Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er den koseligste adventsserien som går på tv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-09, 10:05   #41
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Hva er den koseligste adventsserien som går på tv?

Snakker om nostalgi *mimrer*

(Kilde: youtube.com)

Gammel 27-11-09, 10:12   #42
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Mine likte ikke jul i svingen sist, men nå tror den kommer til å fenge. Amalies jul synes jeg er koselig, men den har jo ikke vært på mange år nå. Er ikke stor fan av Blåfjell.
I fjor hadde eldstemann stor glede av The Julekalender, selv om jeg knapt orket se med et halvt øye.

Gammel 27-11-09, 10:15   #43
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nuta: Å, jeg er gammel som haugene, men denne kan jeg ikke huske. Vet du hvilket årstall den er fra? Slutten av 70-tallet, vil jeg tro, siden hun snakker om Flode og Trond Viggo.

Eller, jo, når jeg hørte den med lyd, så virket den veldig kjent.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 10:18   #44
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ble Portveien 2 sendt som julekalender?? Det husker jeg ikke, bare de vanlige episodene. Portveien 2.

(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)

Åja Eli og han andre, som jeg ikke husker navnet på - det var ikke Jarl, laget skjerf til hverandre til jul og greier. Det var skrekkelig hemmelighetsfullt.

Barnas Superjul ja, hvordan kunne jeg glemme den? Den var helt elendig.

Nuta:

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 10:21   #45
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Er jammen ikke sikker jeg Divine, men jeg er født i 80 og husker den veldig godt

Gammel 27-11-09, 10:37   #46
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nuta, her.

Er jammen ikke sikker jeg Divine, men jeg er født i 80 og husker den veldig godt

Født i 80?!?! Så uuuuuung! :misunnelig: Hmm, da må det være litt senere, da. Men selv om jeg ikke så så mye barne-tv selv på 80-tallet, så fikk jeg med meg en del, fordi søsteren min er sju år yngre, og hun så jo på.

Gammel 27-11-09, 10:45   #47
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jul i svingen.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 10:47   #48
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg har aldri sett Jul i svingen. Har den gått mange ganger?

Gammel 27-11-09, 10:53   #49
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Ungene har sunget Svingensangen i bilen to ganger om dagen i tre måneder nå, så jeg har en viss tro på at de kommer til å like Jul i Svingen.

Ellers så digger jeg å halvsove på saccosekkene sammen med to varme barn mens julekalenderTV surrer i bakgrunnen.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 10:53   #50
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har aldri sett Jul i svingen. Har den gått mange ganger?

Den har gått 1 gang tidligere.
Da var vår datter 3 år, og mor syntes barnetv var myyye kjekkere enn jentungen. (Innrømmer glatt at det var litt sånn: "Hysj Ella, mor ser barnetv....hehe.")

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 10:57   #51
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Ja, slik hadde vi det med Jul i Blåfjell i fjor. Seksåringen syntes det var boring, mens far sjøl satt og så det kveld etter kveld.

Gammel 27-11-09, 11:06   #52
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jul i svingen er kjempekoselig! Blåfjell og Månetoppnisser, derimot...

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 11:13   #53
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg elsker Jul i Svingen og gleder meg til Marvin skal synge til Agneta.

Jeg har allerede hørt den på cd. Nydelig.

Egentlig liker jeg hele cden. Liker stemmen til Hanne Hukkelberg (er det riktig husket) så godt at jeg har måttet kjøpe mer av henne.

veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 11:20   #54
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nuta, her.

Vi likte godt Amalies jul og Jul i svingen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 11:23   #55
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jul i svingen!

Enig i at Jul i skomakergata har gått ut på dato. Ble skuffet sist jeg så den, og synes den var blitt for tam.

Gammel 28-11-09, 23:42   #56
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jul i skomakergata
Vertshuset den gyldne hale
Teodors julekalender

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 00:18   #57
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Åja Eli og han andre, som jeg ikke husker navnet på - det var ikke Jarl, laget skjerf til hverandre til jul og greier. Det var skrekkelig hemmelighetsfullt.
Nuta:

Terje! Og så var det Janosch-tegnefilm hver dag.

Jeg husker også veldig godt denne Barne-TV-introen, jeg er 82-modell.

Gammel 29-11-09, 00:21   #58
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
dolliemor er litt kul
Standard

Jul i svingen.

Gammel 29-11-09, 08:32   #59
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jul i Skomakergata husker jeg selv som kos, men jeg synes den er utdatert nå. Sist gang jeg så den ble jeg litt pinlig berørt.

Samme her. Det er nok den serien som vekker flest godfølelser i mor, men kun på grunn av hva den gjorde med meg som barn. Sist jeg så en episode syntes jeg det var helt elendig ...

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 08:43   #60
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Eneste jeg savner med jul i skomakergaten er appelsinen med nelliker i, så i år tror jeg at jeg rett og slett skal kjøpe 2 appelsiner å stikke nelliker i og henge opp med røde slikebånd.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.