|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Gamle ungpikebøkerMin Bøgenes-favoritt var "På den gale siden", for den var litt sånn historisk med nazisme og sånt. Kitt-bøkene også. Og Tove.
![]() |
#43 |
På flyttefot.
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gamle ungpikebøkerÅhh, jeg elsket Ina-bøkene og Mette-Marit-bøkene. Hadde lassevis av Evi Bøgenæs, samt en del arv fra mamma.
![]() |
![]() |
#44 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gamle ungpikebøkerHusker Frøken Detektiv, Bobsy-barna og Heidi. Hm, det var da flere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gamle ungpikebøkerMine store favoritter var serien om Brita og Silver, og Fem-bøkene. Skulle gjerne hatt disse ennå! Elelrs hadde jeg enorme mengder fra Pennyklubben og flere av dem var lest i filler. Likte også Nancy Drew og Hardyguttene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gamle ungpikebøkerJa, leste mye Hardyguttene også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
can-jur
|
![]() Sv: Gamle ungpikebøker
![]() |
![]() |
#48 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg husker jeg kjøpte de to siste på gymnaset, og fikk de pakket inn som gave, det var litt flaut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror jeg har en Cherry bok på norsk. Interessert?
![]() |
#50 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Gamle ungpikebøkerIna er min absolutte favoritt, og jeg har anskaffet meg flere av bøkene i voksen alder. Den eneste jeg mangler nå er nr 11, så den er jeg på jakt etter.
![]() |
#51 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Gamle ungpikebøkerJeg er virkelig glad i de gamle ungpikebøkene og samler på det jeg kan finne. Men også Fem-bøkene og Hardyguttene skal inn i samlingen (så håper jeg at gutta syns det kan være gøy å lese.)
![]() |
#52 |
kamerat
|
![]() Sv: Gamle ungpikebøkerMen har noen av dere lest Lill Herlofson Bauer? Hjemme hos oss strikoste vi oss med Gratulerer med en stor gutt! og Fullt hus. De er nærmest chick-lit fra Oslo rett etter andre verdenskrig, og til dels veldig morsomme.
![]() |
#53 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken er det? Etter mye leting er serien så og si komplett, bortsett fra to stk. tror jeg.
![]() |
#55 |
villende
|
![]() Sv: Gamle ungpikebøkerÅh, mimre! Jeg slukte alt av Enid Blyton. Hermetikkstabling var en stor hit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Gamle ungpikebøkerI tillegg til Ina og Britta, var jeg stor fan av bøkene om Annika og hesten Turk, f.eks. Fast i sadelen, Annika. Nå fant jeg dem endelig på Google, de er av Anna-Lisa Almqvist.
![]() |
#57 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Gamle ungpikebøkerOg hva finner man også når man googler? Denne diskusjonen fra 2008, der jeg har svart det samme, men uten å finne forfatter.
![]() |
#59 |
|
![]() Sv: Gamle ungpikebøkerIna-serien likte jeg godt. Cherry likeså. Polyanna, Emily på månegården og Anne fra Bjørkly leste jeg også flere ganger. Pluss en god del Bøgenes. Jeg leste veeldig mye frøken detektiv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|