Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen influensatall

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-09, 23:35   #1
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Noen influensatall

Jeg er lykkelig for at jeg ikke satt ved siden av deg mkj på det flyet, da jeg forsøker å unngå smitte pga syke barn.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:53   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner det Maylen. Men helt ærlig om du er så redd for smitte så må dere nesten holde dere innendørs. For smitten er der ute overalt nå. I hvertfall her på Østlandet. Legen så bare dumt på meg da jeg spurte om jeg kunne fly. Jeg var jo avhengig av en legeerklæring om jeg skulle ha holdt meg hjemme, men han anså ikke det som nødvendig. Dette var altså 6 dager etter at jeg ble syk og hadde vært fris i 4 dager. Og det er slettes ikke sikkert det var svineinfluensa jeg hadde. Og dette var et relativt viktig kurs jeg skulle på - altså ingen tur jeg tok bare fordi jeg hadde lyst (men ikke viktigere enn at jeg hadde vært hjemme altså om legen mente jeg burde)

Gammel 15-11-09, 16:10   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, da har vi noe felles.

Gammel 17-11-09, 16:06   #4
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Problemet er vel at ganske mange ikke vet om det er SI de har eller ikke.

Ta en vanlig høst/vinter her i huset med to småbarn.
Vi kan gjerne ha 2-3 runder hver med de symptomene som kjennetegner SI.
Skal vi da holde oss hjemme 7 dager hver gang? Det blri endel dager av det gitt ...
Det testes jo ikke, så umulig å si hva som er hva.

Gammel 17-11-09, 20:57   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Problemet er vel at ganske mange ikke vet om det er SI de har eller ikke.

Ta en vanlig høst/vinter her i huset med to småbarn.
Vi kan gjerne ha 2-3 runder hver med de symptomene som kjennetegner SI.
Skal vi da holde oss hjemme 7 dager hver gang? Det blri endel dager av det gitt ...
Det testes jo ikke, så umulig å si hva som er hva.

Jeg mener at om man tror selv at man mest sannsynlig har det, så burde man holde seg hjemme. Selvfølgelig skal ikke alle bli hjemme i tilfelle, men det er fortsatt folk som gir beng i om de smitter folk, fordi de mener det ikke er noe man kan begrense uansett (har hatt et par stykker i klassen min..., og jeg antar at jeg selv fikk det av en av dem).

En annen ting er at SI er på høydaren nå og kanskje ikke om 5 mnd. Så om det koster en eller to uker ekstra hjemme, så syntes jeg man burde kunne gjøre det for denne gang. Totalt sett så vil sykefraværet gå ned, tror jeg, om man ikke bare tenker kortsiktig og kun på egen situasjon.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 21:12   #6
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

I uka som var var på det meste 18 av 24 syke i klassen til vår andreklassing. Alle disse ble syke i løpet av fra torsdag og frem til mandagen. :bidrar til statistikken:

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 21:16   #7
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Er enig med deg Joika, men det er ofte vanskelig å vite.
Minsten har vert syk/er syk nå. Legen nektet å uttale seg, og ville ikke gi noen råd.
Da er det vanskelig å vite hva en skal gjøre.

Gammel 12-11-09, 13:26   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Uten at jeg har tid til å finne frem linker nå, men man forventer vel omtrent 500 dødsfall eller noe slikt på grunn av svineinfluensaen.

I Norge?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nå vet jeg ikke hvordan det er med svineinfluensa, men statistikk over dødsårsaker og innleggelser er vel ikke helt til å stole på?

Leser man SSBs tall over offisielle dødsårsaker er det andre tall som kommer opp enn tall som legges til grunn for hvor mange som faktisk dør av en sykdom i løpet av ett år.

Det er i alle fall slik man opererer med registrering av dødsfall som følge av barnesykdommer, så vidt jeg har skjønt. Hvis det rapporteres at XX antall døde av meslinger i 1956, så er det ikke inkludert de som døde av lungebetennelse, selv om lungebetennelsen var en ettersykdom etter meslinger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 16:22   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er i alle fall slik man opererer med registrering av dødsfall som følge av barnesykdommer, så vidt jeg har skjønt. Hvis det rapporteres at XX antall døde av meslinger i 1956, så er det ikke inkludert de som døde av lungebetennelse, selv om lungebetennelsen var en ettersykdom etter meslinger.

Det gjelder for influensa også, for jeg husker at det ble nevnt som et problem. Det fører jo til underregistrering.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25.