Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pent?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-09, 20:43   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt p

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Å, neida, man ville blitt raskt irettesatt av medkolleger dersom man ikke hadde hatt bh på...

Trodde pilotene ville applaudere, jeg.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 20:48   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt p

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg er (igjen) helt enig med bina. Stiller selv i min eldgamle skidress hvert år (selv om jeg har en ny) fordi jeg vet at det gir litt mindre press på dem som ikke har råd til å stille i siste skrik til enhver tid.

Jeg tror du tar feil, jeg tror ikke det hjelper de "fattige" barna at læreren ser ut som en umoderne, gammeldags fjott. Ikke når det gjelder mote - der er og blir læreren voksen og gammel og uten peiling. I alle fall om de går kledd i gammelt utslitt og umoderne tøy.

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Beklager å måtte si det, men når det gjelder rollemodeller i forhold til klær, så kommer vel lærere bortimot nederst på den listen (for ungdom). I hvert fall lærere over en viss alder. Så bevisst å "dress down" for å være et slags positivt forbilde, eller en motvekt, i forhold til motepress, tror jeg er "perler" for svin.

Jepp.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 19:15   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten - i barnehagen jeg jobber nå har vi ansatte, helt på egenhånd, nedlagt forbud mot at de ansatte går i slaskete joggebukser på jobb. Treningsbukser er ok, men de skal være hele, rene og se ok ut. Rett og slett fordi det handler om hvilke signaler vi sender til foreldrene - at vi tar jobben som pedagoger/fagarbeidere/assistenter på alvor, at vi ikke er i barnehagen bare for å dasse rundt.

Denne diskusjonen kom opp, og gikk heftig, etter at et par av de yngste ansatte til stadighet dukket opp i møkkete, hullete joggebukser på jobb. Sjefen satt i bakgrunnen og humret, og var helt på linje med oss som altså mener at selv om man jobber i barnehage, så kan man kle seg ordentlig. Behagelig, ja - klær man kan leke med barna i og ikke er redd for, ja - men de skal være rene og hele og signalisere at man er der for å gjøre en god jobb, fordi man syns det er viktig.

:gammel prippen dame:

Gammel 06-11-09, 20:51   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at man bør se noenlunde sivilisert ut i enhver jobb, jeg, iallfall hvis man møter mennesker på den ene eller andre måten. Da synes jeg ikke det har noe å gjøre med mote å gjøre, men at man er noenlunde hel og ren.

Og jeg synes faktisk det er veldig rart å gå uten bh på jobb som voksen, med mindre man har ekstremt små pupper. Jeg vil ikke kalle det uanstendig, men jeg ville syntes det var ulekkert.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 21:58   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tenker at man bør se noenlunde sivilisert ut i enhver jobb, jeg, iallfall hvis man møter mennesker på den ene eller andre måten. Da synes jeg ikke det har noe å gjøre med mote å gjøre, men at man er noenlunde hel og ren.

Og jeg synes faktisk det er veldig rart å gå uten bh på jobb som voksen, med mindre man har ekstremt små pupper. Jeg vil ikke kalle det uanstendig, men jeg ville syntes det var ulekkert.

Bedre kan det egentlig ikke sies!

Gammel 06-11-09, 22:43   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjefen min har uttalt at vi alltid skal kle oss hakket penere enn kundene. Det er veldig stor forskjell i antrekket til kundene, men etterhvert skjønner man hvordan man kler seg i hvilken bransje.

Jeg synes ikke bh/ikke bh har noe med diskusjonen å gjøre. Det kommer helt an på kroppen. Jeg kan ikke gå uten bh, men det finnes flere jevnaldrene som gjerne kan gjøre det uten at jeg tenker på det et eneste sekund.

Gammel 06-11-09, 22:50   #7
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er fasinet av at man ser at andre ikke har på seg BH, jeg.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 22:54   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Det var vel det jeg prøvde å si også.

Gammel 06-11-09, 23:04   #9
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

he,he,he... du har et poeng, men det kommer vel litt an på hva slags puppestell vedkommende uten bh har. Man kan se det ganske så godt dersom noen har store pupper, ekstremt hengepupper osv. Er de så små som snudde peanøtter, så er det nok veldig vanskelig å se både puppen og en evt. bh eller ikke.

