|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: Noen influensatallJeg skjønner det Maylen. Men helt ærlig om du er så redd for smitte så må dere nesten holde dere innendørs. For smitten er der ute overalt nå. I hvertfall her på Østlandet. Legen så bare dumt på meg da jeg spurte om jeg kunne fly. Jeg var jo avhengig av en legeerklæring om jeg skulle ha holdt meg hjemme, men han anså ikke det som nødvendig. Dette var altså 6 dager etter at jeg ble syk og hadde vært fris i 4 dager. Og det er slettes ikke sikkert det var svineinfluensa jeg hadde. Og dette var et relativt viktig kurs jeg skulle på - altså ingen tur jeg tok bare fordi jeg hadde lyst (men ikke viktigere enn at jeg hadde vært hjemme altså om legen mente jeg burde)
![]() |
#4 |
Tankefull
|
![]() Sv: Noen influensatallProblemet er vel at ganske mange ikke vet om det er SI de har eller ikke.
![]() |
#5 |
Pauset
|
![]() Sv: Noen influensatall
Jeg mener at om man tror selv at man mest sannsynlig har det, så burde man holde seg hjemme. Selvfølgelig skal ikke alle bli hjemme i tilfelle, men det er fortsatt folk som gir beng i om de smitter folk, fordi de mener det ikke er noe man kan begrense uansett (har hatt et par stykker i klassen min... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen influensatallI uka som var var på det meste 18 av 24 syke i klassen til vår andreklassing. Alle disse ble syke i løpet av fra torsdag og frem til mandagen. :bidrar til statistikken: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tankefull
|
![]() Sv: Noen influensatallEr enig med deg Joika, men det er ofte vanskelig å vite.
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
I Norge?
Det er i alle fall slik man opererer med registrering av dødsfall som følge av barnesykdommer, så vidt jeg har skjønt. Hvis det rapporteres at XX antall døde av meslinger i 1956, så er det ikke inkludert de som døde av lungebetennelse, selv om lungebetennelsen var en ettersykdom etter meslinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
Det gjelder for influensa også, for jeg husker at det ble nevnt som et problem. Det fører jo til underregistrering.
![]() |
|
|