|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Synger dere for maten? | |||
| Vi synger for maten og er en kristen familie |
|
13 | 5,33% |
| Vi synger for maten og er ikke en kristen familie |
|
2 | 0,82% |
| Vi synger ikke for maten og er en kristen familie |
|
18 | 7,38% |
| Vi synger ikke for maten og er ikke en kristen familie |
|
204 | 83,61% |
| Dustepoll |
|
7 | 2,87% |
| Deltakere: 244. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Synger dere for maten hjemme?Vi synger ikke før maten hjemme. Selv har jeg bare vært med på det i skolesammenheng. Jeg har vokst opp semikristent, men å synge før maten har jeg egentlig aldri skjønt helt poenget med. Annet enn at det er hyggelig å synge da. Vi synger mye ellers, men når det er mat er vi sultne og vil spise.
|
|
|
#42 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synger dere for maten hjemme?Vi synger, og vi er kristne. Hjemme hos opphavet leste vi, men det innebar bare at vi sa det samme bordverset som vi nå synger. Det er begge deler en bønn og en takk for maten. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synger dere for maten hjemme?Vi synger bordvers, men så er vi en særdeles kristen familie og da.
|
|
|
#44 |
|
|
Sv: Synger dere for maten hjemme?Ingen organisert sang å skilte til, men radioen står på som regel, og da har jeg fort et par småsyngende og smådansende pjokker ved bordet anyways. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synger dere for maten hjemme?Vi er kristne, og synger av og til for maten.
|
|
|
#46 |
|
can-jur
|
Sv: Synger dere for maten hjemme?Vi synger på julaften
|
|
|
|
#47 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Synger dere for maten hjemme?Vi synger for maten, og pollen bekrefter at det er vi temmelig alene om.
|
|
|
#49 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Synger dere for maten hjemme?Storebror synger "når skippern skal ha seg mat" noen ganger - og jeg kan godt joine med på "tut-tut"..Men sånn ellers: Nope.
|
|
|
#51 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Synger dere for maten hjemme?Jeg er oppvokst med sang for maten, forresten, så for meg er det helt naturlig. Da vi ble store så sluttet vi å synge, men "sang inni oss", altså hadde noen sekunder med hendene i fanget og stillhet. En fin start på et måltid, syns jeg.
|
|
|
#52 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Synger dere for maten hjemme?Nei, vi gjør ikke det, men det er jo egentlig litt hyggelig tenker jeg. I barnehagen gjør de det jo for å få rettet oppmerksomheten til måltidet og det kunne visst vi ha trengt hjemme også noen ganger.
|
|
|
#53 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Synger dere for maten hjemme?Vi synger ikke før maten, men det hender det blir litt gauling underveis.
|
|
|
#56 |
|
Live and let live
|
Sv: Synger dere for maten hjemme?
Hun er kanskje en sånn en som ikke synger drikkeviser, eller i dusjen heller ...
|
|
|
#57 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synger dere for maten hjemme?Nei. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke hjemme, men når man er mange som skal spise på en gang, særlig små barn, kanskje, er det praktisk. Man markerer at måltidet starter når man er ferdig å synge, det er et rituale, en rutine, en markering. Og en enkel måte å få ro på. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Shake it out!
|
Sv: Synger dere for maten hjemme?Nix. Vi har hatt et par tilfeller av ormen den lange når eldstemann gikk i barnehage, og yngstemann har hatt en engelsk variant i ny og ne, men ellers er det særdeles lite synging eller bordvers ved bordet.
|
|
|
#60 |
|
Ringskrømt
|
Hørt "gutter og jenter"? |
|
|
|