Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 15:51   #41
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Har dette til "finere" anledninger, selv om det i grunn ikke er et spesielt fint/dyrt servise.

Ellers har vi grått IKEA-servise som vi bruker til vanlig, og selvfølgelig også plastserviset fra IKEA. (Har ikke alle det? )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 15:52   #42
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Vi har et finservise, og så har vi sånne 5 krones tallerkener fra Ikea.
Jeg har lyst å begynne å samle på et frokost og middagsservise, som vi kan bruke til hverdags og anledninger der det ikke akkuratt passer å ta fram det fineste serviset.

Edme fra Wedgewood har jeg vurdert bl.a. Og Grand Cru serviset.

Det vi har nå heter Blå Kobolt, og er fra Henry Winterling. Finner ingen bilder av det på nett.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 15:58   #43
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har 1 service til fint fra Wedgwood Amherst for 12 personer.

Til vanlig hverdagsbruk har vi et gammalt service som jeg har veldig lyst til å bytte ut men det vil ikke mannen.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 16:06   #44
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har to.
Juleservise fra Nille som vi bruker i desember.
Ellers i året har jeg alt som kan kjøpes fra Greengate av tallerkner, kopper, boller, bestikk osv. Dette blir brukt både til pent og hverdags, jeg har ikke et ekstra penservise i skapet i stua.

Gammel 09-11-09, 16:43   #45
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Lamegse.

Vi har dette som finservise:

Giselle heter det. Vi har til 21 i dette serviset, kaffe + middag, pluss endel serveringsdeler.

I tillegg har vi Bogstad hvit:

Det har vi til 8 av i kaffe og middagservise.

Utover det har vi på kjøkkenet et gammelt frokostservise som vi har arvet, og et servise som heter Harvest fra tidligere DUK:

Av dette har vi til 8 i kaffe og 13 middag. Ingen serveringsdeler av dette.

I tillegg har vi en del krus-sett, med 6 krus, både av dyrere og "finere" sort og av billige ikea-kopper.

Gammel 09-11-09, 17:25   #46
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Til hverdags har vi Jasper Conran Casual fra Wedgewood.
Gutta har både Mummi-tallerkener og Hakkebakkeskogen og slikt.

Penserviset vårt er Märtha fra PP, både middag- og kaffeservise.

Og i desember kommer Nisseserviset fra PP frem. Det brukes dog bare til hverdags, til julemiddagen og andre selskaper i jula brukes Märtha.

Sist redigert av Beckett : 09-11-09 kl 17:31.
Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:55   #47
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

På kjøkkenet (hverdagsservise) har vi Edme fra Wedgwood. Komplett til 18 i både middag, frokost og kaffe (og krus ). Har de aller fleste serveringsdelene til også.

Penservise middag har vi Bogstad med gullkant. (Bilde over her, helt lik bare med gullkant rundt.)

Har også et gammelt middagsservise fra Egersund som jeg må få kvittet meg med, men det står nå her foreløpig.

Har to kaffeserviser. Dette:

Og et annet som jeg ikke helt husker hva heter. Det er fra Porsgrund og har forskjellige blomster på koppene og asjettene.

I tillegg har jeg et juleservise til 8. Så jeg tror jeg har så jeg klarer meg.

Skulle jeg begynt å spare på et penservise nå tror jeg at jeg ville valgt Nathalie fra Porsgrund. Det er helt enkelt i hvitt med en sølvkant.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:01   #48
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Uff, jeg har for mange pene-skjøre-må-ikke-brukes-kaffeserviser for jeg har arva etter min mormor, og har ikke hjerte til å kaste de ( enda)
Det ene er kjempe pent, med broderte blomster og har en hedersplass både i stua og kjøkkenet. (åpen løsning )
Utenom det har jeg et kaffeservise jeg bruker til anledninger, og det er et som min mor fikk til sitt bryllup. Det er glass med noe trykk på.. Altså ikke noen farger, bare vanlig glass farge. Det går til alt.. Det har jeg også i dessert-varianten og middags-varianten.

Ellers bruker jeg bare det vanlige ikea greiene til hverdag om jeg får "uformelle" gjester. Ikke at det andre er så pent, men nostalgisk må vite.