Gammel 06-11-09, 23:20   #10
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Presiserer: Ja, jeg er en rollemodell. Nei, jeg tror ikke jeg har så stor påvirkning på klesvalg. Ja, jeg har fått tilbakemeldinger på at det er ok at jeg ikke alltid har det hippeste nye i sammenhenger hvor det er elever som sliter med å ikke ha råd.

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan få det til at jeg går med gamle, slaskete klær av den grunn. Det gjør jeg overhodet ikke. At skidressen min er gammel, betyr ikke at den er slitt... (så har dere kanskje skjønt at jeg ikke har gått så utrolig mye på ski de siste 15 årene - men det har kommet seg i det siste).

Går for eksempel aldri i joggebukser på jobb, men gymlæreren kan gjerne gjøre det. Har aldri dype utringninger eller korte skjørt. Typisk antrekk er bukse, topp / skjortebluse / genser. Kan finne på å ha støvletter på vinteren, ellers vanlige flate sko. Vil helst ha oppmerksomheten rettet mot undervisningen, ikke mot hva jeg har på meg. Men vil heller ikke valse rundt i dyre merkeklær og signalisere at det er viktig - selv om det sikkert ikke har den store påvirkningen.

Gammel 06-11-09, 23:20   #11
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg kan gå uten bh sånn ut fra puppene/fasongen/henget/størrelsen, men det kunne likevel ikke falt meg inn.

Hadde jeg hatt sånne pupper, hadde jeg aldri tatt på meg en BH igjen!

Gammel 06-11-09, 23:32   #12
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Går for eksempel aldri i joggebukser på jobb, men gymlæreren kan gjerne gjøre det. Har aldri dype utringninger eller korte skjørt. Typisk antrekk er bukse, topp / skjortebluse / genser. Kan finne på å ha støvletter på vinteren, ellers vanlige flate sko. Vil helst ha oppmerksomheten rettet mot undervisningen, ikke mot hva jeg har på meg. Men vil heller ikke valse rundt i dyre merkeklær og signalisere at det er viktig - selv om det sikkert ikke har den store påvirkningen.

Jeg valser gjerne rundt i dyre merkeklær og høyhælte støvletter og likevel har jeg (og elevene) oppmerksomheten rettet mot undervisningen.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hadde jeg hatt sånne pupper, hadde jeg aldri tatt på meg en BH igjen!

Seriøst? Jeg føler meg naken og avkledd uten BH.

Gammel 06-11-09, 23:34   #13
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg valser gjerne rundt i dyre merkeklær og høyhælte støvletter og likevel har jeg (og elevene) oppmerksomheten rettet mot undervisningen.

Det tror jeg på. Men jeg vil ikke signalisere at dyre merkeklær er viktig for meg siden jeg synes elevene har altfor stort fokus på dette i utgangspunktet. Jeg skrev ikke at dyre merkeklær tok fokus vekk fra undervisningen.

Gammel 06-11-09, 23:37   #14
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Seriøst? Jeg føler meg naken og avkledd uten BH.

Det er bare fordi du ikke har for store pupper. For store pupper gjør vondt med spile-BH etter flere timer. Jeg gjentar - jeg hadde aldri gått med BH igjen hvis det ikke var for at jeg faktisk trengte å holde dem på plass.

Gammel 07-11-09, 11:31   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du? Det synes VELDIG lett, med mindre puppene er veldig små.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 22:53   #16
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Jeg kan gå uten bh sånn ut fra puppene/fasongen/henget/størrelsen, men det kunne likevel ikke falt meg inn.

Gammel 06-11-09, 23:42   #17
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har elever som i stor grad kommer fra "møblerte hjem", og synes ikke det gjør noe da å gå i en kul redesignet Star Wars-t-skjorte kjøpt på barneavdelinga på H&M i stedet for klær i tusenkronersklassen- sånn sett kan jeg godt bidra til utjevning. De har nok av kjøpepress på seg uansett fra jevnaldrende.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.