|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kidnappingen i OsloIdiotisk spørsmål.
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kidnappingen i OsloVel, for å si det slik, så hadde jeg i meg litt forskjellig før jeg fant ut at jeg var gravid med eldste og oppga dette til jordmor. Og det skjedde ingen verdens ting. :datapunkt: og end of discussion.
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Kidnappingen i OsloDet er jo like saklig å diskutere om det er galt å frata en mor foreldreansvaret fordi hun foretrekker å gå i rød kjole; alle vet at det i seg selv ikke ville vært grunnlag nok, og ingen mener at det ville være riktig om det faktisk skulle ha forekommet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Kidnappingen i Oslo
Teo sa det.
|
|
|
#5 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Ja, når det viste seg at den var så selvsagt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo ikke et spørsmål om hva vi mener, poenget er at det ikke er slik det fungerer og derfor har det ingen hensikt å mene noe om det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg er helt blånn nå, for jeg trodde det var en myte at det fantes folk som tror at barnevernet kommer og henter barn fra foreldrene uten helt sinnsykt gode grunner.
|
|
|
#8 |
|
Har fått viljen sin
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Helt konge
|
Sv: Kidnappingen i OsloJeg er jo klar over at det finnes noen som tror at barnevernet kommer og henter unger pga for tykke brødskiver i matpakken og votter som ikke er par, men jeg håper at det ikke så mange av dem. Men det er jo svært mulig at jeg har hodet for langt opp i egen bak, eller nesen godt dyttet ned i store mengder saksdokumenter til at jeg har perspektiver nok på dette. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kidnappingen i OsloVi kan heller starte en diskusjon om alle situasjoner der BV ikke tar ungene selv om de burde.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åh nei la oss la være med det for det er like vanskelig og trist og fælt*piv* :berpent: |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Absolut ateist
|
|
|
|
#14 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Eller hva med alle de gangene de virkelig er en god hjelp som foreldre og barn nyter veldig godt av? Barnevernet er så innmari mye mer enn barn med brennmerker og tynne klær.
http://www.bufetat.no/?module=Articl...cShow;ID=14239
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette var noe av det som gjorde størst inntrykk på meg i løpet av mitt korte stunt innenfor veggene også. Alle de positive hjelpetiltakene som man aldri hører om! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Det hjelpetiltaket som hyppigst benyttes er faktisk noe så hverdagslig som barnehageplass og hjelp til å få hennvisning til bup, ppt etc. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
saftig
|
Merkelig spørsmål. Om det er overdrevent hysteri? Tror du barnevernloven er tuftet på vurderinger om hysteri? Dette blir som å si "hvis tanta mi var onkel".
Selvsagt ikke.
Du er nok blånn på dette området. Du tror altfor godt om folk, Esme.
Eller alle de gangene hvor barnverntjenesten ikke får medhold i nemnda.
|
|
|
#18 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Kidnappingen i OsloTil Esme og andre som tror folk flest er opplyste: http://altamagazin.com/2009/10/09/ki...eget-barn-hva/
|
|
|
#20 |
|
© All rights reserved
|
Kan skjønne det. |
|
|
|