Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi som fascineres av bildene på Finn.no (FP-versjon)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 14:51   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av bildene på Finn.no (FP-version)

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg er fullstendig forelsket i denne:

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Ja, den er funnet på Finn. Og det er ikke tull.

Den var søt! Men du vil ikke ha noen litt mer "tøffere" da, se på denne koselige tispen her, som du også kan finne på finn. Kan være en hyggelig familiehund dette?

Gammel 09-11-09, 15:09   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av bildene på Finn.no (FP-versjon)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Adrienne opplevde det motsatte: Huset deres ble retusjert helt bort.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei?

Jupp, både hus (tre etasjer høyt hus), garasje og digert tuntre var erstattet av noen søte, fine små bjørker og blå himmel. Det var ganske fasinerende, faktisk. Jeg spurte megleren som skulle selge nabohuset hva de egentlig drev med, men da nektet han kjennskap til retusjeringen.

Egentlig var det ikke så mye å le av, for bildene gav et inntrykk av at tomten til huset som skulle selges var omtrent dobbelt så stor som den faktisk er, og siden vi ikke har gjerde mellom hagene, så kunne det på visning også se ut som om hele hagen tilhører det huset.

Gammel 12-11-09, 10:18   #3
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Den var søt! Men du vil ikke ha noen litt mer "tøffere" da, se på denne koselige tispen her, som du også kan finne på finn. Kan være en hyggelig familiehund dette?

he he he, så ufattelig bra! utrolig mye rart på finn altså! Er jo en egen facebook gruppe som heter "vi som fasineres av bildene på finn.no", ler meg ihjel av den noen ganger altså!

M&S er ikke aktiv  
Gammel 09-11-09, 10:45   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Jeg har jo skjønt for lenge siden at jeg er rar, men jeg har problemer med å forstå at mennesker unngår å by på et hus fordi det er rot på visningsbildene. Man må jo håpe at de som bor der tar med seg tingene sine når de flytter.
En idyllisk bolig syns nå jeg!

Enig, jeg ser bare masse potensiale (eller mangel på det) når jeg ser på visningsbilder, eller er på visning. Jeg skal innrømme at jeg ofte tenker mitt om folkene som bor der om det ser virkelig rotete og jalla ut på bildene, men det betyr jo ingenting for om jeg byr på det eller ikke, hvis jeg virkelig vil ha det.

Gammel 09-11-09, 10:44   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble litt fascinert over dukene som lå på sofaen og oppå ovnen.

Jeg synes finn.no kan være svært underholdende.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 09-11-09, 10:54   #6
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal det være furu så skal det være furu og da må man finne en sofa som matcher:
http://cache.finn.no/mmo/4/172/445/34_1814947008.jpg

Guava er ikke aktiv  
Gammel 09-11-09, 10:58   #7
Guava

Guava sin avatar

Standard

Jeg synes det er forskjell på å fnise litt av salgsannonser (som faktisk er reklame for et produkt som skal selges) og å le av andre bilder fra menneskers hjem.

Akkurat kommentaren i første innlegg synes jeg ikke var noe særlig jeg heller, men det blir liksom noe annet enn å kommentere rare løsninger i hus, farger, tapet osv.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 09-11-09, 11:08   #8
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjenner jeg drømmer litt om denne:

http://www.finn.no/finn/realestate/o...hagaxZRD466580

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 09-11-09, 11:16   #9
Guava

Guava sin avatar

Standard

Åhh.. Den eneboligen i siste linken din Amelie!

Guava er ikke aktiv  
Gammel 09-11-09, 11:22   #10
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Utdriting eller ei, denne tråden fikk meg til å bruke en time på finn.no her på morgenkvisten og nå har jeg fabulert rundt hvordan det ville vært å investert 200 000 i en enebolig i Finnmark og hvordan jeg eventuelt ville trivdes der og konkludert med at jeg har det bra som jeg har det.

Gammel 09-11-09, 11:24   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får også sånne akutte flyttefabuleriner av å være på Finn, av og til.

Gammel 09-11-09, 13:50   #12
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg får også sånne akutte flyttefabuleriner av å være på Finn, av og til.

Jeg også. Helt til jeg finner ut at vi bor tilnærmet perfekt.

