|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken bok/bøker har gjort størst inntrykk på deg?å.....to som alltid sitter der, er Et dukkehjem av Ibsen og Fuglane av Vesaas. Den siste scenen mellom Nora og Torvald er vantittig fortettet og sterk.
![]() |
#42 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Hvilken bok/bøker har gjort størst inntrykk på deg?: passer veldig godt på denne tråden:
I ungdomstiden:
Alt i alt har jeg dessverre lest altfor lite bøker, men disse jeg leste i 20-30 åra har gjort inntrykk:
![]()
![]() |
![]() |
#43 |
Unik
|
![]() Sv: Hvilken bok/bøker har gjort størst inntrykk på deg?Det er to bøker som eg leste som ungdom som gjorde eit inntrykk på meg. Frendlaus og God natt mr. Tom.
![]() |
#44 |
anglofil
![]() Sv: Hvilken bok/bøker har gjort størst inntrykk på deg?Alt skrevet av Coetzee har gjort enormt stort inntrykk på meg. Bøkene hans går gjennom ryggmargen på meg og jeg må la lange "pusterom" mellom hver bok. Størst inntykk og min favoritt er nok The Lives and Times of Michael K. Deretter "Disgrace".
![]() |
#45 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvilken bok/bøker har gjort størst inntrykk på deg?Jeg glemte å ta med Brave New World og Kamerat Napoleon. |
![]() |
![]() |
#46 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvilken bok/bøker har gjort størst inntrykk på deg?Jeg er av typen som irriterer meg over tunge bøker (blir som å banne i kjerka her vel..) Jeg har måttet pløye meg gjennom nok tungt stoff på universitetet og jevnlig gjennom jobben.
![]() |
#47 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Hvilken bok/bøker har gjort størst inntrykk på deg?
Kjipesiden eller finesiden?
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein Sist redigert av Amelie : 07-09-09 kl 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken bok/bøker har gjort størst inntrykk på deg?"37,2 le matin" av Philippe Djian må definitivt nevnes. Etter denne har jeg lest nesten alle de andre bøkene han har skrevet også. Tror jeg mangler to? |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken bok/bøker har gjort størst inntrykk på deg?Av tidlige favorittar så kjem eg på Maria Gripe: Tordivelen flyr i skumringa, og Isabel Allende: Åndenes hus og Eva Luna. Som nybakt student gjorde Fjodor Dostojevskij: Forbrytelse og straff sterk inntrykk. Nokre år seinare Arne Garborg: Fred, Aksel Sandemose: En flyktning krysser sitt spor.
des 2007, april 09. Sist redigert av lalill : 07-09-09 kl 11:47. Årsak: Kom på ei til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvilken bok/bøker har gjort størst inntrykk på deg?Det må være "Den fjerde nattevakt" av Johan Falkberget som jeg leste første gang som 11-12 åring og boka gjorde stort inntrykk. Skrev senere særoppgave om den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvilken bok/bøker har gjort størst inntrykk på deg?
Tenke litt over siden. |
![]() |
![]() |
#52 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Hvilken bok/bøker har gjort størst inntrykk på deg?1. Idas dans. Uten tvil. Aldri har en bok gjort slik inntrykk på meg. Aldri har jeg grått fra perm til perm, kjent på smerten og takknemligheten på samme måte som jeg gjorde da jeg leste denne boken.
![]() |
|
|