|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?
Noen ganger - ja. Jeg ville også følt meg kjip ved å si nei, og ville funnet dette ubehagelig å bli spurt om. |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Ja, jeg hadde syntes det var frekt om noen jeg ikke kjenner veldig godt hadde spurt meg om noe sånt. Jeg ville også følt meg presset til å si ja enten jeg ville eller ikke, for hvilken grunn kunne da vært god nok til å si nei?
![]() |
#5 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Frekt er det vel ikke, men jeg ville i så fall spurt på en måte der det var veldig tydelig at nei var et helt akseptabelt svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Synes du dette er frekt?det Kanina sa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Jeg hadde ikke så godt likt å få dette spørsmålet nei...
Som den som spør hadde jeg vært redd for at siden jeg virket såpass "desperat" etter å få sendt med barnet mitt, så hadde de følt seg presset, selv om de hadde planlagt dette som en familietur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Pushy syns jeg var ganske beskrivende for hvordan jeg hadde opplevd det.
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Her er jeg litt utenfor røkla, ser jeg. Jeg hadde syntes det var helt uproblematisk å bli spurt, og kunne lett spurt andre selv - gitt at jeg kjente dem. Selvsagt med en forsikring om at bensinen da gikk på meg som takk for tjenesten, og at jeg ikke holdt dem ansvarlig for hendelige uhell.
![]() |
#11 |
trøtt
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?
Jeg er enig med Scarlett her, minus det med firmabil.
![]() |
#12 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Det kommer helt an på hvordan man ordlegger seg. I utgangspunktet er jo dette en elegant løsning på et enkelt problem. Det må da alle parter klare å akseptere, uavhengig av hvilke hang-ups man har i forhold til bil, eiendom, kjøring, barnesikring og what not.
![]() |
#16 |
flisespikker
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Nå tør jeg jo ikke å svare, da.
![]() |
#17 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Det kommer jo veldig an på hvordan det gjøres og sies tenker jeg. Men i utgangspunktet liker jeg ikke at noen ikke tar et nei for et nei. Vi har opplevd flere ganger å si nei til blant annet å være barnevakt, pga at vi skulle bort, og så har de som "eier" barnet begynt å mase om at vi jo bare kan ta med barnet deres også. Eller vi har sagt nei til å låne bort bilen fordi vi trenger den selv, og så har de foreslått alskens tungvinte løsninger med frem og tilbake-kjøring osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Takk for alle svar. Jeg måtte kikke litt ekstra etter torsk sitt svar. Bladde gjennom tråden 3 ganger uten å finne Skilpadda sitt svar.
![]() |
#19 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Jeg kan ikke se at dette skulle være frekt i det hele tatt. Å spørre om ting, eller foreslå ting, er da ikke frekt. Frekt blir det først om man ikke takler et evt negativt svar.
![]() |
#20 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Carrera, jeg har sittet lenge og tenkt frem og tilbake, og jeg forstår egentlig innerst inne, hvorfor dette er frekt.
![]() |
|
|