Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva bør man gjøre/burde ha gjort før fylte 30?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-09, 18:37   #1
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bør man gjøre/burde ha gjort før fylte 30?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dra på lengre alenetur enn en helg, kanskje en ukes togloffing i Europa?

Mja, du kommer ikke så langt på en uke da. Eller, du kommer langt om du ikke gjør så mye annet enn å sitte på forskjellige tog.

Gammel 25-09-09, 18:56   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Mja, du kommer ikke så langt på en uke da. Eller, du kommer langt om du ikke gjør så mye annet enn å sitte på forskjellige tog.

Natt-tog. Fine greier. Det går da vel fortere med tog enn bil?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 16:46   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir 30 neste år, og kjenner at det jeg burde gjøre er å overleve så lenge. Burde jeg ha meg en liste over ting, altså?

Gammel 25-09-09, 16:56   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min liste inneholdt noen punkt som, eh, ikke egner seg på åpentforum. Sånn hvem-hva-hvor-hvor mange. : den som rødmer er ingen tøs: Den, eh, inneholdt også noen ting som strengt tatt ikke er helt lovlig.

I tillegg hadde jeg følgende ting, som jeg klarte:

- Reise alene på ferie (langt og lenge)
- Gå på levende vulkan
- Dykke med hai
- Hoppe i fallskjerm

:adrenalinjunkie:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 16:59   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem-hva-hvor-hvor mange er vel muligens ikke helt passende på svært vidåpent forum.

Dykke med hai. Det skulle jeg jo egentlig, og så rant det bort i, eh, havet.

Gammel 25-09-09, 17:05   #6
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

ikke noe forskjell på hva man kan gjøre før og etter tredve. Det har med livs situasjon og muligheter å gjøre. Jeg synes faktisk det er litt underlig å tro dette. En ting som jeg synes var greit å ha i boks var utdannelsen.

Gammel 25-09-09, 17:08   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

ikke noe forskjell på hva man kan gjøre før og etter tredve. Det har med livs situasjon og muligheter å gjøre. Jeg synes faktisk det er litt underlig å tro dette. En ting som jeg synes var greit å ha i boks var utdannelsen.

Fnis. Se. :peker opp: Skravleforum. Get it? Det er litt mindre seriøst enn at jeg tror at jeg kommer til å stryke med når jeg er 30 og en dag.

Gammel 25-09-09, 18:24   #8
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Min liste inneholdt noen punkt som, eh, ikke egner seg på åpentforum. Sånn hvem-hva-hvor-hvor mange.

Ja, det skulle tatt seg ut! Lurt å skrive det sånn i stedet, slik at ingen skjønner hva du snakker om.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 18:28   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Dykking med delfiner
Jobbe som frivillig i ett eller annet land
Hoppe i fallskjerm

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:06   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Få tatt noen ordentlig fine, rynkefrie bilder av seg selv.

Gammel 26-09-09, 00:17   #11
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Få tatt noen ordentlig fine, rynkefrie bilder av seg selv.

Eller få fotografen til å retusjere litt. Bryllupsbildene for eksempel.

Nå fikk jeg skikkelig lyst til å reise til et nytt sted. Man kan reise med barn, ikke sant? Eller parkere dem hos snille besteforeldre noen dager i blant? Mannen er litt sånn "Nei, det får vi vel ikke gjort mer nå" ...

Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 00:32   #12
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Eller få fotografen til å retusjere litt. Bryllupsbildene for eksempel.

Nå fikk jeg skikkelig lyst til å reise til et nytt sted. Man kan reise med barn, ikke sant? Eller parkere dem hos snille besteforeldre noen dager i blant? Mannen er litt sånn "Nei, det får vi vel ikke gjort mer nå" ...

Mannen tar feil. Punktum.
Man kan gjøre mye med barn, og dagens barn kan godt plasseres hos dagens besteforeldre.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 11:15   #13
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Trekker meg stille ut...

:31 år:

Gammel 25-09-09, 18:20   #14
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ting jeg er glad for at jeg har gjort (og som jeg gjorde før 30, men det er vel ingen aldersgrense)
- begynne på en doktorgrad
- få barn
- gifte meg
- inneha flere lederverv; både i arbeids- og organisasjonslivet
- reist i øst-europa
- besøkt en tsjekkisk sinnsykeanstalt
- opptrådt på et utall scener
- lest masse obskure tegneserier
- blitt medlem i foreldreportalen
- kjøpt bil
- spart i BSU
- drukket tirsdagspils med gode venner

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 18:57   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kommer bare på en ting. Og det er å gi beng i hva andre mener om en. Det er ens egen mening som teller. Som regel.

