Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nøttebrød på 2 minutter!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-09, 20:57   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøttebrød på 2 minutter!

Mikro må man ha. Men du kan jo teste brødet først, er jo ikke sikkert du liker det. Og så leste jeg om noen som laget det som muffins, i ovnen. Skal finne tråden der hun skrev det.

Gammel 25-11-09, 21:02   #42
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker alt.

Jeg hadde planer om å teste det nå. Men vi er hos foreldrene mine. de har alle ingr, men ingen dings å male mandler med. Mandelkvernen er ødelagt og jeg fikk ikkke lov å bruke stavmikseren.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 21:11   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har de ikke food processor? Hvorfor fikk du ikke bruke staven?

Gammel 25-11-09, 21:52   #44
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Har de ikke food processor? Hvorfor fikk du ikke bruke staven?

Moren min synes at mandler setter seg fast i food processoren og hun påstod at stavmikseren ikke tåler sånt. Men jeg fikk til slutt bruke hurtigmikseren på Kenwooden.

Brød er inntatt. Meget godt. Laget dobbel porsjon. Mora mi dånte over alt fettet :roll: men sa det var kjempegodt og ba om oppskriften. Jeg likte det godt og den kresne mannen min likte det godt. Med smør og ost på.

Gammel 25-11-09, 21:57   #45
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er fiberhusk?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 22:07   #46
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Hva er fiberhusk?

Noe greier laget av enten loppefrøskall eller psylliumskall, for å øke fibermengden i bakst, kanskje spesielt glutenfri bakst.

Gammel 25-11-09, 22:33   #47
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har spist dette brødet nå med ost på ene halve og skinke på andre halve. Nyydelig!

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 08:22   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Moren min synes at mandler setter seg fast i food processoren og hun påstod at stavmikseren ikke tåler sånt. Men jeg fikk til slutt bruke hurtigmikseren på Kenwooden.

Brød er inntatt. Meget godt. Laget dobbel porsjon. Mora mi dånte over alt fettet :roll: men sa det var kjempegodt og ba om oppskriften. Jeg likte det godt og den kresne mannen min likte det godt. Med smør og ost på.

Hadde du Fiberhusk i? Jeg laget det med Fiberhusk OG litt glutenmel (hvetegluten, null karber tror jeg) i går, det ble enda mer brødaktig, men måtte da stekes et minutt lenger.
Haha, mora mi dåner også av fett. Jeg har omtrent holdt lange foredrag for henne, for hun er virkelig en person som burde hatt i seg mer fett, men hun er vegetarianer og har fettangst så det holder. Jaja.

Gammel 16-02-10, 22:48   #49
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er det noen som har laget dette i muffinsformer i stekeovnen?
Jeg er litt skeptisk til mikromat.

Hvor stort blir nøttebrødet, forresten?
Ca 10 cm ser det ut som på bildene. Er det bare 1 brød?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 23:09   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt man gjør en tirsdagskveld fordi Noen På Internett har anbefalt det.

:venter på nuking:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 23:11   #51
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ble det bra, Scarlettah-på-Internett?

Gammel 16-02-10, 23:13   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Hvor stort blir nøttebrødet, forresten?
Ca 10 cm ser det ut som på bildene. Er det bare 1 brød?

Jeg har bare prøvd det i mikroen, men det er jo bare å teste.
Det er bare 1 brød ja, 1 flatt rundstykke, liksom. For småspiste meg er det hvertfall 2 måltider.

Gammel 16-02-10, 23:28   #53
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Scarlettah-på-internett syntes det smakte riktig så bra, litt sconesaktig, faktisk. Det hadde sikkert vært godt med litt cc eller kesam i også.

Det var ett måltid hos meg, gitt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 00:35   #54
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

wow. Må prøves. Fasinerende.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 11:40   #55
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nam!! Endelig! Jeg er ny på lavkarbo (6.dagen) så dette var kjærkomment!
Jeg lagde 2 nøttepannekaker (det ble litt pannekakeaktig) og 1 mettet veldig!
Har likevel smakt litt på nummer 2 nå, 3 timer etter første - fordi det var så godt, men er skikkelig mett ennå.

Lagde i mikro og later som alle næringsstoffene er intakt, det var jo ultralettvint!

Brukte forresten cashewnøtter i, det var helt nydelig.

Gammel 17-02-10, 13:07   #56
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det var godt! Men det så ikke helt ut som dine bilder Iset, kanskje det var fordi jeg ikke hadde Fiberhusk? Hvor får man kjøpt dette?

Gammel 17-02-10, 13:07   #57
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var en veldig kjekk og kjapp lunsj-løsning.

Gammel 17-02-10, 13:20   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Det var godt! Men det så ikke helt ut som dine bilder Iset, kanskje det var fordi jeg ikke hadde Fiberhusk? Hvor får man kjøpt dette?

Det kan godt hende, jeg husker ikke hvordan det så ut den gangen jeg prøvde uten Fiberhusk men det smakte bedre MED Fiberhusken i. Bedre konsistens også. Jeg kjøper det på Ultra eller helsekost, de har det i de fleste butikker med godt utvalg i glutenfritt og lignende. Koster litt, men varer lenge.

Gammel 17-02-10, 13:24   #59
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

mmmmm- det så godt ut.
Jeg er egentlig ganske imponert over at jeg faktisk VET hva nuking er for noe jeg.

Gammel 19-02-10, 14:32   #60
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Nå lagde jeg nøttebrødet (dobbel oppskrift) i en form i stekeovnern. Hadde ikke bakepapir, det hadde sikkert vært like greit. 240 grader i 5 minutter. Perfekt konsistens, og heelt nydelig! Dette er redningen for meg som ikke er så keen på pølser og rømme til frokost/lunsj.
Kjempegodt med chilimajones, servelat og agurk på idag! Bedre enn brød!
Utrolig mettende!

Takk, Iset! Har du komponert oppskriften selv?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.