|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Får vel som regel 4-5 stk, men i år ønsker jeg og mannen min oss bare gavekort på Ikea, for vi trenger endel derfra, hyller og sånt. Så det blir ingen pakker på oss da, tenker jeg, men vi VIL jo bare ha gavekort. Jeg bryr meg ikke om å sitte og pakke opp presanger uansett, det er kjekkest for ungene.
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?
Anser du ikke penger som gaver?
|
|
|
#3 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Synes det er fint å få sånt jeg. Men er det en pakke kronelys fra Rema vi snakker om er det jo litt kjipt. Vi gir ikke så voldsomme gaver til de voksne i familien heller, det er mest som en hyggelig oppmerksomhet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Tja, skal vi se ... et par gaver fra mamma, en eller to fra svigers, en fra søsteren min og kanskje en fra stesøsteren min. Så, minimum fem, maksimum 10, kan jeg tenke meg.
|
|
|
#5 |
|
Grubler.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Fra mamma og pappa (mamma er veldig glad i å handle gaver, så det pleier å bli noen), fra mannen, barna, broren min, farmoren min, svigermor og svigerfar, mannens bestemor og bestevenninnen min.
|
|
|
#6 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Jeg får max 5 gaver. Men det er litt fordi jeg har avtalt med enkelte i familien at vi bare gir gaver til barna.
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Mellom 10 og 15, spørs litt om det er spleisegaver, og om de to minste kjøper/lager.
|
|
|
|
#9 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Jeg pleier å få gaver fra: mor og far, min tante og onkel, mormor, farmor, bror, min mann, ungene og fra 2 venninner. Vi har avtalt å slutte med å gi til et av venneparene våre, nå er det kun barna som skal få. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Jeg får nok noe av drømmeprinsen, noe av ungene som de har laget kanskje og temmelig sikkert noe av meg selv. |
|
|
|
#11 |
|
© All rights reserved
|
Steriliserer pus etter jul. :noterer: |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Nja.. jeg får av:
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Mamma og pappa |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Fem kanskje? Max. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?8-10 kanskje. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Håper jeg får få, men bare med ting jeg enten ønsker meg, eller som forsvinner ved bruk |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?5-6-7. |
|
|
|
#18 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Uten om de som ungene har laget får vi ca 10 gaver.
|
|
|
|
#19 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Jeg må svare på nytt: Jeg har allerede fått så mange fra folk på FP, at gavekalkuleringen har gått ad undas.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Vi får stort sett fellesgaver, mannen og jeg. Men noen får vi jo hver for oss også. Uansett, vi får fra... min bestemor, mine foreldre, min bror/svigerinne, i alle fall 2-3 av mine tanter/onkler (egentlig slutter man å gi gave til nieser og nevøer når de er konfirmert i min familie...) av mannens bestefar, svigermor (Har en tendens til å være mer enn en gave...), svigerfar m/fam (Har en tendens til å være en fra de store og en fra de små i alle fall), mannens to tenåringssøstre, muligens ei tante eller to av ham, og naboen til svigermor. Også gir vi til hverandre. Og muligens noe fra guttungen også. (I fjor "var han med" på gaven fra meg til mannen, og fra mannen til meg) Flertallet av disse er til OSS, men noen til den enkelte av oss. Det blir uansett en bra haug under treet... I år feirer vi jul sammen med mine foreldre, min bror og min svigerinne. Det kan bli langt ut på natta før vi er ferdige ja... (vi pleier å dele ut alle gavene, så er det en og en som får åpne en gave. Vi må finne på en litt alternativ løsning i forhold til at guttungen skal få åpne et par før han sovner...
|
![]() |
|
|