|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke føler meg vakker. Men jeg føler meg ikke stygg heller. Bare veldig vanlig og egentlig ganske kjedelig nå for tiden. Hvilke signaler jeg sender ut ubevisst til barna vet jeg ikke helt, men jeg kommenterer aldri vekta mi, eller kroppsdeler jeg er misfornøyd med. Det må i så fall bli huden som bli kommentert hvis den tar helt av på kvisefronten.
Kjenner meg igjen i mye av det du skriver Elinblu. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Are you beautiful and just don't know it?
Nei, jeg klarer ikke å fokusere på det som er(?) flott med meg. Jeg har OK pupper, men de er det få som ser. Ellers er jeg flink å fokusere på det som ikke er bra og som kunne vært mye finere. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
By the Sea
|
Jeg har enkelte plagg fra 90-tallet enda, og figursydde skjorter fra HM i størrelse 42 er nøyaktig like store som nyinnkjøpte varianter av samme type plagg i str. 46. Det handler sikkert om mote også - at plaggene ikke skulle være så tettsittende da, kanskje?
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kanskje? Jeg vet bare at jeg har beveget meg opp en str, og at det sannsynligvis svarer til antall kg jeg har gått opp også. Sikkert variasjoner fra klesplagg til klesplagg og fra merke til merke vil jeg tro. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
awesom
|
Det kommer helt an på hvor man kjøper klær. En medium hos Lindex er vel ca det samme som en XL på Vero Moda.
|
|
|
#6 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Are you beautiful and just don't know it?All ære til deg for det. Det er viktig.
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Are you beautiful and just don't know it?Det varierer veldig, men avhenger mye om jeg har klær som passer meg. Jeg kan godt ha noen kg for mye, om jeg bare har klær som sitter pent og kler meg. Har jeg sminket og ordnet meg kan jeg se bra ut. Det motsatte kan se lite bra ut. Jeg er veldig opp og ned. Er jeg brun om sommeren, så trekker det opp. Er jeg blek og kvisete trekker det ned. Men totalt sett så er det muligheter. Det er det. Jeg bare fryser så mye akkurat nå, og vil helt subbe rundt i fleece og svære vintersko. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg har hatt komplekser i massevis, og hatet kroppen min i alle år. Først de siste par årene har jeg klart å se at jeg faktisk ser helt gjennomsnittlig normal ut, både vektmessig, kroppsfasong, utseende etc. Føler meg ganske tilfreds med å være meg, og det er godt å ha kommet dit. Selv om nesen er rar etter at jeg knakk den da jeg tryna i et hinder, strekkmerkene er både her og der som et minne etter svangerskap, puppene henger mer enn før, og rompa er bredere. Men det spiller ingen rolle egentlig. Jeg er frisk, og er takknemlig for det.
|
|
|
#9 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg prøver, men det er neimen ikke lett. Jeg er nøye på å ikke prate negativt vekt/utseende slik at Malin hører det, men å fokusere på det man liker med sin egen kropp og sitt eget utseende er ganske vanskelig når man ikke finner noe.
|
|
|
|
#10 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg har alltid hatt relativt god selvtillit på utseendet, selv da jeg fikk stoffskiftesykdom og for første gang i mitt liv ble overvektig som noen og 30-åring. Har fortsatt noen kilo for mye, men fokuserer ikke på det. Ser jo at jeg blir eldre, og det er ikke like morsomt, men sånn er det jo bare. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg har i alle år hatt svært lav selvtillit og selvbilde. Jeg har ikke mye tro på meg selv. Jeg ble mobbet da jeg gikk på skolen, de kalte feit og stygg. Det gjorde noe med meg å få høre dette så og si hver dag. Jeg ble jo heller ikke satt pris på hjemme, så alt dette har satt spor.
|
|
|
|
#12 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg tror alle har komplekser for et eller annet, selv den peneste av den pene, eller flotteste av den flotte....... Det er ingen som er 100%fornøyde bestandig, uansett.... Men størst forskjellen på dem som er tilsynelatende feilfrie, og dem som har litt skavanker er nok selvtilliten. Det er lettere å se alt det negative om det finst litt flere av dem, og det er dermed lettere å føle seg mindreverdig ifht alle dem "perfekte". Og ergo er det lettere å få dårlig selvbilde... og dårlig selvbilde fører igjen til dårlig "kroppsfokus" osv.. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Are you beautiful and just don't know it?Du er pen og morsom, Fibi, bare så du vet det.
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Helt enig. Og du kler deg alltid pent og er fresh og flott sminket. Nydelig, er du, Fibs!
|
|
|
#15 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg er nok ikke like PK som resten her. Jeg har nok latt ungene høre om hengeræva mi noen ganger. Tenåringen erter meg for den titt og ofte.
|
|
|
#16 |
|
Prematurmamma
|
Jeg hører at du (og Iset) sier det, men jeg ser det ikke selv. Trenger kanskje sterkere briller.
|
|
|
|
#17 |
|
Absolut ateist
|
Vel, jeg lyger jo aldri.
|
|
|
#18 |
|
Prematurmamma
|
Jeg anser ikke deg for å være spesielt løynaktig, nei.
|
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg ville hvertfall hørt på Sitron ja, hun er ikke kjent for å lyve akkurat.
|
|
|
#20 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Are you beautiful and just don't know it?Overfor ungene bestreber jeg meg på å ikke snakke stygt om meg selv. Jeg viser kroppen min slik den er, og tar imot alle hyggelige kommentarer fra dem med et smil og stor (ektefølt) takk.
|
|
![]() |
|
|