Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor lang tid bruker du fra du står opp om morgenen til du er ute av døra?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Hvor lang tid bruker du fra du står opp om morgenen til du er ute av døra?
1 - 10 min 1 0,56%
11 - 20 min 6 3,35%
21 - 30 min 13 7,26%
31 - 40 min 12 6,70%
41 - 50 min 25 13,97%
51 - 60 min 39 21,79%
61 - 70 min 35 19,55%
71 - 80 min 12 6,70%
81 - 90 min 13 7,26%
91 - 100 min 9 5,03%
101 - 110 min 4 2,23%
111 - 120 min 5 2,79%
Over 120 min 5 2,79%
Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-09, 14:16   #41
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du fra du står opp om morgenen til du er ute av døra?

I dag: En halvtime fra jeg sto opp til eldstemann var levert på skolen. Da hadde jeg kledd på barn, helt i de frokost, lagd matpakker, kledd på meg og lufta bikkja. Det er ikke å anbefale.

Til vanlig liker jeg å ha litt mer enn en time.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 14:25   #42
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg står opp kl 6. Vi pleier å være ut døren ca kvart over 7. (MÅ være ute ca halv 8, men drar når vi er klare til å dra.)
Klær, matbokser og eventuelle tursekker er gjort klar dagen før, og jeg dusjer på kvelden, så det vi skal er egentlig kle på oss, spise frokost, høre på litt musikk/se på barneTV. Kose litt og sånn.

Gammel 08-09-09, 14:28   #43
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra vekkerklokka ringer til jeg er ute av døra tar det ofte 1 time og 40 minutter. Da har jeg rukket å dusje og stelle meg selv, vekke tre barn, assistere deres morgenstell og påkledning, spise frokost sammen med dem (som mannen fikser), pusse tenner på meg selv, pusse tenner på noen barn, finne frem litt yttertøy etter vær, og legge det siste i sekkene (de siste oppgavene er litt hipp som happ hvem som gjør).

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 14:41   #44
Left
Passiv

Standard

Hvis det er bare meg som skal avgårde, så bruker jeg stort sett 10 min på lyndusj og morgenstell, og sitter så i 15-20 min før jeg må gå. Jeg verken sminker eller føhner. Halvtime tilsammen. Plusser på nesten en time om jeg må få opp gutta, gi dem mat, smøre matpakker og få storebror avgårde til skolen. Vi kan klare det på atskillig bedre tid, men orker ikke stresse. Jeg tror rekorden fra vi våknet, og til de begge var i barnehagen er 20 min. Da hadde jeg forsovet oss kraftig.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 14:41   #45
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi bruker kortere tid på frokostserveringen hvis vi serverer havregrøt, så den får bli.

Samme her. Jeg setter på grøten før jeg går på badet, så står den jo bare og gjør seg ferdig mens vi kler på oss og sånt. Og alle tre spiser det samme, så det er veldig lettvint.

Gammel 08-09-09, 14:44   #46
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker 50 - 60 minutter.
Jeg går på badet.
Vekker ungene og får de på badet.
Ordner frokost som de spiser mens jeg lager matpakker.
Drar.

Gammel 08-09-09, 14:48   #47
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Minst 5 kvarter.
Hunder som skal luftes, katter som skal ha mat.
To barn som skal på skolen og meg selv som skal på jobb.

Gammel 08-09-09, 15:01   #48
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg står opp 6.25 og kjører ut 6.50. På 25 minutter rekker jeg å:

stå opp
do/dusje/pusse tenna/kle på meg
lage matpakke, fylle termos & pakke frukt
lage fruktsalat m/c-vitaminer til svina, gi kraftfór, høy og vann
mate katten
drikke en halv kopp kaffe (spiser frokost på jobb)

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 15:37   #49
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Vi står opp 07.00 og prøver å være ute av huset til 07.30
Det er ikke å anbefale med 2 unger!

De siste to dagene har vi stått opp 06.45 og da er det endelig mindre kjefting og stress.

Gammel 08-09-09, 15:38   #50
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En drøy time. På den tiden steller jeg meg selv (ikke dusj og full pakke, jeg dusjer etter treningen), får opp to unger - en som må mases kraftig på, en som trenger litt hjelp. Lager skolemat til en unge, snack til en. Pakker to ransler, spiser frokost og får ungene klar til å gå. Vi har rolige morgener

Gammel 08-09-09, 16:35   #51
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

La meg slå et slag for god tid på morgenen. Det gjør underverker for resten av dagen.

