Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Kjenner du noen som ikke har vannklosett?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kjenner du noen som ikke har vannklosett?
Ja 32 20,51%
Nei 124 79,49%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-09, 21:19   #41
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Kjenner du noen som ikke har vannklosett?

Nei, jeg kjenner ingen som ikke har vannklosett hjemme, men vet om flere som har hytte med utedo eller andre doløsninger enn vannklosett. Da jeg var liten bodde vi i et gammelt hus der doen var i kjelleren, men det var heldigvis inne i huset. Jeg var så redd for å gå på do kan jeg huske - hadde bøtte på rommet om natta så jeg ikke skulle tisse i senga.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 21:19   #42
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Jepp, ei venninne av meg har god, gammaldags utedo med isopor på ringen om vinter'n.

jøss, imponert....,tror jeg...., hvordan orker hun det da? Og spesielt en gang i mnd da man gjerne flyr oftere på do....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 21:30   #43
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

jøss, imponert....,tror jeg...., hvordan orker hun det da? Og spesielt en gang i mnd da man gjerne flyr oftere på do....

Alt blir en vane ... I guess ...

Gammel 22-10-09, 21:36   #44
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vår do ble bunnfrossen om vinteren og det var litt av en utfordring å få dratt den ut og tømme den. Men man kan venne seg til det meste.

Gammel 23-10-09, 02:01   #45
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mamma og pappa bygde hus med vannklossett i 1982, da hadde de hatt utedo fram til da. Da var jeg to år, så jeg brukte den jo ikke. Mormor og morfar, som bor i nabohuset, fikk vannklossett på slutten av 1990-tallet. Og nærmeste nabo (haha, nærmeste er et relativt begrep i de strøkene jeg kommer fra) fikk det et par år etter.

Gammel 23-10-09, 08:42   #46
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Nei det gjør jeg ikke.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 08:50   #47
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ganske overrasket over at det er så "vanlig". Veldig mange jeg har snakket med, må spørre to ganger ekstra om svigers virkelig ikke har vannklosset. Så nå kan jeg vel berolige de som er "bekymret" over tingenes tilstand, at det hele ikke er SÅ uvanlig faktisk...

Gammel 23-10-09, 08:53   #48
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer vel helt an på hvor man kommer fra, tenker jeg. I drabantbyen der min sjels elskede er oppvokst er alle husene mer eller mindre like, alle har selvsagt innedo og alt som hørte til i et moderne syttitallshus. Jeg kommer fra et sted med mange gamle hus, mange med dårlig råd og helt andre krav til standard.

Gammel 23-10-09, 08:58   #49
Left
Passiv

Standard

Jeg kjenner en fyr som bor noen mil utenfor Oslo, og som ikke har bad i det hele tatt. Ingen dusj, og ingen do inne.

Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 10:35   #50
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Mnja - besteforeldrene til mannen har forbrenningstoalett (Cinderella) i sommerboligen sin. De hadde utedo som var tapetsert med postkort for inntil 4-5 år siden. Utpå nyåret blir de tilknyttet kloakken.

Noen venner i Kodal bodde for 10 år siden i et gammelt bryggerhus - der var det ikke vannklosett.

Gammel 23-10-09, 10:55   #51
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Nei, det gjør jeg ikke.

Gammel 23-10-09, 12:31   #52
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det kommer vel helt an på hvor man kommer fra, tenker jeg. I drabantbyen der min sjels elskede er oppvokst er alle husene mer eller mindre like, alle har selvsagt innedo og alt som hørte til i et moderne syttitallshus. Jeg kommer fra et sted med mange gamle hus, mange med dårlig råd og helt andre krav til standard.

Min venninne, med utedo, bor i Oslo ...

Gammel 25-10-09, 22:53   #53
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I min første egne leilighet var det ikke egen do, men fellesdo i oppgangen. Men det var vannklosett, da.

Ellers tror jeg ikke jeg kjenner noe med bare utedo, nei.

Gammel 25-10-09, 22:54   #54
Thelma
♪♫♪♫♪♫♪♫♫

Thelma sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Thelma er litt kul
Standard

Nei, kjenner ingen.

Thelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 23:45   #55
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg har nettopp stiftet et bekjentskap med forbrenningsdo. De har innlagt vann, men ikke vannklosett. Storebror foretrakk potte da vi var der, men han ville mer enn gjerne trykke på knappen etter at potteresultatet var tømt i forbrenningsdoen. Spennende, men trenger liksom ikke sitte på det.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 23:49   #56
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min mors tante bor like ved sommerhuset vårt på et knøttlite sted langs Helgelandskysten og har ikke vannklosett. Det har vi heller ikke på sommerhuset, men vi låner toalettet til min mors kusine i krisesituasjoner.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 10:52   #57
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, selvsagt. Bruker ordet "utedo" om alt som ikke er vannklosett, jeg, også sånne fine forbrenningsdoer, men det er selvsagt helt upresist.

Man har fortsatt dotømmere i Oslo, ja? Hadde det i hvert fall til etter årtusenskiftet.

Gammel 26-10-09, 11:20   #58
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg har forøvrig vært på date hos en som bodde på Svartlamo'n. Ut fra standarden i resten av huset (mange år siden dette altså), så var det kanskje utedo der. Jeg er velsignet med selskapsblære og slapp å finne det ut

Flere av husene har mange leiligheter, men bare en felles do.
Kan med ganske stor sikkerhet si at det ikke har blitt pusset opp siden sist jeg var der

Jeg vet også at flere bygårder i Trondheim sentrum med mange leiligheter ( ikke hybler, men leiligheter) har en felles do!

Mamman til onkeln min hadde utedo ihvertfall for 14 år siden. Hun bodde sentralt i Trondheim sentrum.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 06:37   #59
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det gjør jeg ikke.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 06:55   #60
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

I Norge nå? Nei, det gjør jeg ikke. I andre land? Helt klart. I Norge for bare noen å år siden? Jepp.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.