Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har dere gamle ting som betyr mye for dere?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-09, 07:21   #1
Left
Passiv

Standard

Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?

Jeg er desverre ikke veldig glad i gamle ting.
I huset vårt på Møre, står det en del ting - en gammel rokk fra 1871 som har vært tippoldemor sin, og vært i familiens eie siden.
Mye annet også, av sånne småting - husgeråd osv. Mangletre, sånn til å karde ull med osv. Jeg har også et kaffe/middagsservise til 12 som er minst 150 år gammelt, og jeg er så lite sentimental at det bruker jeg rett som det er, og jeg vasker det til og med i oppvaskmaskina

Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 08:00   #2
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig glad i gamle ting med sjel, så jeg har en hel del. Aller kjærest er min oldemors giftering. Ellers så har jeg en gammel singermaskin etter min grandtante, nydelige hvite duker som mormor har heklet, og min oldemors klokke som skal henge i et kjede rundt halsen. Mannen min har også arvet en del. Han har fått en klokke som henger på veggen i stua, en fantastisk fin serie av glass og flere nydelige serviser.

I tillegg til dette har vi en hel del kjøpt på bruktmarkeder eller fått, blant annet gamle møbler som jeg har pusset opp.

Gammel 15-11-09, 21:23   #3
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har min oldemors giftering. Ikke akkurat noe jeg bruker, men som arvestykke er den jo litt spennende da.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 06:07   #4
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har mange ting, men den som betyr aller mest for meg er min morfars giftering. Da jeg ble konfirmert fikk jeg den, da var det satt i 3 små diamanter. Jeg var den eneste jenta i familien, og var morfar si gulljente.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 08:14   #5
Left
Passiv

Standard

Jo, jeg kom faktisk på en ting jeg er veldig glad i. Hvor gammel den er vet jeg ikke, men tidlig 1900-tall tipper jeg.
Det er et gammelt veggur. Det bringer frem mange minner når den slår
Den kan likne litt på denne :

Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 12:41   #6
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Har en veldig gammel lysekrone med prismer på, sikkert nermere 100 år gammel.
Så har jeg en kopp og skål som er fra Amerika ca fra beynnelsen av 1900 hundre tallet.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 12:48   #7
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg har et nydelig gammelt servise etter farmor, som hun var veldig glad i, og samlet på. Det er hyggelig å bruke når familien er på besøk.
Jeg har også en fin messinglampe etter henne.

Jeg har en liten elefantfigur i porselen som jeg fikk av min lærerinne i 1.klasse på barneskolen da hun hadde vært i utlandet, det er et kjært minne.

Gammel 16-11-09, 13:58   #8
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Jeg har et portrett i oljemaling av farmoren min som ung jente. Fargene er egentlig for mørke synes jeg og jeg vet ikke helt hvor jeg skal henge det, så foreløpig står det og venter på at vi skal finne en plass til det.

Jeg hadde et lite smykkeskrin i sølv også, som var gravert med navnet til farmoren min og julen og 1930-et eller annet inni lokket. Hun fikk det av farfaren min. Dessverre er det søkk borte. Det er jeg egentlig litt lei meg for

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 08:55   #9
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja!! Etter både oldemor og farfar. Glass, skåler, krukker, vaser, karafler, et.c. Jeg er litt mer maksimalist enn minimalist, så det passer fint inn hos meg. Vi har også en del gammelt barnetøy (kjoler), og en barnebunad.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.