Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tilbehør til pinnekjøtt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-09, 23:35   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til pinnekjøtt

Jeg har kjøpt 3 svære monstre av noen kålrabier i dag, elsker kålrabistappe. Gleder meg til torsdag!

Gammel 21-12-09, 23:40   #42
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har kjøpt 3 svære monstre av noen kålrabier i dag, elsker kålrabistappe. Gleder meg til torsdag!

Tror jeg må kjøpe med litt ekstra hjem til mamma også, hun lager alltid lite kålrabistappe

Gammel 21-12-09, 23:48   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Tror jeg må kjøpe med litt ekstra hjem til mamma også, hun lager alltid lite kålrabistappe

Ingenting er verre enn det. Vel, bortsett fra svigermor som lager stappen med kålrabi, OLJE og salt og litt pepper. Det er det. Jeg må alltid ha med egen kålrabistappe når vi skal spise julemiddag hos dem.

Gammel 21-12-09, 23:48   #44
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg konstaterer forresten i skrivende stund at fersk mozarella, jalapeños og pinnekjøtt fungerer helt utmerket sammen.

:spiser rester ut av kjøleskapet for å få plass til julemarsipanen:

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 11:06   #45
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Kålrabistappe og poteter.

samma her; det enkle er ofte det beste

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 11:37   #46
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Dere som bruker lefser: Hvilken type lefser kjøper dere? Eller enda bedre - noen som har oppskrift? :takke-eier:

Vi bruker poteter, kålrabistappe, ribbefett og rødkål. I år skal altså tilbehøret utvides med lefser, siden vi får en ny julegjest.

Gammel 22-12-09, 16:04   #47
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ingenting er verre enn det. Vel, bortsett fra svigermor som lager stappen med kålrabi, OLJE og salt og litt pepper. Det er det. Jeg må alltid ha med egen kålrabistappe når vi skal spise julemiddag hos dem.

Nigella Lawson bruker også olje.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 16:30   #48
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Vi har kålrotstappe, poteter og smeltet smør til pinnekjøttet.
Kålrotstappen blir laget med utgangspunkt i hvit saus. Det er den beste stappen syns jeg.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 17:10   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nigella Lawson bruker også olje.

Hæææ! Jeg som likte henne, nå er jeg ikke så sikker lenger.
Olje har fader meg ingenting i kålrabistappe å gjøre!

Gammel 22-12-09, 18:02   #50
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes egentlig potetene er overflødig og unødvendig tilbehør dersom man lager en skikkelig god stappe av kålrot, gulrot OG potet.

Hvit saus hører ikke noe sted hjemme sammen med pinnekjøtt. Like mismatch som brunost og sirup til lutefisk....

Gammel 22-12-09, 19:11   #51
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Kålrabistappe og poteter.

Gammel 22-12-09, 21:17   #52
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Vi bruker kålrabi og gulrotstuing (basert på hvit saus med fløte og lit sukker i), kokte gulrøtter, mandelpoteter og løksaus.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 21:39   #53
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kålrabistappe, rosenkål, gulerøtter, tyttebærsyltetøy, poteter og skysaus.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 21:43   #54
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har veldig god kålrabistappe med masse fløte og smør og litt gulrot og potet.
Kanskje noen poteter, men det er ikke noe must for min del. Ellers bare rødvin. Saus har jeg aldri smakt til pinnekjøtt, og det syns jeg ikke høres ut som noe som passer for meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 22:55   #55
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Kålrabbistappe, potet og morrpølse

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 23:48   #56
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Kålrabistappe laget av kålrot, poteter, litt gulrot, sjy fra pinnekjøttet, litt fløte, salt og pepper, vossakorv og julepølse. Ja, og poteter.

Gammel 23-12-09, 00:00   #57
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Saus har jeg aldri smakt til pinnekjøtt, og det syns jeg ikke høres ut som noe som passer for meg.

Men kokekraften er da vanlig at serveres? Den er jo utrolig god.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 00:10   #58
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Ein ordentlig julemiddag består av fjellmandelpoteter, eldhusrøykt pinnekjøtt frå Evanger og kålrabistappe. Og for dei raringane som vil ha det, pinnefett til.

Men det eldhusrøykte pinnekjøttet eksisterer ikkje lengre sidan Gilde har overtatt. Dei har øydelagt heile sulamitten.

Så i år blir det pinnekjøtt av villsau. Så håper eg det er nokre poteter og stappe til.

Gammel 23-12-09, 00:13   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men kokekraften er da vanlig at serveres? Den er jo utrolig god.

Jeg har aldri fått det servert eller servert det til. Tar man bare og øser opp kraften under risten og serverer den i sausenebb, liksom? Ikke gjør noe med den, bare serverer den som den er? *domm*

Gammel 23-12-09, 00:19   #60
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Ja, man siler den bare.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.