Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mange gaver får dere voksne da?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-09, 10:08   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?

Får vel som regel 4-5 stk, men i år ønsker jeg og mannen min oss bare gavekort på Ikea, for vi trenger endel derfra, hyller og sånt. Så det blir ingen pakker på oss da, tenker jeg, men vi VIL jo bare ha gavekort. Jeg bryr meg ikke om å sitte og pakke opp presanger uansett, det er kjekkest for ungene.

Gammel 20-11-09, 10:09   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Jeg får stort sett bare av mannen og ungene. Mamma, pappa, farmor osv kommer som oftest med penger så vi kan kjøpe oss noe. Litt kjedelig jeg vil heller ha pakker.

Anser du ikke penger som gaver?

Gammel 20-11-09, 10:18   #3
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg kjøpte lys og servietter til noen perifere folk som jeg kjøper julegave til. Er det så håpløst, altså? Man trenger det jo alltids, liksom?

Synes det er fint å få sånt jeg. Men er det en pakke kronelys fra Rema vi snakker om er det jo litt kjipt. Vi gir ikke så voldsomme gaver til de voksne i familien heller, det er mest som en hyggelig oppmerksomhet.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 12:00   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, skal vi se ... et par gaver fra mamma, en eller to fra svigers, en fra søsteren min og kanskje en fra stesøsteren min. Så, minimum fem, maksimum 10, kan jeg tenke meg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 12:12   #5
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fra mamma og pappa (mamma er veldig glad i å handle gaver, så det pleier å bli noen), fra mannen, barna, broren min, farmoren min, svigermor og svigerfar, mannens bestemor og bestevenninnen min.
Ca 12-14 gaver, tenker jeg.

Gammel 20-11-09, 12:15   #6
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får max 5 gaver. Men det er litt fordi jeg har avtalt med enkelte i familien at vi bare gir gaver til barna.

Jeg synes jo det er koselig å få noe, men er ikke sånn veldig opptatt av det.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 12:41   #7
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

...

Sist redigert av Strutsen : 17-01-13 kl 22:49.
Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 13:30   #8
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Mellom 10 og 15, spørs litt om det er spleisegaver, og om de to minste kjøper/lager.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 16:57   #9
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg pleier å få gaver fra: mor og far, min tante og onkel, mormor, farmor, bror, min mann, ungene og fra 2 venninner. Vi har avtalt å slutte med å gi til et av venneparene våre, nå er det kun barna som skal få.

Andre venner har vi sluttet å gi til hverandre, men vi har vennejulebord den siste lørdagen før julaften, da går vi ut å spiser. Veldig koselig tradisjon som vi har holdt på med i 10 år i år, da er vi rundt 25 som er sammen hele kvelden (noen med følge andre uten)

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 16:59   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg får nok noe av drømmeprinsen, noe av ungene som de har laget kanskje og temmelig sikkert noe av meg selv.

Katta har jeg nettopp fått kastrert så jeg regner med at han har strøket meg fra lista i år.

Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 18:28   #11
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg får nok noe av drømmeprinsen, noe av ungene som de har laget kanskje og temmelig sikkert noe av meg selv.

Katta har jeg nettopp fått kastrert så jeg regner med at han har strøket meg fra lista i år.

Steriliserer pus etter jul. :noterer:

I fjor fikk jeg gaver fra 2 katter, 1 hund, 2 hamsere, tøykaninen til Lillesøster og fra fuglene i fugleneket. Fine gaver, som alle stod på ønskelisten og som falt i smak. Mannen fikk bare fra hunden, men han er ikke like snill mot dyrene som det jeg er.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 18:41   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja.. jeg får av:
- mannen
- mamma/pappa
- mine to søstre
- Mjau
- ei venninne
- svigers (der får vi som regel penger på deling da)

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 18:43   #13
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Mamma og pappa
Søsteren
En tante

Så 3 gaver får jeg.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 18:47   #14
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fem kanskje? Max.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 18:49   #15
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

8-10 kanskje.
Og da er noen felles til meg og mannen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 20:04   #16
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Håper jeg får få, men bare med ting jeg enten ønsker meg, eller som forsvinner ved bruk

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 20:10   #17
Solblomst
Passiv

Standard

5-6-7.

Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 20:23   #18
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Uten om de som ungene har laget får vi ca 10 gaver.

Fra mine foreldre, min lillebror, min mellomste bror, ei tante, farmor, mormor, morfar, fetter m/fam, ei annen tante, svigerinne m/fam.

Jeg og mannen dropper gave til hverandre i år. Nettopp lagt asfalt og beleggningstein i gården til 35000kr. Det får holde for i år.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 00:03   #19
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må svare på nytt: Jeg har allerede fått så mange fra folk på FP, at gavekalkuleringen har gått ad undas.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 00:12   #20
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi får stort sett fellesgaver, mannen og jeg. Men noen får vi jo hver for oss også. Uansett, vi får fra... min bestemor, mine foreldre, min bror/svigerinne, i alle fall 2-3 av mine tanter/onkler (egentlig slutter man å gi gave til nieser og nevøer når de er konfirmert i min familie...) av mannens bestefar, svigermor (Har en tendens til å være mer enn en gave...), svigerfar m/fam (Har en tendens til å være en fra de store og en fra de små i alle fall), mannens to tenåringssøstre, muligens ei tante eller to av ham, og naboen til svigermor. Også gir vi til hverandre. Og muligens noe fra guttungen også. (I fjor "var han med" på gaven fra meg til mannen, og fra mannen til meg) Flertallet av disse er til OSS, men noen til den enkelte av oss. Det blir uansett en bra haug under treet... I år feirer vi jul sammen med mine foreldre, min bror og min svigerinne. Det kan bli langt ut på natta før vi er ferdige ja... (vi pleier å dele ut alle gavene, så er det en og en som får åpne en gave. Vi må finne på en litt alternativ løsning i forhold til at guttungen skal få åpne et par før han sovner...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.