|
|||||||
| Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveldJeg er på ingen måte sjokkert. Det er da slik det er. Lite ressurser og både flinke og svake elever. Pliktoppfyllende og bøllefrø.
|
|
|
#2 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveldLæringskurven er relativt bratt som nyutdannet lærer... *svett*.
|
|
|
#3 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveldJeg ble positivt overrasket over dette. Det viser hverdagen på en Osloskole.
|
|
|
#4 |
|
Trøtt
|
Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveldJeg prøver å skjønne her. Når du sier
hva slags omfang er det dere mener?
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveldMen hvilken informasjon synes dere var så veldig sensitiv? Det lurer jeg på. Selvfølgelig kom det fram ting som ellers går inn under taushetsplikten, men veldig sensitivt føler jeg ikke at noe særlig av det som kom fram igår var? Ser for meg en rekke andre ting som sikkert kunne vært trukket fram som ville vært adskillig mer følsomt, uten at jeg aner noe spesielt om hvilke problemer og diagnoser som finnes på akkurat denne skolen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveldHva var det som var utagerende? Jeg fikk ikke med meg hele programmet, tror jeg, men så en gutt i en sløydsal.
|
|
|
#7 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld
Det var vel det eneste? Og jeg synes ikke det var så utagerende.
|
|
|
#8 |
|
guru advisor
|
Ja, det var detjeg tenkte på. Jeg synes det blir fremstilt som at denne gutten hadde vært en del utagerende ved andre anledninger også. Har han bedt om å bli fremstilt slik? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
guru advisor
|
Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveldDa tror jeg er herdet desverre, apan. Selv om jeg også har jobbet på "tøffe" skoler tidligere så syns jeg dette var vondt å se. Jeg syns det er forferdelig å utlevere at den og den sliter med det og det fordi dette er med på å stemple dette barnet! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Jeg synes ingen ble stemplet her, men da er vi bare uenige. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveldDet er ikke lett å ha en haug med unger på sløydsalen alene. :til hans forsvar: Spesielt ikke hvis man er ny og ikke enda har fått ungene "under huden".
|
|
|
#13 |
|
guru advisor
|
Da tror jeg at jeg hadde insett å det å ha sløyd på den måten ikke er spesielt givende for elevene, og funnet på noe annet. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Introvert textrovert
|
Det er jeg vel ikke så sikker på at en nyansatt har mulighet til.
|
|
|
#15 |
|
guru advisor
|
Sist redigert av Minerva : 27-08-09 kl 19:41. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Travelt opptatt
|
Takk for at du sa det. For det er slik jeg følte det også etter å ha gjennomført PPU. Det vi lærte der var hyggelig og interessant i forhold til diskusjoner med andre lærere i matpausen. Men det hadde ekstremt liten nytte i møte med elevene og foreldrene deres.
|
|
|
#17 |
|
Hertuginne
|
Ehhh, det er da veldig, veldig vanlig i mange jobber. Jeg hadde null form for opplæring da jeg begynte i min første jobb etter siv.ing.studiet, og ble kastet direkte til ulvene da jeg begynte å jobbe. Det var ikke spesielt behagelig å ha en lærekurve som er så bratt at man føler det er en vegg, men at dette gjelder kun lærere er jo ikke sant. (Og ja, jeg er ekstremt glad jeg ikke hadde kamera på meg det første halve året i ny jobb.)
|
|
|
#18 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveldJeg gleder meg til episoden der foreldrene til noen av elvene skal søke permisjon for å dra på ferie med dem utenom feriedagene som er satt opp i skoleruten. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveldjeg fikk ikke sett i går, og webtv opplyser om at episoden ikke er tilgjengelig. Når kommer de i reprise, noen som vet?
|
|
|
#20 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveldNy episode nå!
|
![]() |
|
|