Opprinnelig lagt inn av iset

Det er da ikke megleren som tar bilder? De sender fotograf, hvertfall gjorde de det hos oss og de jeg kjenner som har solgt bolig. Og fotografen er veldig effektiv, alt som ikke skal være med på bildet blir stuet bort fra området.

Av og til tar megler bilder, det er også iblant selgerens bilder i annonsene.
Det er iallefall stor forskjell på bildene rundt omkring. Syns det er litt artig når gamle, slitte hus der det åpenbart har vært dårlig stil, blir stylet.

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 15-11-09, 22:42   #13
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Denne tråden var gull dagen derpå. Har ledd meg skvett ihjel..

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 09-11-09, 12:42   #14
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg flyttet til Mandal igjen i hodet mitt her omd agen da jeg satt på finn.no, så det kan være ganske "farlig" ja.

SÅ mange nydelige hus da!
Og en del rare.

Gammel 09-11-09, 12:49   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det er forskjell på å fnise litt av salgsannonser (som faktisk er reklame for et produkt som skal selges) og å le av andre bilder fra menneskers hjem.

Nåja, når de første bildene helt klart er av et utleieobjekt så syns jeg ikke det er langt unna å le av andre menneskers hjem. Jeg syns det er noe helt annet å fnise av møbler, interiør og løsninger slik det til dels blir gjort her, og å fnise av toskete meglere som legger på blå himmel på et hvert bilde.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 09-11-09, 12:52   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er noe helt annet å fnise av møbler, interiør og løsninger slik det til dels blir gjort her, og å fnise av toskete meglere som legger på blå himmel på et hvert bilde.

... også der det åpenbart snør, mener du? Jeg tror for øvrig det er fotografen som gjør det på eget initiativ - sannelig om jeg vet. (Hva er det der for en mote, egentlig? )

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 09-11-09, 12:53   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

... også der det åpenbart snør, mener du? Jeg tror for øvrig det er fotografen som gjør det på eget initiativ - sannelig om jeg vet. (Hva er det der for en mote, egentlig? )

Skjønnerikkehvadusnakkerom.

Det er en helt utrolig sær ting å gjøre, spesielt der det helt tydelig snør eller regner. Jeg skjønner det ikke jeg heller.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 09-11-09, 12:55   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fascinert av hva folk faktisk kan få seg til å legge ut av bilder i en salgsannonse. Hvordan kan man tenke at det er ok å ha en dorull og masse annet rot stående på stuebordet, fulle søppelposer hengende på kjøkkenskapene og masse flasker til panting på kjøkkengulvet, når man faktisk skal prøve å få noen til å ville kjøpe huset? Eller at det ikke gjør noe om det henger et stort Barbie-håndkle eller en skjorte til tørk, foran det meste av bildet fra badet? Eller en kattedo i forgrunnen?
Om dette er bilder folk tar selv, hvorfor sier ikke eiendomsmegleren fra om at dette er for dårlig? Jeg vet at det er noen som ikke bruker megler, men det gjelder de færreste.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 18-06-10, 15:22   #19
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg er fascinert av hva folk faktisk kan få seg til å legge ut av bilder i en salgsannonse. Hvordan kan man tenke at det er ok å ha en dorull og masse annet rot stående på stuebordet, fulle søppelposer hengende på kjøkkenskapene og masse flasker til panting på kjøkkengulvet, når man faktisk skal prøve å få noen til å ville kjøpe huset? Eller at det ikke gjør noe om det henger et stort Barbie-håndkle eller en skjorte til tørk, foran det meste av bildet fra badet? Eller en kattedo i forgrunnen?
Om dette er bilder folk tar selv, hvorfor sier ikke eiendomsmegleren fra om at dette er for dårlig? Jeg vet at det er noen som ikke bruker megler, men det gjelder de færreste.

Det var dette jeg ble fasinert over også med den tråden jeg hadde et annet sted. Hva folk kan få seg til å legge ut av bilder i en salgsannonse, og hvordan en seriøs megler kan stå inne for et slikt oppdrag. Jeg hadde takket nei.

Perhonen er ikke aktiv  
Gammel 09-11-09, 12:47   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg blir nervøs av denne tråden. Enda godt at leiligheten vår ikke ligger ute på Finn.

Bluen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.