|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nobels fredspris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Nobels fredsprisMin første tanke var også at det var litt vel tidlig å få denne prisen.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Nobels fredsprisTenkte først hæh? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
villende
|
![]() Sv: Nobels fredsprisMin første reaksjon var forbauset undring. Men etter en diskusjon der det blant annet kom frem at han jo har overbevist FNs sikkerhetsråd om å fatte en enstemmig beslutning om at man skal kvitte seg med alle atomvåpen så må det jo sies at det blir mer enn en smule mer forståelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
villende
|
![]() Sv: Nobels fredsprisOg der ser jeg at Jan Egeland er enig med meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Nobels fredsprisDenne må jeg nok tygge på litt til. Den umiddelbare reaksjonen da jeg åpnet db.no var "Hæh?!" (Ja, og litt
![]() |
#7 |
This is normal!
|
Etter å tygget litt på dette, har jeg funnet ut at jeg er enig med Gaia og Jan Egeland.
![]() |
![]() |
#8 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg også. Det første
![]() |
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Nobels fredsprisNå er det nå en gang sånn at det bare er en som kan få prisen. Nå har det vært en del 'lokale helter' som har fått prisen, som helt klart har fortjent den. Men jeg synes det var modig å la han få den nå. Det legger helt klart også et press på han til å fortsette å bruke sin makt til å jobbe for fred. Ingen andre mennesker har vel så stor innvirkning på verdensfreden som det han har - selv om ingen kan løse alle problemer på egen hånd.
![]() |
#11 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nobels fredsprisObama?
![]() |
![]() |
#12 |
Unik
|
![]() Sv: Nobels fredsprisEr eg den einaste som skrudde lyden på radioen ned i full fart etter å ha høyrt kven som fekk prisen ? Eg takler ikkje å høyre Jagland stotre på engelsk.
![]() |
#15 |
flisespikker
|
![]() Sv: Nobels fredsprisJeg er delt. Jeg har sansen for å gi prisen til folk som ikke er ferdige med livsverket sitt, men å bruke den til å inspirere og oppmuntre dem til å fortsette med et viktig arbeid. Samtidig synes jeg det er vel tidlig å gi prisen til Obama - hvis han får til en del av det vi håper i løpet av presidenttiden sin, hadde det jo vært litt morsomt å kunne gjøre stas på ham noe senere, nå har man på en måte brukt opp muligheten. Og så vet vi ikke enda så mye om hva som faktisk vil bli effektene på sikt av det han har satt i gang. (Jeg er litt enig med en venninne på Twitter som skrev at neste gang skal litteraturprisen gis til en idé om en god bok, og så kan forlaget håpe at prisen forplikter.
![]() |
#17 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Godt poeng!
![]() |
#18 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Nobels fredsprisNina Karin Monsen og Obama; kandidater for merkeligste avgjørelser for priser.
![]() |
#19 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Nobels fredsprisKomiteen kunne godt ha gitt han noen år for gjennomføring før denne prisen kom. For tidlig, men jeg håper han lever opp til den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Nobels fredsprisJeg sitter å tenker "ikke sende flere soldater til afganistan sammme dag som man får fredspris ikke sende flere soldater til afganistan samme dag man får fredspris ikke sende osv." kansje det hjelper....... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|