Gammel 09-11-09, 19:03   #49
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ellers har vi grått IKEA-servise som vi bruker til vanlig, og selvfølgelig også plastserviset fra IKEA. (Har ikke alle det? )

Ikke nå lenger

Gammel 09-11-09, 19:03   #50
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Servise? Sånn likedanne fat og kopper og slikt? - Har ikke!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:39   #51
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Har bare ett billig fra ikea. Har tenkt at vi burde samle på noe, men det har liksom ikke blitt. Ikke aner jeg hva jeg skulle samlet på heller.

Gammel 09-11-09, 19:43   #52
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi har Wedgewood Edme Plain frokost, kaffe og middag med alt tilbehör. I tillegg har jeg et saant Provence-aktig teservise, men det bruker jeg aldri. Her er Edmegreiene:

Vi har også dette til hverdags middag, (papptallerknene som søster kallser dem hehe), greenwich (feil stavet) som vist over til frokost, og så har vi Kongle fra Peer Spook til fint, både middag frokost og kaffe. Og et koselig hverdagskaffesett fra Nille.

Gammel 09-11-09, 19:45   #53
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Magniola Classic (samme som Teo) til fint, og noe hvitt firkantet som vi kjøpte på Obs til hverdags. Er veldig glad i begge.

Skal begynne å samle på China by Denby når vi finner butikk i nærheten som selger det.

Gammel 09-11-09, 20:00   #54
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Mannen min kaller også Edme for papptallerkner.

Gammel 09-11-09, 20:06   #55
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg Vi () har Jasper Conran.

Gammel 09-11-09, 20:11   #56
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har dette til pent

Et hvitt et fra Ikea til hverdags. Det er definitivt moden for utskifting - enten blir det Arv fra Ikea eller så skal vi ønske oss et dyrere (Grand Cru eller noe). Vi har Arv på hytta da.

Vi har også et servise som vi har som pent kaffeservise. Det er fra Til Bords.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 20:14   #57
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, ja og så har jeg krus og asjetter fra en serie som var på Christiania glassmagasin for to år siden til jul. Det er hvitt med et lite hjerte på. Tror noe av salget skulle gå til noe veldedig? (Frelsesarmeen?) Det er liksom juleserviset vårt, men det er ikke egentlig et juleservise.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 20:25   #58
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin tråd, siden vi er ute etter et hverdagsservise vi kan begynne å samle på.

Penserviset vårt heter Amadeus (husker ikke navet på produsenten), og det har hester på seg. Hester! Vi har stettekopper da, ikke de kaffekoppene der.

De som har sett i Irmas kokebok har sikkert fått med seg at vi har ymse av kopper og kar. Jeg liker å variere med farger på askjettene etter hva slags mat som serveres. Nå for tiden er hverdagsserviset enkle firkantede askjetter fra IKEA.

Gammel 09-11-09, 20:36   #59
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Dette med servise er et litt ømtålig tema her i huset. Til hverdags har vi en salig blanding: tallerkener (flate og dype) jeg fikk da jeg flyttet hjemmefra, et par fra barndommen, noen fra mannens ungkarstilværelse, og et sammensurium av frokostasjetter fra bestemor, loppis, IKEA, min mors porselensmaling og glass fra ymse sammenhenger (blant annet et Club 7 ølglass jeg snart må redde ut av kjøkkenskapet). Det eneste noenlunde samstemte er en stor samling Mumi-kopper.

Og så kommer det ømtålelige. I løpet av de 18 årene vi har bodd sammen, hadde vi en pause i et års tid. Og min sambo begynte da, av alle ting, å samle servise. Tallerkener, kaffeservise, bestikk, vinglass og ølglass. Og jeg liker det virkelig ikke. Han fikk fullt servise til 8 og avsindig mange glass. Samvittighetsfull som jeg er, klarer jeg ikke kjøpe nytt, men en vakker dag kommer jeg kanskje til å uheldigvis tippe vitrineskapet eller noe slikt....

Og så har jeg 10 svarte og 10 hvite tallerkener fra IKEA til store middager.

Sist redigert av Tangina : 09-11-09 kl 20:46. Årsak: Tok bort bilde
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 20:39   #60
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har dagligdags servise fra Ikea, og begynte samle på lilla nype-rose for noen år siden.. men det er gått ut av produksjon, og halvparten er knust.. så ønsker meg nytt å samle på, men aner ikke hva...
Har så stor familie at vi MÅ ha til 18, og da er det greit at det ikke koster skjorta!

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.