|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Hvor mye bruker du og din famile på sommerferien? | |||
| Under 10.000 |
|
31 | 26,50% |
| 10.000-20.000 |
|
21 | 17,95% |
| 20.000-30.000 |
|
13 | 11,11% |
| 30.000 og oppover. |
|
52 | 44,44% |
| Deltakere: 117. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tankefull
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Stemte under 10 000 kr.
|
|
|
#2 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Det går glatt 30 000. Det gjorde da det i fjor da vi leide hus i Danmark og kjørte Danskebåt og var i Legoland.
|
|
|
#3 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Det varierer veldig. Nå er vår eldste snart 16 og og regnes som voksen, så nå blir ferien dyrere enn tidligere. Vi har lagt på ca 20000,- for reise og opphold, men neste år er vi oppe i 30 000,- (Og det er vel grunnlaget for hele denne tråden?
Vi er 5 i familen og vi pleier også å reise sør i Europa og ha et budskjett på ca 20 000 kr + 3000,- i leiebil. Vi reiser aldri charter, men kjøper billigbilletter med div flyselskap. Vi leier hus gjennom husutleiefirma, ofte danske eller engelske. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?
Dere måtte jo ha brukt mye mer penger enn dette? Det er det jeg mener, at det spørs hvordan man regner. Plutselig er flyet litt forsinket og man spiser mat/drikker kaffe på flyplassen, handler litt på tax-free mens man venter, handler inn ting man trenger til turen på forhånd, handler litt mens man er på tur, spiser mer ute, betaler inngangsbilletter div steder, kjøper mer snop/god mat/vin/øl etc. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
© All rights reserved
|
Dette regner jeg som lommepenger og lommepenger regnes uten om reise og opphold. Vi har en fast lommepengepott, alt etter hvor vi skal og hvor lange vi skal være borte. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Er det bare jeg som synes det høres livsfjernt ut at noen synes det er rart å feriere for under 30 000?
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Noen prioriterer det ene, noen det andre. Vi har et vanvittig reisebudsjett i løpet av et år. Men det er slik vi liker å prioritere. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Shake it out!
|
Stemmed her også. Vi bruker en god del penger på
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Jeg tror det er lite rett og galt når det gjelder feriering. Man kan jo også gjøre både og. Samt at vi er litt forskjellig ift om man ønsker planlegging eller ei.
|
|
|
#11 |
|
Peppy!
|
Næh, det er jo smak og behag det. For noen er ferie å slippe å måtte organisere og planlegge - for andre er det halve moroa. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Jeg blir helt svimmel av summene som svever gjennom denne tråden, må jeg innrømme. Hotell med barn er utopisk for meg, det er nok derfor. Jeg gidder ikke å betale i dyre dommer for å legge meg samtidig som toåringen.
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Nei, det er ikke aktuelt for meg heller. Men jeg ser ikke helt sammenhengen. Når vi bruker masse penger på ferie, bor vi sjelden på hotell. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Shake it out!
|
Ikke jeg heller, så vi bor enten på hotell med seperat soverom, eller på hotell med akseptabel uteplass
|
|
|
#15 |
|
Smugleser
|
Connecting rooms, Blondie. Da leger du toåringen på ett rom, og drikker champis, evt. god take away, og kliner og skravler med mannen på det andre rommet. Funker som bare det.
|
|
|
#16 |
|
Smugleser
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Forøvrig kjenner jeg at jeg ikke helt klarer å svare - vi ferierer mye på hytta (hadde et sted mellom 50 og 60 dager der i år). Den har vi kjøpt selv med delvis lånte penger, så det er antakelig en fryktelig dyr ferie, på kort sikt.
|
|
|
#17 |
|
Tidsklemma
|
Eller man leier hus i stedet for hotellrom |
|
|
|
|
|
#18 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Vi reiser stort sett til familie, så våre sommerferier er billige, selv om vi reiser til utlandet.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Det varierer veldig. Men det går nok ganske mange lapper.
|
|
|
#20 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Det er ingen problem å reise på lavprisferie, Mim. I alle fall ikke så lenge en har små unger som kommer gratis inn her og der og som spiser barneporsjoner. |
|
|
|
![]() |
|
|