|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?Nå får vel folk sjokk, men ... ingen.
|
|
|
#2 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?
Keh???
|
|
|
#3 |
|
<*(((<
|
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?Ingen kake, men jeg driver og slenger sammen noe crème brulée (hm, ble fnuttene riktig, tro?) til dessert til senere i dag, satser på at jeg rekker å få kjølt dem nok ned. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?Takk, kjipt med sykdom altså. Usj.
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?Ja, så ble det eplekake her likevel.
|
|
|
#6 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?Jeg er ingen kakebaker, men LøveMannen er igang med å lage en ganske så fantastisk sjokoladekake |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?Jeg tror det blir vafler her jeg. Det var planer om eplekake, men det er vel strengt tatt mest jeg som liker det. |
|
|
|
#8 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?Far i huset fikk selv velge hva slags bakst han skulle få, så her har vi laget kanelsnurringser på morgenkvisten.
|
|
|
|
#9 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?Hvis jeg hadde vært i form til å stelle i stand noe her, måtte det blitt vafler, som er mannens favoritt. For min egen pappas del måtte det blitt gjærbakst, men det pleier han å fikse selv. Det er stort sett damene i min familie som er kakesultne - mannen lager med andre ord kake eller kringle til meg på min bursdag, mens han får vafler. :bra deal: |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?Her har vi bare kjøpt kake, da vi alle hangler litt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?Gulrotkake fra coop. Sykdom er kjipe greier. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?Her står en Texas sjokoladekake i ovnen nå.
|
|
|
#13 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?Eldstemann står akkurat nå og baker boller. Minstemor og jeg har vært i kirken, så mannen i huset har fått lang og fredelig morgen.
|
|
|
#14 |
|
Originala
|
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?Lukket valnøtt. Det gikk veldig kjapt og greit. Du trenger: |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?Bare litt nysgjerrig etter den kommentaren om å ikke feire "slike dager". Er jeg den eneste som er vant til at dette er en gammel tradisjon? Mine foreldre feiret dette når de var små, så nå når min sønn tegnet frsdagskort til sine bestefedre er det tredje generasjon som markerer dagen.
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Når man har problematiske familiære relasjoner så er dette en av de dagene da det virkelig serveres med teskje at man er annerledes og feil i forhold til normen. |
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Det forstår jeg, det er mer det at det virker som om "ingen andre" har foreldre som har feiret dette fra de var små... det mases i media om at dette er noe handelsstanden har innført, akkurat som det messes om det om halloween. Men om Halloween så er det "ingen som går julebukk lenger, slik man gjorde når vi var små, og når våre foreldre var det", men det er aldri noen som sier at farsdag og morsdag ble feiret når vi var små og når våre foreldre var små...
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?Nå står Maximillia-kaken i ovnen, fikk da bakt litt allikevel. Hallo, JEG kan da ikke la sånne dager bli forbigått uten baking, selv om folk ligger syke her.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?Det ble en krydderkake fra toro,kjapt og enkelt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Etylbarbital
Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?Jeg har hevet meg på den første oppskriften i denne tråden nå. Baker og spiser svært sjelden kaker og har ikke bakt suksessterte før, men mannen er glad i kaker - så vi får se hvordan denne blir.
|
![]() |
|
|