Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnevakt på nyttårsaften?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Barnevakt på nyttårsaften?
Nei, aldri. 171 82,21%
Ja, alltid. 2 0,96%
Det har skjedd 29 13,94%
Annet.... 6 2,88%
Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-09, 23:35   #41
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Barnevakt på nyttårsaften?

Så langt har vi ikke hatt det. Hverken mannen eller jeg er så veldig glad i fester, særlig på dager som nyttårsaften som jeg føler blir litt krampeaktige noen ganger, så jeg regner ikke med at behovet for barnavakt den dagen vil oppstå med det første.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:36   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

For meg er ikke nyttårsaften så veldig spesiell. Jeg føler ikke at det er annerledes å ha barnevakt for en ett-to-treåring da enn andre kvelder. Men når de blir eldre vil jeg selvfølgelig gjerne at det skal være en hyggelig kveld for hele familien sammen.

Som sagt, jeg har bare hatt barnevakt en eneste nyttårsaften og jeg har hatt barn i 23 år, men jeg skjønner ikke helt hvorfor den dagen er så spesielt umulig å ha barnevakt.

Enig igjen. For en unge på et par år er nyttårsaften som alle andre dager, det er vel helst våre egne følerier som gjør at vi må ha dem med oss den dagen. Men jeg tenker mest på eldste, at hun skal få en rolig og fin kveld uten mas og sutring og grining fra lillebroren fordi han nekter å sove osv, HAN hadde hadde det storveis hos besteforeldrene.
Men det blir koselig uansett, det gikk bra i fjor, og barnevakt er uansett ikke noe issue siden vi aldri kommer til å få det på nyttårsaften noensinne.

Men neste år er minsten såpass stor at jeg nok ikke ønsker det heller, og året etter og fremover er det hvertfall ikke ønskelig. Det er kun nå i den "verste" perioden jeg kunne tenkt meg det bittelittegrann.

Gammel 30-12-09, 23:37   #43
Left
Passiv

Standard

Jeg er heldigvis ferdig med partyparty, så jeg ønsker å være sammen med barna mine på nyttårsaften. Å gå inn i det nye året med de jeg er aller mest glad i.
Skulle egentlig jobbe nå nyttårsaften, frem til 22.30, men "slapp" ved hjelp av en bihulebetennelse, snørr, nysing og akutt behov for papirlommetørklær.
Så den helt store feiringen blir det ikke uansett.

Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:38   #44
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Standard

Som sagt, jeg har bare hatt barnevakt en eneste nyttårsaften og jeg har hatt barn i 23 år, men jeg skjønner ikke helt hvorfor den dagen er så spesielt umulig å ha barnevakt.

Det kan vel være vanskelig å få barnevakt kanskje, om de man pleier å spørre har planer selv.

Gammel 30-12-09, 23:38   #45
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Nei, aldri!
Ville aldri vært uten barna mine på nyttårsaften

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:39   #46
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Det kan vel være vanskelig å få barnevakt kanskje, om de man pleier å spørre har planer selv.

Jeg mente sånn for ens egen og barnas del.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:40   #47
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg hadde det et par ganger da jeg var alene med eldste. Har ikke behov for det nå.

Samme her, jeg hadde vel barnevakt (mormor) på nyttårsaften et par-tre ganger på de ti årene jeg var alene med eldstejenta

Gammel 30-12-09, 23:43   #48
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Standard

Ja, jeg regnet med det altså. Jeg tenkte i fht. HI's spørsmål om man får barnevakt.

Gammel 30-12-09, 23:43   #49
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn hadde blitt kjempeskuffet om de ikke fikk feire nyttårsaften sammen med oss, men nå er de ganske store, da.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:45   #50
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mine også - jeg snakker fortsatt om helt små barn som ikke har noe forhold til nyttårsfeiring.

Gammel 30-12-09, 23:46   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Mine barn hadde blitt kjempeskuffet om de ikke fikk feire nyttårsaften sammen med oss, men nå er de ganske store, da.

Ja, derfor kunne jeg bare hatt barnevakt til minsten, ikke eldste. Og fra og med neste år er det nok uaktuelt å ha ham borte denne dagen, da er han nok lettere "håndterlig". *gleder seg til 3-4-årsalder*

Gammel 30-12-09, 23:48   #52
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg ser liksom ikke helt nødvendigheten av å "feire på ungenes premisser" når de er så knøttsmå at de ikke aner hva nyttårsaften er. Da er det jo ikke annerledes for barnet enn å ha barnevakt en annen kveld.

Helt enig. I mitt hode er det julaften spesielt og jula generelt som står i familiens tegn, og jeg synes ikke det er noe galt i å tilbringe nyttårsaften i barnefritt selskap en gang iblant.

Gammel 30-12-09, 23:50   #53
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svarte annet. Det har ennå ikke skjedd, men jeg antar at jeg nok hadde takket ja om noen besteforeldre hadde tilbudt seg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:51   #54
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Føler litt at jeg holder på å bygge opp et image her som en som gjerne drar ut på byen og plasserer vekk ungene til en tilfeldig barnevakt på julaften.

Gammel 30-12-09, 23:51   #55
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg er heldigvis ferdig med partyparty, så jeg ønsker å være sammen med barna mine på nyttårsaften.

Jeg blir heldigvis aldri helt ferdig med partyparty. Det blir dog ikke så ofte lenger.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:53   #56
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan knapt tenke meg at jeg noen gang har bedrevet partyparty , men hadde ikke akkurat grått om noen hadde anbrakt meg på en barnefri nyttårsaften allikevel. En hyggelig fest er da ikke ensbetydende med partyparty?

Gammel 31-12-09, 00:00   #57
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har alltid nyttårsaften her hjemme sammen med 3 single venninner av meg (jepp, mannen storkoser seg ). Barna er selvsagt med. Mine foreldre har egne planer og tradisjoner på nyttårsaften, tror kun fødsel eller sykehusinnleggelse hadde fått dem til å ta barnebarna denne kvelden.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 00:04   #58
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, vi har aldri hatt barnevakt på nyttårsaften. Ikke har vi prøvd på det heller. Vi feirer nyttår sammen med venner med barn og har ikke hatt behov for det.

Gammel 31-12-09, 00:08   #59
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da vår eldste var liten var hun hos besteforeldre på nyttårsaften. De fleste av våre venner hadde ikke barn og vi feiret da uten barn. Hun storkoste seg hos besteforeldre.

Både jeg og mannen har gode minner fra nyttårsfeiring med besteforeldre da vi var små, så jeg tror ikke det gjør noen skade

Men de siste årene har vi hatt med barna på nyttårsaften. Vi feirer stor sett bare med et annet vennepar og koser oss både små og store.

Gammel 31-12-09, 00:11   #60
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mine foreldre har tilbudt seg å være barnevakt, men vi skal være hjemme så da blir EK det også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.