enn 10 minutter forsinket. Og jeg hadde nok etterlyst en person etter 30 minutter når vi snakket om XX tiden, for det er ca +/- 15 minutter i mitt hode.

Gammel 06-08-09, 16:03   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg sier kl 13, så gir jeg beskjed om jeg blir mer enn 5 minutt for sen.

Sier jeg 13-tiden, så kommer jeg mellom 12.45 og 13.15 en gang.

Sånn omtrent.

Gammel 06-08-09, 17:15   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

13-tiden er selvsagt den tiden man sier ett for. Altså halv ett til kvart over ett.

Gammel 06-08-09, 19:51   #5
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

13-tiden er selvsagt den tiden man sier ett for. Altså halv ett til kvart over ett.

Enig.. Men hadde det vært fare for at jeg skulle dukke opp tidligere enn ti på ett hadde jeg vel kalt det tolv-ett-tiden.

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 19:58   #6
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Men det er vel ikke "sært" å ha et slikt slingringsmonn? Det er jo din fritid som blir ventetid, det er snakk om?

Et slingringsmonn er jo rett og slett en nødvendig forutsetning for begrepet "ett-tiden". Om man vil at gjestene skal innfinne seg nøyaktig ett, må man jo slett ikke gjøre en avtale om at man skal møtes i "ett-tiden" - da må man avtale å møtes kl. 13 sharp, ikke sant?

Om noen hadde bedt meg stikke innom den i ett-tiden, for så å reagere negativt på at jeg ikke kom innen få minutter etter ett, ville jeg ha tenkt at det var de som var sære.

Jeg tenker som Veronal;

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kl. 13 er for meg kl. 1300-1315 (men selv ville jeg gitt beskjed hvis jeg kom senere enn 1305).
13-tiden er for meg kl. 1300-1330 (men selv ville jeg gitt beskjed hvis jeg kom senere enn 1315).

Gammel 06-08-09, 17:55   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

13-tiden er en eller annen gang mellom kl 13 og 13:45.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 17:58   #8
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

13-tiden er en eller annen gang mellom kl 13 og 13:45.

Slik oppfatter jeg det også

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 18:01   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Om jeg kommer kloa 13 er jeg der som regel 13.04. Om jeg skal komme i 13-tida er det fra 13.00 til 13.30. Ikke før 13.00.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 19:34   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kl. 13 er for meg kl. 1300-1315 (men selv ville jeg gitt beskjed hvis jeg kom senere enn 1305).
13-tiden er for meg kl. 1300-1330 (men selv ville jeg gitt beskjed hvis jeg kom senere enn 1315).

Gammel 06-08-09, 19:37   #11
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

...når kommer du da? Hvor stort er slingringsmonnet? Sier du ifra om du blir forsinket, selv om det er avtalt xx-tiden? Hadde du ringt og "etterlyst" personen? Når da, isåfall?
Mange spørsmål, men glad om dere svarer på alle.

Det der var litt sløvt av vennene syns jeg.

Trettentiden er fra 1250-1310. Senere enn ett kvarter hadde jeg gitt beskjed. Det med å etterlyse kommer vel an på... Noen er alltid for sent, men om det var ei som skulle komme aleine, f eks sykle et stykke, tror jeg at jeg hadde ringt og sjekka om ho var reist. Kommer an på alder.

Gammel 06-08-09, 20:10   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som denne tråden ganske tydelig skulle vise, er det all grunn til å anta at folk har en ganske romslig definisjon av begrepet "ettiden". Hvis noen hadde sagt ettiden til meg, for så å synes jeg var utilbørlig sen når jeg kom kl 13:30, så ville jeg synes de var temmelig sære.

Hvis man vil at folk skal komme presis, så inviterer man til kl 13, mener jeg.

Bruk av begrepet 13- tiden ville nettopp fortalt meg at det ikke var nødvendig å komme presis.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 20:32   #13
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Som denne tråden ganske tydelig skulle vise, er det all grunn til å anta at folk har en ganske romslig definisjon av begrepet "ettiden". Hvis noen hadde sagt ettiden til meg, for så å synes jeg var utilbørlig sen når jeg kom kl 13:30, så ville jeg synes de var temmelig sære.

Hvis man vil at folk skal komme presis, så inviterer man til kl 13, mener jeg.

Bruk av begrepet 13- tiden ville nettopp fortalt meg at det ikke var nødvendig å komme presis.

Veldig enig med Teofelia. 13-tiden gir godt med slingrinsmonn. Likevel ville jeg nok sendt ei melding om det bikket mot 14-tida.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 21:19   #14
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slik tenker jeg også. Henger man på "tiden", så er det underforstått at det ikke er å nøye om man kommer presis. Da har man litt slingringsmonn. Men hvis man blir seinere enn 13.30 - 13.45 synes jeg man skal gi beskjed.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 20:58   #15
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir forresten helt gal av foreldrene mine på dette området - mamma inviterer til middag og sier "5-tida", så betyr det at pappa begynner å grille maten kaaaanskje 1730 liksom.
Hvis pappa ringer og sier 5-tida, er det oppstandelse om man ikke sitter klar ved middagsbordet 1705 . Og da er det besynderlig nok mamma som blir sur.

Man skulle jo tro jeg hadde lært da, men nei...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 21:06   #16
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Som Teofelia sier, ett-tiden sier meg at det ikke er akkurat kl.13.00. Hadde gitt beskjed om jeg kom senere enn kl.13.30.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 21:10   #17
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alt fra 12.30 til 13.30...Gir beskjed om jeg kommer senere.

Gammel 06-08-09, 21:13   #18
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Når dukket de opp, om de kom i det hele tatt?

For meg er definisjonen på 13-tiden omtrent som kokosbolle sin, og jeg sender alltid melding om jeg blir senere enn 13.15.

Om jeg ville purret...det kommer litt an på hva som var planlagt. Uten planer om mat eller annet sprell ville jeg nok drøyd til nærmere kl 14, men om det skulle serveres noe og de andre ble sittende og vente så ville jeg etterlyst etter...tja, kanskje 20 minutter?

Gammel 06-08-09, 21:20   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da ville jeg kommet mellom 12.50 og 13.15, evt. sendt en sms hvis jeg kom tidligere eller senere.

Gammel 06-08-09, 22:09   #20
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

"tiden" gir greit slingringsmon. 13 er 13. Da 1455-1310 sånn ca. 13-tiden... det er vel fra 1245 til 1330 sånn ca, ikke noe krav om prseis oppmøte når det er "tiden".

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.