Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Har du sett en film ingen andre har sett?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 14:32   #1
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Frankie Starlight er også en film jeg likte veldig, veldig godt og som jeg ikke kjenner noen andre som har sett. Med Matt Dillon.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:49   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så "hedvig and the angry inch" på kino. Den lurer jeg på om kanskje er litt smal - men altså: Den gikk jo på kino da.

Ellers har jeg sett mange rare filmer, men kommer ikke på noen helt ukjente nå.

Gammel 08-11-09, 14:59   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Welcome To The Dollhouse er glimrende!

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 15:10   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen andre som har sett Neria? Det er en zimbabwisk film fra 1993.

Gammel 08-11-09, 17:28   #5
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Noen andre som har sett Neria? Det er en zimbabwisk film fra 1993.

Ja, så den på en filmklubbvisning da jeg studerte.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 15:13   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg registrerer at av alle mine forsøk på å se kul ut og ha sett noe bare jeg hadde sett så var det altså Fame jeg skulle lykkes med. :elsker fp:

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 15:19   #7
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg registrerer at av alle mine forsøk på å se kul ut og ha sett noe bare jeg hadde sett så var det altså Fame jeg skulle lykkes med. :elsker fp:

Når barna blir voksne får vi kanskje omdøpe til Nerdeportalen.

Welcome To The Dollhouse var fin.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 15:32   #8
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sett Slaktehus 5. Den er utrolig vanskelig å få tak i, så det er over ti år siden sist jeg så den.
Harold and Maude står i hyllen.

Movern Callar og Epidemic er også sett. Jeg likte ikke Den brysomme mannen.

Vet ikke om så mange har sett Dreyers "Ordet", eller Sjøstrøms "Berg Ejvind og hans hustru"?

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 17:01   #9
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ganske sikkert sett mange filmer som det ville overraske meg om andre her har sett, men de fleste av dem er veldig dårlige, og det er jo ikke så om å gjøre å videreformidle, men jeg kan jo prøve med et par filmer som er verdt å se:

Mapantsula, 1988, en anti-apartheidfilm, spilt inn on location i Sør Afrika på falske premisser. I skarp kontrast til makkverket Cry Freedom er dette ikke en feelgoodfilm med hvite helter som ordner opp, men en ganske rufsete historie om en svart smågangster som mot sin vilje blir viklet inn i motstandskamp. En film som får deg til å tenke. Jeg har ikke sett den siden 1988. Jeg tror dessverre ikke den er å få tak i på video.

Primer, 2004, Skilpadda har nevnt denne allerede, og det er vel gjerne andre her som har sett den også, men den er verdt å trekke frem igjen; til tross for ikke-eksisterende budsjett, en av tiårets beste science fiction filmer, og en av de mest imponerende debut-filmene jeg har sett; jeg er veldig spent på om Shane Carruth kommer til å lage mer film. Det er også en av de mer intrikate og forvirrende filmene jeg har sett, dette er ikke lett underholdning, selv om den er spennende og underholdende.

Ben "haven't eaten since later this afternoon" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 17:17   #10
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er utrolig glad i kinesiske filmer og har garantert en del som ikke så mange andre her har sett. Beijing bicycle er en fantastisk film http://www.moviemail-online.co.uk/fi...ijing-Bicycle/

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 17:47   #11
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg prøver meg med:

Topless Women talk about their lives og Angel Baby.

Siden FP er FP er nok dette stedet hvor en god del kan ha sett Bad Boy Bubby, men den er likevel ikke en film alle og enhver har sett.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 18:04   #12
Albertine
Passiv

Standard

Jeg høyner med Gazon Maudit, en hysterisk morsom fransk film om et ektepar og en tilfeldig forbipasserende kvinne som innleder et forhold til den ene av ektefellene, nemlig kona. Jeg så den dubba på tysk i Wien, kunne tenkt meg å se originalversjonen (med engelsk tekst.)

Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 09:57   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har også sett Solaris.

Se her, SF: http://www.play.com/DVD/DVD/4-/35100...h/Product.html

Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 10:27   #14
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har jo tidligere anbefalt denne filmen, som jeg ikke tror så mange har sett:

(Kilde: youtube.com)

Gammel 09-11-09, 10:35   #15
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fusilli: Nysgjerrigheten ble vekket hos meg. Har lyst å vite hvordan det går...

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 10:36   #16
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Han bor forresten i Norge nå!

Ikke Bubba, men skuespilleren.

Han var med i et innslag på Typisk norsk, der han snakket om pussigheter i det norske språk: Var det det det var, husker jeg at han trakk frem. :digresjon:

Gammel 08-11-09, 18:09   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det forresten noen andre her (unntatt Benmurphy) som har sett The Falls og Act of God?

Gammel 08-11-09, 20:31   #18
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det forresten noen andre her (unntatt Benmurphy) som har sett The Falls og Act of God?

Jeg har takket nei til å se dem, det må vel være the next best thing?

Etter at min daværende kjæreste greide å overtale meg til å se det han kalte "de mest mainstream av Greenaways filmer" - først Prospero's books og siden Kokken, tyven ... og resten av gjengen - blånektet jeg å se noe mer. Siden har jeg ikke rørt filmer av fyren, helt til jeg uforvarende kjøpte The Pillow Book for noen år siden. Om dere ikke har den (og har lyst på den), er jeg villig til å betale porto for å bli kvitt den.

Disse to minner meg på et par andre filmer jeg føler meg nokså alene om å ha sett: Salò o le 120 giornate di Sodoma. Og den mest meningsløse kinoopplevelsen jeg har hatt noen gang: Cremaster 1 og 2 på Cinemateket.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 18:25   #19
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert
Det var snakk om film som få andre har sett, vi trenger vel ikke å like filmen?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 18:29   #20
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer også på om noen har sett min yndlingsfilm "Beautiful Thing" fra 1996.

(Kilde: youtube.com)

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.