|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Drømmer
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)
Sa jeg at jeg hadde gjort det, nei.. Men muligens om jeg måtte latt bilen stå å gå å da hadde jeg selvsagt levert raskt om jeg måtte det.Nå er parkeringen til barnehagen ett stykke unna uansett da så. Men jeg har aldri latt den gå på tomgang hittil og ville aldri gjort detom det ikke var tvingende nødvendig .Jeg liker heller ikke de som lar den gå på tomgang hver dag og de finnes mange av de også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Jeg vurderte en morgen å la bilen stå på tomgang mens jeg leverte, da jeg hadde glemt å skru av lysene på den, slik at batteriet var fullstendig tomt. Men, det er en slik nymotens bil at den ikke lar seg låse når motoren er i gang, derfor tok jeg ut nøklene, låste bilen, og måtte frem med nødstarteren for å få bilen i gang igjen. Heller det enn at noen barn skulle komme seg inn i den og kjøre ned noen andre, det er tross alt et busstopp like ved,. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Helt konge
|
Jeg ser den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Helt konge
|
Jeg kjenner jeg blir litt dramatisk og sier som så at det på mange måter ikke er så farlig om man ikke rekker å komme tidsnok på jobb hvis man kan la vær å utsette andre og deres barn for en slik potensiell dødsfare som bil på tomgang er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#46 |
Drømmer
|
Sist redigert av Chablis : 10-11-09 kl 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Helt konge
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
can-jur
|
ER dette noe som skjer ofte?
![]() |
![]() |
#50 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Det er irrelevant, Floksa. Man skal aldri gå fra en bil med nøklene i tenninga, eller enda verre; med motoren gående. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
can-jur
|
Og noen barnehager ligger faktisk sånn til at dette ikke er noen problemstilling overhode....
![]() |
![]() |
#52 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Det er forsåvidt sant, i hvert fall på eldre biler, men utenfor en barnehage så er det vel som oftest faren for at eksosen kommer inn luftekanalene som er årsak til at tomgangskjøring ikke er ønsket. En kaldstart utenfor avgir ikke så mye eksos at det vil merkes inn.
![]() |
#53 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#54 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Dengang minsten gikk i barnehage var det også noen foreldre med gamle biler som lod dem stå i tomgang mens de leverte. Da ba jeg en stille bønn om at de snart måtte få råd til ny.
![]() |
#56 |
frakoblet
|
Jeg også.
Sånn logikk holder bare ikke mål, Floksa. Alvorlig talt.
![]() |
#57 |
Passiv
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Det har jeg ikke tenkt på. At jeg kan veie opp på andre vis for den forurensingen jeg sparer miljøet for. |
![]() |
![]() |
#58 |
Står på egne ben
Det kan jo være mange andre grunner også at en lar bilen stå på tomgang, men jeg tviler på at de fleste har så veldig god grunn i det hele tatt. Til og med når vi har hatt flatt batteri og har måttet starte bilen med startkabler hver gang så har jeg stoppet bilen utenfor barnehagen når jeg skulle hente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Passiv
|
Ja, det er jeg jo helt med på, men jeg svarte ut fra at det var fordi det var kaldt, og at bilen var kald, og derfor var vond å starte igjen hvis den stoppet. |
![]() |
![]() |
#60 |
can-jur
|
Det er godt mulig det, men jeg greier virkelig ikke å hoste opp noe dårlig miljøsamvittighet for å la bilen stå på tomgang, de kaldeste dagene, når jeg leverer/henter i barnehagen.
![]() |
![]() |
Emneord |
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg |
|
|