Også likte jeg lista til Skilpadda veldig, veldig godt.

Jo - en ting vil jeg anbefale å gjøre før man dør/fyller tredve.

Det er å reise på steder uten å ha med kart og plan på hva som skal gjøres. Jeg var en eneste dag i Venezia og tråkket rundt i små bakgater stort sett hele dagen. Og det var fantastisk. Jeg elsket det stort, stort, stort. Vi så ikke en eneste sight som er programfestet å se der, men til gjengjeld så vi innfødte. Og en katt. Og kjøpte is på en kiosk hvor damen hadde god tid til å snakke med ungene på italinesk som de ikke kan.

Det var en aldeles magisk dag.

Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 19:21   #16
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

.

Så, kjør på, spennende ting å gjøre/spise/lage/steder å reise til som bør være unnagjort før man blir som fossil å regne.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Fossil, og død/fyller 30...

Lever jeg på overtid?? *hulk*

*graver meg enda lengre ned i fortvilelsen over å snart fylle 30 + 10*

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 11:30   #17
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er å reise på steder uten å ha med kart og plan på hva som skal gjøres. Jeg var en eneste dag i Venezia og tråkket rundt i små bakgater stort sett hele dagen. Og det var fantastisk. Jeg elsket det stort, stort, stort. Vi så ikke en eneste sight som er programfestet å se der, men til gjengjeld så vi innfødte. Og en katt. Og kjøpte is på en kiosk hvor damen hadde god tid til å snakke med ungene på italinesk som de ikke kan.

Det var en aldeles magisk dag.

Akkurat sånn gjorde jeg NY i fjor høst. Jeg var der nesten en uke og det eneste vi gjorde var å gå opp på Rockefeller building. Helt spontant etter å ha være på jazz-konsert. Ellers bare shoppet vi, stelte håret og neglene og koste oss. Men det var etter at jeg ble fossil, da.

Men pre-30 levde jeg et rimlig kjedelig liv... Jeg har bodd på to kontinenter, da, tatt utdanning, skaffet meg jobb, mann og barn og før 30 hadde vi også kjøpt vår første bolig.

Etter 30 har jeg:
* fått et barn til
* begynt så smått å spille ishockey (man er aldri for gammel)
* kjøpt vår aller første flunkende nye bil
* begynt på en mastergrad
* syklet til jobb hver dag en hel vinter - også de dagene i vinter hvor det hadde falt nesten 50 cm snø i løpet av natta...
* vært i NY flere ganger (fordelen med å ha foreldre som bor på Manhatten)
* vært/skal være forlover for samme venninne to ganger...

På lista over ting jeg drømmer om:
* reise mer til andre verdenshjørner: Australia, Sør-Amerika og Afrika står høyt på lista
* tørre å gjøre noe drastisk i forhold til jobb. Kanskje hive meg på en master til - i skoleledelse?
* få tid til å synge i kor igjen

Og sikkert mye mer!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 19:04   #18
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spise pekingand i Beijing og gå på den kinesiske muren (det er gøyest på de mer rølpete seksjonene). (Dra gjerne til Beijing med tog gjennom Russland.)

Hong Kong. Virre døgnvill rundt i Kowloon og spise snurrig gatemat.

Ligge på en plen i Central Park og se New York stikke opp over trærne.

Gå gjennom et hav av neon en sein Tokyo-kveld, for så å la mannen bak disken på sushibaren bestemme hva du skal spise.

Se geysirer på Island ved midnatt midtsommers.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 25-09-09 kl 19:12.
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 19:07   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Spise pekingand i Beijing og gå på den kinesiske muren (det er gøyest på de mer rølpete seksjonene). (Dra gjerne til Beijing med tog gjennom Russland.)

Hong Kong. Virre døgnvill rundt i Kowloon og spise snurrig gatemat.

Ligge på en plen i Central Park og se New York stikke opp over trærne.

Gå gjennom et hav av neon en sein Tokyo-kveld, for så å la mannen bak disken på sushibaren bestemme hva du skal spise.

Se geysirer på Island ved midnatt midtsommers.

Gammel 25-09-09, 19:06   #20
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Ting jeg vet jeg har lyst til å gjøre i fremtiden:
- Reise til Sør-Amerika
- Arbeide som frivillig på et prosjekt i Palestina
- Jobbe med menneskerettigheter
- Sykle fra Bergen til Oslo
- Oppleve Nord-Norge
- Prøve rafting og sykle Rallarvegen
- Bo et år i Toulouse
- Lese alle de bøkene jeg ikke har hatt tid til mens jeg har studert
- Fylle opp ipod'en min med musikk

Sist redigert av Marge : 26-09-09 kl 16:01.
Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.