Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-09, 13:58   #41
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?

Hvor i landet vil dere bo da? Nær Oslo? Trondheim? Eller en plass midt i mellom?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 14:02   #42
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det er forskjell på "landet", altså. Man trenger ikke å flytte kilometervis fra folk selv om man flytter ut i provinsen.

Du får komme hit, MissS! Akkurat passe avstand fra byen (1,5 mil). Vi bruker et kvarter på levering av barn og å komme oss på jobb.
Masse tumleplass for ungene og et trygt og fint nærmiljø.

Gammel 24-08-09, 14:04   #43
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vallersund ligger jo i Bjugn kommune. Ergo ikke så stygglangt fra Trondheim (Går ut dere vil bo der så lenge der har jobb her)

http://www.finn.no/finn/realestate/o...e=18054350&sid=

Fin tomteutsikt...

Gammel 24-08-09, 14:04   #44
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Du får komme hit, MissS! Akkurat passe avstand fra byen (1,5 mil). Vi bruker et kvarter på levering av barn og å komme oss på jobb.

Hvor bor du da? *nysgjerrig*

Gammel 24-08-09, 14:06   #45
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vallersund ligger jo i Bjugn kommune.

Ååå, mormor var fra Vallersund.

Jeg har alltid vært veldig glad i Fosen, så hadde jeg skulle flyttet på landet i Trøndelag, så hadde jeg nok valgt Ørlandet eller omegn.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 14:10   #46
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Ja, Fosen er pent, men det er vel kun Stadsbygd og Vanvika som er forenelig med jobbing i byen...

Gammel 24-08-09, 14:14   #47
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis vi skulle flyttet ut av Trondheim så tror jeg at jeg ville valgt Byneset eller Buvika. Landlig men med nærhet til sjøen. Hvis en av dere eller begge fortsatt skal jobbe i Trondheim, så hadde jeg aldri i verden vurdert Fosen. Den lange reiseveien hadde jeg ikke orket

Vil du lengre ut på landet så er jo områdene rundt Orkanger en muliget. Fin vei inn til Trondheim og kanskje muligheter for at en av dere kan jobbe på Orkanger?

Gammel 24-08-09, 14:17   #48
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Hvor bor du da? *nysgjerrig*

Se prikk.

Gammel 24-08-09, 14:20   #49
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sant nok. Jeg tenkte ikke på jobbing i byen. Hadde jeg skulle ha flyttet på landet, så ville jeg heller ha prøvd å finne noe relevant i nærheten i stedet for å pendle. Og ja, jeg vet det er lett å si. Vi bor landlig, og har lang reisevei til jobb begge to, fordi vi MÅ inn til byen for å finne relevante jobber, dessverre.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 14:27   #50
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Forresten. Frosta. Det er stedet. i overkant av en times kjøring til Trondheim - ca 40 minutter fra Levanger og sykehuset der. Mye livat folk og veldig fint sånn generelt sett

*halvt frosting*

Gammel 24-08-09, 14:50   #51
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

http://www.finn.no/finn/realestate/o...e=18539871&sid=

Fannrem. Mest for at huset var så sjarmigt..

Det har vi sett på!

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Hvor i landet vil dere bo da? Nær Oslo? Trondheim? Eller en plass midt i mellom?

Ca 30 min utenfor Tr.heim tenker jeg.

Hvor? Husker at du snakket om det, men har glemt det.

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Hvis vi skulle flyttet ut av Trondheim så tror jeg at jeg ville valgt Byneset eller Buvika. Landlig men med nærhet til sjøen.

Vi har sett på hus der, men ikke funnet noe som passet. Liker plassen veldig godt!

Gammel 24-08-09, 15:03   #52
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 16:22   #53
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Stjørdal da?

Er mange ledige tomter her jeg bor, men det er byggefelt da. Her er det MANGE barn i rett alder og umiddelbar nærhet til marka. Kun en halvtime til byen,

Gammel 24-08-09, 16:26   #54
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Standard

Prikk til deg også, MissS.

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Gammel 24-08-09, 16:29   #55
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gjort det. Fra Trondheim til Lakselv i Finnmark. (Og er ikke DET landet, så vet ikke jeg... ) Stortrives.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 16:57   #56
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har gjort det og overlevd med glans. Endte opp med 50 meter skolevei og totalt 6 2005-barn i gaten.

Det er forskjell på "landet", altså. Man trenger ikke å flytte kilometervis fra folk selv om man flytter ut i provinsen.

Nei det finnes "billige" hus selv om man ikke flytter langt ui skogen. Her vi bor kjøpte vi hus til 1,7 mill, (3 soverom, dere må vel ha større) det er 1,5 km til alle skolene inkl videregående, og jeg har jobb i området og det er vel en time til Oslo. Vi har bodd i Bergen tidligere, og jeg har bodd i Bergen og Oslo.
Hun har to venninner i gata, og flere potensielle når raadiusen hennes blir litt større. Det finnes byggefelt på landet også.

Gammel 24-08-09, 17:01   #57
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er et hus med stor tomt, mer sentralt (dog ikke så idyllisk) som det andre huset i Orkdal. http://www.finn.no/finn/realestate/o...cabjP5BY940599

Fra dette huset tar det ca. 40 min. til Trondheim tror jeg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 17:24   #58
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Her er et hus med stor tomt, mer sentralt (dog ikke så idyllisk) som det andre huset i Orkdal. http://www.finn.no/finn/realestate/o...cabjP5BY940599

Fra dette huset tar det ca. 40 min. til Trondheim tror jeg.

Vi må ha flere soverom.

Gammel 24-08-09, 17:26   #59
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er stor forskjell på det å flytte til "landet" der man har familie og kjenner folk, enn å flytte og begynne helt på nytt på "landet". Noen steder kan det være veldig vanskelig å komme inn og det å leve som en outsider er ikke noe greit.

Gammel 26-08-09, 11:08   #60
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vi er innflyttere, ikke i på "landet", men i ett tettsted småby. Det DM er inne på kan jeg signere. Vi har blitt tatt veldig godt i mot og har godt forhold til kollegaer og barna har venner. Samtidig er det en del kultur her som vi ikke helt forstår. Enkelte tradisjonelle arrangementer får vi aldri med oss fordi vi ikke er vokst opp med dem selv, og ser ikke mikronotisen i avisa.

I perioder er det også slitsomt å være langt fra egen familie og gamle venner.

Men nå tror jeg ikke dette er sånn "landet" som dere tenker på.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.