Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Guttungen og Jentungen"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 19:04   #1
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Og jeg som sendte guttungen for å se Gubben og Katten. Nå kommer de vel for å ta meg også.

Gammel 08-11-09, 19:09   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Personlig synes jeg det er verre når foreldre konsekvent kaller ungene for Snuppa, Prinsessa, Prinsen, Lillesnusket eller noe i den gaten.

Gammel 08-11-09, 19:09   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier også ungene i flertall, men aldri guttungene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:10   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Personlig synes jeg det er verre når foreldre konsekvent kaller ungene for Snuppa, Prinsessa, Prinsen, Lillesnusket eller noe i den gaten.

Jaaaa! Spesielt prinsesse og prins. Jeg får kvalmebyger.

Gammel 08-11-09, 19:10   #5
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jaaaa! Spesielt prinsesse og prins. Jeg får kvalmebyger.

Jeg hadde ei på besøk her som konsekvent omtalte 9-åringen sin som Prinsessa. Og refererte til min unge som Prinsen. Jeg vurderte å kvele henne etter 20 minutter.

Gammel 08-11-09, 19:12   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ei på besøk her som konsekvent omtalte 9-åringen sin som Prinsessa. Og refererte til min unge som Prinsen.

Er det mulig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:13   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ei på besøk her som konsekvent omtalte 9-åringen sin som Prinsessa. Og refererte til min unge som Prinsen. Jeg vurderte å kvele henne etter 20 minutter.

Du er særs tålmodig, syns jeg.

Gammel 08-11-09, 19:37   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Plutselig kom jeg på at min mor pleide å kalle meg for Stumpemor og Jugga... helt til jeg faktisk var ungdom og hadde med meg kjæresten hjem. jeg trenger vel ikke fortelle hvorfor min mor ALDRI til den dag i dag, kaller meg for dette lenger.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:16   #9
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde garantert ikke klart å holde kjeft.

Gammel 08-11-09, 19:34   #10
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:10   #11
Skvetten
Passiv

Standard

Ruskesnusken til mamman sin går greit med andre ord?

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:12   #12
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Ruskesnusken til mamman sin går greit med andre ord?

Gammel 08-11-09, 19:17   #13
Skvetten
Passiv

Standard

Pluttenutten til mamma da?

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:19   #14
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Pluttenutten til mamma da?

:vrir meg i smerte:

Plutte høres forresten ut som et marsvin.

Gammel 08-11-09, 19:09   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Fader altså. *innreder boden til gubberede*

Gammel 08-11-09, 21:12   #16
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Fader altså. *innreder boden til gubberede*

Jeg bruker aldri "jentungen" eller "guttungen" om barna. Ei heller "gubben" om mannen.

"Vennen min", "gullet", "snuppa" og "ruskemor" brukes dog (men ikke om mannen).

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:15   #17
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

"Vennen min", "gullet", "snuppa" og "ruskemor" brukes dog (men ikke om mannen).

Nei, han kalles vel bare Honeybun tenker jeg.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:19   #18
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, han kalles vel bare Honeybun tenker jeg.

Kjært barn har mange navn.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:19   #19
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Hmmmm, bøllefrøet, krapylet, urokråka, vakker-jenta mi, frøken rotasjon, vidunderet med mer om datteren min. Mett går under navnet sitt, dimling eller moroklumpen.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:25   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jentungen og guttungen høres helt naturlig ut i mine ører, mulig jeg bruker det selv til og med. "Min sønn/datter" som endel sier høres veldig stivt ut på min dialekt, her ville man da heller sagt jentungen/guttungen.

Prinsen/prinsessa/snuppa derimot...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.