|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke lov med pennal på skolen?
Du formulerte deg noe finere ja. Det handler mye om det synes jeg. Jeg forstår budskapet, men de må vokte seg litt på hvordan de presenterer dette. Å slå ned på dette i morgen første skoledag, er liksom ikke greia. Foreldrene har fått beskjed, og har noen det med i morgen så er det nok mest fordi det har ventet i sekken siden f.eks. februar. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Vi fikk beskjed om å kjøpe to pennal til storesøster, så det har vi også gjort til broremann.
|
|
|
#3 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Har aldri hørt om den regelen, så her er det fritt fram for pennal. Sist redigert av Obelix : 18-08-09 kl 23:28. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Det er i grunnen en fin regel synes jeg. Man kan fint ha tingene på skolen i en boks på pulten. En annen ting som er litt fint er miljøaspektet i dette. Hos oss jobber vi aktivt med miljøspørsmål og det er få av mine elever som stiller med nye greier hvert år, heldigvis. |
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Hm, aldri hørt om pennal-nekt før. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Eller som idag (pc ikke utdelt ennå): "Vi trodde ikke vi skulle skrive noe". Neivel? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 19-08-09 kl 09:56. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Har barn i 10. klasse og 8.klasse og har aldri vært borti et slikt forbud - men ser hensikten med det, det høres fornuftig ut.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Vi er pålagt å stille med alt av utstyr, med strek under pennal. |
|
|
|
#10 |
|
One of These Days
|
Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Alle skoler som praktiserer Early years eller Tidlig innsats, har forbud mot pennaler. Dette er et nytt prosjekt som setter fokus på leseforståelse og veiledet lesing. Opplegget er stasjonstrening og som mange har sagt, 1.klassinger bruker lang tid på pennal. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
anglofil
Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Her var det masse erfaringer og forklaringer, tusen takk. Jeg har nå stor forståelse og ser absolutt hvorfor penal ikke er lov.
|
|
|
#12 |
|
lider av tastleksi
|
Ja, dette er mitt inntrykk også. Her var det besteforeldre somv ar mest opptatt av pennal, snuppa har altså fått to stk som ligger på rommet hennes og som hun har brukt i sommer når hun har tegnet og hatt med seg på overnattingsbesøk hos besteforeldre, men jeg gav beskjed til dem at det ikke var tillatt på skolen så snuppa har ikke oppfattet at dette er en skolegreie engang. Så her har vi ikke hatt noen spørsmål eller tanker rundt pennal i det hele tatt, og hun syns det var storartet med skolens utstyr i en kasse på bordet. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Ingen pennal hos oss, bare et godt utvalg av det de trenger på skolen. Gode blyanter med godt gripetak, og god orden og system, med fargesortering, etc.
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Kan du fortelle litt mer om early years, amylin? Det høres spennende ut.
|
|
|
#15 |
|
One of These Days
|
Jeg kan egentlig ikke så mye, siden skolen min ikke har startet enda og det kun er tulla sin skole som praktiserer det. Tror Early years er et prosjekt som er fra Australia. Det legges vekt på leseforståelsen og ikke like mye den tekniske delen av lesingen. Barna skal forstå at bokstaver danner en mening og pirre nysgjerrigheten til hvilken historie ordene forteller, bl.a. ved veiledet lesing. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
|
Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Jeg er nyutdannet lærer og har vært på en del skoler. Jeg har også hatt barn i skolen i 11 år. Har aldri hørt om at det ikke er lov å ha med pennal. Har heller sjelden opplevd at pennal har vært et problem. Enkelte jenter har med en del dilldall i pennalet og sekken. De får beskjed om å legge det i sekken i timen og det har gått greit. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Ikke lov med pennal på skolen?Ikke LOV? den var jo litt drøy??? |
|
|
|
#18 |
|
anglofil
Kanskje en fordel å lese tråden så ser du hvorfor
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke lov med penal på skolen?
Det er ingen sånn regel på skolene her heller, men unødvendig? Jeg syns tvert imot pennalet er en viktig del av skolesekken. Der oppbevares gråblyant, viskelær, fargeblyanter pluss diverse andre nødvendige skolesaker. |
|
|
|
![]() |
|
|