Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Glemmer dere mye/litt, eller har dere full kontroll hele tiden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Glemmer dere mye/litt, eller har dere full kontroll?
Full kontroll hele tiden, glemmer aldri 23 16,08%
Jeg glemmer nok litt, men stort sett klarer jeg å henge med i svingene 82 57,34%
Jeg glemmer mye, er veldig distrè 19 13,29%
Jeg er generelt sett veldig vimsete 17 11,89%
Dustepoll (Følte jeg måtte ha dette med, da de er typisk FP stil.) 2 1,40%
Deltakere: 143. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-09, 16:01   #41
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glemmer dere mye/litt, eller har dere full kontroll hele tiden?

Det er veldig sjelden jeg glemmer noe, men det skjer selvsagt en sjelden gang. Så helt, fullstendig stålkontroll har jeg ikke.

-Pippi
Robyn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 16:02   #42
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er strukturert. Men det krever nok mer av meg enn en person som er strukturert av natur. Og det glipper av og til.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 16:05   #43
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Vimsa her!

På jobben går det som oftest bra.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 16:05   #44
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

: peker på tittel:

Jeg glemmer nok en del, men det er som regel "private" ting. På jobb er jeg mer strukturert.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 16:30   #45
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stort sett bra kontroll, men "full kontroll, glemmer aldri" blir litt i overkant, så jeg synes ikke noen av alternativene passer så bra. (Og hva er egentlig forskjellen mellom "glemsk"- og "vimsete"-alternativet? :alltid nysgjerrig på terminologi: )

Gammel 24-10-09, 16:37   #46
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mer vimsete enn glemsk. I glemsk legger jeg at man glemmer avtaler, beskjeder, glemmer ting, rett og slett. Vimsete er litt sånn, "halvglemsk," som når man virrer litt rundt uten egentlig å helt huske hva man holdt på med. Er man vimsete, glemmer man bare for en kort periode, mens glemskhet er mer langvarig. Tror jeg.

Gammel 24-10-09, 16:42   #47
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både mannen og jeg er i ferd med å bli praktisk talt senile.

Gammel 24-10-09, 16:45   #48
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det var hakket verre, ja. :bekymret:

Gammel 24-10-09, 17:10   #49
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har blitt mere kontrollfreak med årene. Jeg husker det meste, glemmer sjelden møter og kontroller. Har fått tilbakemeldinger på at jeg er flink til å organisere og at jeg er flink til å holde avtaler. Jeg var ikke sånn før, da var jeg litt mere glemsk, og gav litt mere blaffen i ting. Ser på meg selv som mere moden rett og slett.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 17:13   #50
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg er en organisator. Jeg har stort sett full kontroll hele tiden. Det må man ha når man er gift med verdens største vimsemann. Han glemmer stort sett alt.

Se der ja, Nin sa det så bra.Min mann bidrar på lik linje som barna når det gjelder å huske på ting og legge ting på plass etc.
Men jeg må innrømme at dette siste svangerskapet og nå barselpermisjonen med tredjemann har gjort meg til et menneske jeg ikke helt kjenner igjen. Jeg begynner å komme tilbake til nesten full kontroll igjen nå men det var en stund det gikk hurra meg rundt her. Skikkelig familien Kaos.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 17:14   #51
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Som regel har både jeg og mannen stålkontroll på det meste, men akkurat nå sliter jeg skikkelig. Den ammetåka er temmelig plagsom, hadde helt glemt hvordan det var.

Gammel 24-10-09, 17:18   #52
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Som regel har både jeg og mannen stålkontroll på det meste, men akkurat nå sliter jeg skikkelig. Den ammetåka er temmelig plagsom, hadde helt glemt hvordan det var.

Da har du meget lovlig grunn til å være litt lettere forvirret.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 17:21   #53
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Uffda, men dere husker at dere nylig har kjøpt et splitter nytt og flott hus?

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 17:45   #54
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har stålkontroll, men det er takket være at jeg skriver lister, fører i kalender og i huskelisten på mobilen.

Gammel 24-10-09, 17:47   #55
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Ekstremvims. Jeg var noe distré før også, men graviditet og amming har tatt det til helt andre dimensjoner.

Gammel 24-10-09, 17:52   #56
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg drømmer om et nytt og bedre liv uten all glemmingen og surringen.

Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 17:54   #57
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev at jeg er ganske vimsete, men det er bare delvis riktig. Jeg er en typisk prosjektjobber. For eksempel å kjøre en bursdag for 11 5-åringer, det går som en lek. Planlegger, kjøper inn, gjennomfører, uten å glemme en ting.

Derimot er jeg erkedårlig på drift. Daglige ting, holde orden, huske på at det er ha-med-dag på fredag og yoghurt på onsdag, har vi fått barnevakt til konserten (var den neste uke, altså?). Dessverre mener mannen at det bare kan være 1 adm.dir., og det er altså meg. Han har fått klar beskjed om at alle adm.dir-er må ha en gnistrende personlig assistent som holder orden i almanakken, så da kan han regne ut hvem det blir.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 20:32   #58
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kontroll på det meste. Før hadde jeg alt i hodet, men nå i disse ammetåketider, samt at det har blitt "litt" mer å holde styr på nå med barn i hus, så skriver jeg en del ned også.

Gammel 24-10-09, 20:33   #59
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Huff..

Gammel 24-10-09, 20:35   #60
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte at jeg har full kontroll. Jeg glemmer, men jeg har et system for ikke å glemme - slik at jeg fremstår som jeg har full kontroll.

Men - hvis det er et annet medlem av husstanden som tar ansvar for å huske noe så gir jeg gladelig opp ansvaret. Mannen synes derfor at jeg er distré av og til.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.