Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva er dine nyttårsforsett?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-09, 20:11   #41
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Hva er dine nyttårsforsett?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Ha mer sex. Mannen synes det er det beste forsettet jeg noen gang har hatt.

Jeg tror min mann også hadde satt pris på det

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 22:23   #42
Skvetten
Passiv

Standard

Det samme som alltid: Jeg skal leve hver dag til det fulle, være et så godt medmenneske jeg kan og ta godt vare på alle de sjanser som livet byr meg.

Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 22:30   #43
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker ikke betegnelsen nyttårsforsetter, men jeg har et par ting som jeg gjerne vil få gjennomført i 2010.

- Lese en god del flere bøker enn i 2009. (Jeg har lest en bok i år (med unntak av barnebøker/kokebøker/fagbøker) så det burde ikke være så vanskelig å få til. )

- Fortsette den gode opptrenings- og treningstrenden, med rundt tre økter hver uke.

Gammel 27-12-09, 22:32   #44
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Ha mer sex. Mannen synes det er det beste forsettet jeg noen gang har hatt.

Det var forsettet sitt det.

Gammel 27-12-09, 22:35   #45
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal få et bedre forhold til eksen.
Jeg skal trene mer.
Jeg skal spise mer regelmessig.
Jeg skal ta bedre vare på vennene mine.

Jeg skal være mer takknemlig over det jeg har.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 22:55   #46
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal i 2010:

* Flytte fra mannen
*Få meg ny jobb på hjemplassen min og flytte dit med ungene
* Begynne å trene, og gå ned i vekt som følge av det, håper jeg.

Gammel 27-12-09, 23:25   #47
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Det aller viktigste nyttårsforsettet blir å lære meg å ignorere både den masete voksne og den trassige ungen inni meg, slik at jeg klarer å gjøre det jeg VIL gjøre. Slutte å tenke: "jeg burde gjøre ditt og datt, men jeg hakke lyst så det så", og ende opp meg å bli sittende i sofaen og gjøre ingenting. Og heller begynne å finne ut hva jeg EGENTLIG vil, og handle ut fra det.

Kort oppsummert: jeg skal gjøre akkurat det jeg vil!

-Bruke mindre penger på mat, først og fremst ved å kutte ut snop og gå over til mer fisk, vilt og annen sunn mat som jeg kan få gratis. Sette poteter og dyrke grønnsaker til våren, plukke sopp og bær til høsten. Lage rutiner for innkjøp og matlaging slik at vi bruker minst mulig tid og penger på sunnest mulig mat. Jeg liker å drive med slikt, og ungene begynner å bli store nok til å hjelpe til, så det kan nok bli morsomt.

-Være mer ute (og i aktivitet) sammen med mann og barn.

-Få rutiner på husarbeidet, og ta en større del av arbeidsbyrden slik at husbonden ikke blir så sliten og sur.

-Fylle opp BSU-kontoen så raskt som mulig, og lage et sommerhus-fond.

Men først må vi finne ut hvilke prioriteringer vi skal ha i året som kommer. Skal vi pusse opp mer, eller bruke mer tid på hobbier og selvrealisering? Skal vi jobbe så mye som mulig og tjene penger til sommerhuset, eller skal vi ta livet mer med ro og nyte tiden sammen akkurat nå? For jeg har mange mål jeg kunne tenke meg å gjennomføre, men det er ikke nok timer i døgnet til alle.

Sist redigert av gajamor : 01-01-10 kl 00:03.
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 23:26   #48
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleier aldri å ha nyttårsforsetter.
Ellers liker jeg Skvetten sine

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 23:30   #49
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

• 100 treningsøkter
  • Gjennomføre videreutdanning (30 studiepoeng)
  • Drikke mer Champagne.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 23:34   #50
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal:
-begynne å trene igjen
-sosialisere meg mer
-drikke mer vin
Alt fra mars, må gjøre unna graviditeten først.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 23:41   #51
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mange egoistiske forsetter:

Fortsette å trene
Bli mer effektiv på jobb og ikke ta så mange pauser når jeg har undervisningsfri
Legge meg tidligere om kvelden slik at jeg får mer overskudd
Følge opp barna bedre m.h.t. lekser og fritidsaktiviteter
Ikke kaste bort tid på Internett når jeg egentlig skal gjøre andre ting
Unngå stressplager i nakke og skuldre, altså prøve å stresse mindre
Skaffe vaskehjelp
Benytte meg av gavekortet på barnevakt som jeg fikk av foreldrene mine til jul

Ja, var det ellers noe?

Gammel 27-12-09, 23:48   #52
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Bruke tiden min på en god og fornuftig måte. Det vil si at jeg skal være flinke å gjøre de tingene som jeg vet at jeg får mer energi av og jeg skal droppe å bruke den på unødvendige ting som suger energi ut av meg.

Ja ting:
Være i aktivitet ute
Gå på besøk
Dra på kafe
Invitere venner på kaffe
Håndarbeid og hobbytingene mine skal ikke støve ned
Sette grenser

Nei ting
TV før kl 20.00
Mennesker som suger energi ut av meg
Snopspising i ukene
Si ja når jeg mener nei

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 00:26   #53
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyttårsforsettet for 2009 var å drikke mer alkohol. Det har jeg klart.
I 2010 skal jeg drikke enda mer. Jeg skal få de gode treningsrutinene på plass igjen og jeg skal ha mer sex. De to siste punktene kan sikkert kombineres.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 00:30   #54
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Legge meg tidligere. Det er det eneste, tror jeg. Ellers er jeg strålende fornøyd med min egen innsats her i livet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 00:35   #55
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Jeg liker nyåret, føler liksom at vi starter på ny frisk og med ny giv
Jeg har noen hovedmål:
- Trene minimum 3 ganger i uka
- Jobbe mindre å ta mer vare på ungene mine, merker nå i juleferien hvor sårt det er å se dem så lite til hverdags.
- Jobbe opp økonomien, å få en god buffer + litt ekstra sparepenger
- Lage sunnere middager

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 00:41   #56
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

-jeg skal fortsette å jobbe for helsa mi!
-adopterer forsettet om 100 treninger i 2010!! Det håper jeg at jeg klarer.
-tenke mer positivt
-ikke irritere meg så mye over at mannen har egne meninger. Det kan være ok av og til det og.

Gammel 28-12-09, 00:42   #57
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det var forsettet sitt det.

Pfft, hadde jeg hatt en mann, så hadde nok han bedt om mindre sex. Tolk det som man vil.

Gammel 28-12-09, 00:48   #58
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Kroppen har sagt ifra at jeg må begynne å si nei, og stresse ned..

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 11:40   #59
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nyttårsforsett? Tja..
Det blir det vanlige som å bli i bedre form og gå litt ned i vekt

Gammel 28-12-09, 11:44   #60
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal gå ned 15 kilo. Gjerne mer. Men den 31.12.2010 SKAL vekta vise minst 15 kilo mindre enn det den gjør den 1.1.2010.

Ellers så skal jeg trene minst 125 ganger (dette justeres ned dersom jeg merker at jeg begynner å få treningsangst igjen).

Det siste nyttårsforsettet er å fikse leiligheten. Konsentrere meg om ett rom i måneden fremover. Rydde, male, skifte dører, generelt gjøre det finere.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.