|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En blogg på valgdagenEg er einig med Poly og bina i at skulen ikkje er god nok i dag. Langt derifrå. Men kvifor i pokker er det ingen som gjer som i arbeidslivet elles: stiller krav til skuleleiinga? Skuleeigar og skuleleiar (kommuner, fylkeskommuner og rektorar) sit med langt meir makt enn dei nokon gong har gjort. Lærarar mister stadig meir handlingsrom, og har i tillegg snart ikkje tidsressursar att til å drive undervisning. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En blogg på valgdagen
Hør, hør!
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En blogg på valgdagenJa, JEG skylder i hvert fall ikke på lærerne, det vil jeg ikke ha på meg, altså.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En blogg på valgdagen@Glitter: Jeg syns blant annet Mim gjør det, hver gang det er oppe.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Så Mim skal stå til ansvar for hele den rød-grønne regjeringen?
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En blogg på valgdagen@glitter: Osloskolen er jo egentlig veldig bra, i en nasjonal målestokk. Man har en del intergreringsutfordringer, men også en del av de "97% minoriteter"-skolene er skoler med veldig høy kvalitet. Det er egentlig påfallende at osloskolen scorer så bra som den gjør, spesielt på leseferdigheter, utfordringene tatt i betraktning.
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En blogg på valgdagenJeg syns generelt evalueringer er finfint, for alle.
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En blogg på valgdagenOg når vi snakker miljø - hvor står venstresiden angående oljesand, hm? hm?
|
|
|
#11 |
|
Sviiisj!!
|
He he, nå går du fra enkeltsak til enkeltsak, skjønner jeg. Jeg er ikke særlig begeistret for verken oljesand, eller investeringer i skumle og slemme bedrifter rundt omkring. Det håper jeg de slutter med. Men jeg gjør altså ikke vurderingen min på bakgrunn av enkeltsaker. Sett mer helhetlig, har jeg større tro på en rødgrønn regjering med tanke på miljøet, enn en H/FrP regjering. Akkurat det kan vel selv ikke du bestride. Jeg tok Aftenpostens valgomat forleden, og endte opp med Venstre. Antakelig basert på enkeltsaker om miljø, så det var ingen bombe. Det valgomaten ikke tar hensyn til, er den overordnede fordelingspolitikken.
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg klarer ikke helt å se hvor AP har noen styrke på miljøsiden, altså.
|
|
|
#13 |
|
Sviiisj!!
|
Det er jeg enig med deg i. Men sett i forhold til H/FrP er de jo rene miljøagentene. I alle fall om de har SV om bord.
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Hvor scorer Høyre dårlig på miljø, egentlig? (Altså, FrP ser jeg, da)
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En blogg på valgdagenOg så liker jeg Venstres "mindra skatt på arbeid og mer skatt på miljøskadelig forbruk".
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En blogg på valgdagenMen da er det da all for sent?
|
|
|
#17 |
|
Sviiisj!!
|
Jeg leste om det. Sånt krever i alle fall ressurser, det kan man vel være enige om.
|
|
|
#18 |
|
Ustabil
|
Nei, det trenger man ikke være enige om. Det har vært to programmer i denne serien så langt, og jeg har sett begge. Programmet handler om 9. klassinger som har falt av lasset rent faglig allerede tidlig på barneskolen. De sliter med basisfagene, lesing, skriving og matematikk. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Korleis i alle dagar kan du skilje mellom klasseleiing og pedagogikk? Det er jo som å skilje mellom organisasjonsleiing og organisjasjonspsykologi. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ustabil
|
De fleste lærere er gode på undervisningsdelen av jobben sin. Men samtidig er det mange av dem som ikke er så gode på det å lede klassen. Få dem til å høre etter. Få elevenes respekt. Pedagogikk er så vidt jeg vet ikke psykologi. Pedagogikk er hvordan man skal lære. Det er vidt forskjellig å undervise og å lede. |
|
|
|
![]() |
|
|