Gammel 08-09-09, 16:38   #52
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Gudene vet hvor lang tid det vil ta med to!?

Ca 30 min ekstra

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 16:47   #53
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

La meg slå et slag for god tid på morgenen. Det gjør underverker for resten av dagen.

Det er sant, men jeg sliter med å hale dem opp av senga før det virkelig er nødvendig... De er notoriske b-mennesker. Kvikke som bare rakkeren på kvelden, og skikkelige dyneelskere om morgenen. De ligner VELDIG på sin mor, særlig de to yngste. Jeg bruker ofte et kvarters tid på å kose-kile-pruttelydpåmagen-vekke minstemann.

Gammel 08-09-09, 17:32   #54
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I underkant av en time. Da har vi laget frokost og matpakke dagen før, samt lagt frem klær til begge.

På 1 time minus rekker jeg:
- dusje
- kle på oss selv og barna
- spise frokost
- sminke meg
- pusse tenner
- komme oss ut døren. Det tar minimum 10 minutter.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:33   #55
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men må dere ikke stå og røre i havregrøten, Skilpadda? Det er jo å koke opp melken som tar tid, etterpå skal den jo bare stå et minutt eller så?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:51   #56
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Det kommer jo ann på hvor god tid jeg har i utgangspunktet.
Må jeg, så klarer jeg å få meg selv og tre unger ut døra på 1 time.

Nå trenger jeg sjelden å stresse ut, så jeg (lillebror også de dagene han ikke er i barnehagen) tar det med ro.
Vi sitter og koser oss og leker før vi går. Ser kanskje en film sammen også mens vi sitter under teppet.

Gammel 08-09-09, 17:55   #57
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

30 minutter. Dusje, hive i meg mat, ut av døra.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 18:18   #58
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hater å stresse om morgenen, ungen også, gjør vi det blir dagen ødelagt for oss begge.
Her har vi god tid. Vi står opp mellom 06:00 og 07:00, spørs når sjefen våkner og vi går ut døra 08:50 hver morgen. Så her går det mellom to og tre timer.
Vi koser oss, ser litt på tv, prater sammen, dusjer, spiser og slapper av før dagen starter. En perfekt start på dagen for oss. Men så er vi heldige som ikke må ut før rett før ni heller da. Det hadde jo ikke kunnet foregå på denne sirupmåten om vi hadde måttet gå ut halv sju liksom.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 18:28   #59
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

75 minutter, i hvert fall. Gjerne 90.
Da rekker jeg:
*tannpuss, dusj, hårvask, kle meg, sminke, laste om vaskemaskinen og sette på ny, tømme oppvaskmaskinen, lage og havregrøt til ungene, smøre matpakker dersom jeg ikke gjorde det kvelden før, pakke sekkene til ungene, evt ta opp middagsingredienser fra fryseren, lage og spise frokost selv, drikke te og kikke over nettavisene. (Da har jeg lagt til grunn at mannen vekker unger og guider de gjennom morgenstell etter at jeg har dratt. Noen ganger , om jeg ikke skal avgårde så tidlig, gjør jeg det mens han tar noe annet, som oppvaskmakin og matpakker f.eks)

De to siste punktene er livsviktige. Klesvask og oppvaskmaskintømming virker muligens unødvendig, men det er utrolig deilig å ha det unnagjort. Nok annet som skal skje på ettermiddagstid.

I en ideell verden skulle jeg gjerne hatt 120 minutter på meg, men jeg er for glad i å sove til at det lar seg realisere.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 18:28   #60
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

La meg se:

5 minutter for å dusje og vaske håret
5 minutter for påkledning
5 minutter for sminking
5 minutter med iskaffe for å våkne
5 minutter til å vekke ungene med varm drikke
10 minutter for å kle på Champion
5 minutter på å mase på storesøster som somler med absolutt alt
5 minutter for å lage frokost til begge ungene
10 minutter for å lage matpakkene
5 minutter for å følge opp tannpussen til ungene
5 minutter med hadetkoser
5 minutter for å sjekke om både jeg og ungene har med absolutt alt de trenger

70 minutter

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.