Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tilbehør til pinnekjøtt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-09, 11:59   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til pinnekjøtt

Vossakorv, kålrabistappe, kokte poteter og løksaus. Sistnevte er hvit saus laget delvis basert på melk og delvis basert på sjy fra pinnekjøttet. Og med en del stekt løk i. Denne sausen er ny for meg, men noe mannen har "tatt med hjemmefra".

Gammel 21-12-09, 12:09   #2
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Kålrabistappe, poteter, sjy og pølser eller vossakorv.
Åh, jeg gleder meg!

Gammel 21-12-09, 12:17   #3
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Mandelpoteter, rabbestappe, rødkål, morr, sjysaus og svineribbe.

Gammel 21-12-09, 16:32   #4
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kålrabbistappe, poteter, mårpølse og mulig noe annen pølse til barna.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 16:37   #5
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Kålrabistappe, rødkål, poteter og sjysaus eller smeltet smør.

Gammel 21-12-09, 16:56   #6
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Poteter, grov pølse (typen vossakorv e.l), kålrabistappe (med gulrot og hvit saus av fløte og masse muskat), sjy og lefser er jeg oppvokst med. Etter at jeg pådro meg en østlending har vi kuttet ut lefsene - jeg gidder ikke bake - og lagt til medisterpølse.

I år inntas vi av svigerfamilien og legger til rødkål, fløtesaus, sossiser og medisterkaker. Julens glade kompromiss.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 17:49   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

poteter, kålrot-stappe, kålhodestuing, rødkål, surkål, ribbefett! og om noen orker, dampepølse *nå vart jeg suuulten nå, bra det bare er 3dager til*

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 20:41   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Mandelpoteter, kålrabistappe,surkål, pølser og medisterkaker.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:08   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Poteter og kokt kålrabi. Hos foreldrene mine har vi dessuten rullepølse, varm lammerull med deilige krydder i. Der er det egentlig pinnekjøttet som er tilbehøret. Hos svigers hvor vi feirer i år er det visst både pinnekjøtt og svineribbe med tilbehør, vigramør og muligens fåremør (tørrmør) også. Tror vi blir mette!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:18   #10
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kålrotstappe og sjy, evt. mandelpoteter.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 00:35   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt 3 svære monstre av noen kålrabier i dag, elsker kålrabistappe. Gleder meg til torsdag!

Gammel 22-12-09, 00:40   #12
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har kjøpt 3 svære monstre av noen kålrabier i dag, elsker kålrabistappe. Gleder meg til torsdag!

Tror jeg må kjøpe med litt ekstra hjem til mamma også, hun lager alltid lite kålrabistappe

Gammel 22-12-09, 00:48   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Tror jeg må kjøpe med litt ekstra hjem til mamma også, hun lager alltid lite kålrabistappe

Ingenting er verre enn det. Vel, bortsett fra svigermor som lager stappen med kålrabi, OLJE og salt og litt pepper. Det er det. Jeg må alltid ha med egen kålrabistappe når vi skal spise julemiddag hos dem.

Gammel 22-12-09, 17:04   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ingenting er verre enn det. Vel, bortsett fra svigermor som lager stappen med kålrabi, OLJE og salt og litt pepper. Det er det. Jeg må alltid ha med egen kålrabistappe når vi skal spise julemiddag hos dem.

Nigella Lawson bruker også olje.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 18:10   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nigella Lawson bruker også olje.

Hæææ! Jeg som likte henne, nå er jeg ikke så sikker lenger.
Olje har fader meg ingenting i kålrabistappe å gjøre!

Gammel 22-12-09, 00:48   #16
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg konstaterer forresten i skrivende stund at fersk mozarella, jalapeños og pinnekjøtt fungerer helt utmerket sammen.

:spiser rester ut av kjøleskapet for å få plass til julemarsipanen:

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 19:02   #17
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes egentlig potetene er overflødig og unødvendig tilbehør dersom man lager en skikkelig god stappe av kålrot, gulrot OG potet.

Hvit saus hører ikke noe sted hjemme sammen med pinnekjøtt. Like mismatch som brunost og sirup til lutefisk....

Gammel 22-12-09, 20:11   #18
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Kålrabistappe og poteter.

Gammel 22-12-09, 23:55   #19
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Kålrabbistappe, potet og morrpølse

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 01:10   #20
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Ein ordentlig julemiddag består av fjellmandelpoteter, eldhusrøykt pinnekjøtt frå Evanger og kålrabistappe. Og for dei raringane som vil ha det, pinnefett til.

Men det eldhusrøykte pinnekjøttet eksisterer ikkje lengre sidan Gilde har overtatt. Dei har øydelagt heile sulamitten.

Så i år blir det pinnekjøtt av villsau. Så håper eg det er nokre poteter og stappe til.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.