|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Svipptur med danskebåten? | |||
| Jippi! Jeg blir med og tør å si det høyt. |
|
41 | 40,20% |
| Jeg blir med, men tar på meg løsnese og parykk og sier det ikke høyt |
|
5 | 4,90% |
| Jeg blir med til nøds, men bare for å ofre meg for vennene mine |
|
18 | 17,65% |
| Nei jeg blir sjøsyk uansett vær |
|
10 | 9,80% |
| Nei, danskebåten er så harry at jeg må ha et skikkelig påskudd for å reise med den |
|
25 | 24,51% |
| Dustepoll |
|
3 | 2,94% |
| Deltakere: 102. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
maler
|
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Jeg blir med jeg altså, det kommer mer an på selskapet jeg har med meg enn danskebåten i seg selv. Spesielt imponert over utelivet på disse båtene er jeg dog ikke.
|
|
|
#43 |
|
flisespikker
|
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Jeg har vært med på sånn "svipptur" to ganger - den ene var med en venninne og var første overnatting borte fra hjemmet etter at Poden ble født, og den andre var med hele den utvidede svigerfamilien for å feire en 60-årsdag. Begge gangene var hyggelige.
|
|
|
#44 |
|
Borte
|
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Nei, ferjetur er ikke noe jeg tenker på som jippi, gitt.
|
|
|
#45 |
|
Smugleser
|
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Ikke bare harry og uinteressant, men jeg blir i tillegg sjøsjuk på ferger. Takke meg til en liten båt, og en landfast restaurant.
|
|
|
#46 |
|
seru
|
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Tidligere i livet har jeg vært på et par sånne turer og hatt det storveis, samt ledd av de halvgamle småfulle damene som har prøvd å legge an på pianisten i pianobaren. Nå har jeg blitt så gammel at jeg hadde vært redd for å bli forvekslet med en slik en.
|
|
|
|
#47 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Københavnbåten tar jeg gjerne. Turer til Hirtshals kan jeg stå over. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Ja, men glede hvis det er til København. Favorittbyen!
|
|
|
#49 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Nop, blir sjøsyk og går ikke på båten med mindre sjøgangen rekker bli borte før jeg skal ombord igjen
|
|
|
|
#50 |
|
*_*
|
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Jeg har gjort det, fordi jeg har glemt at jeg blir sjøsyk av ingenting. :landkrabbe: Det er som med en tur på byen: Med de rette folka og nok overskudd kan det være gøy der som alle andre steder, selv om jeg sikkert bruker mest tid på å forundre meg over floraen. Men det er utrolig mange ting jeg prioriterer før jeg tar en tur for turens skyld med danskebåten.
|
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Svarte: Jeg blir med til nøds, men bare for å ofre meg for vennene mine ..
|
|
|
#52 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Jeg gjorde det med russekullet mitt i 1996.
|
|
|
|
#53 |
|
|
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg ikke hadde blitt med, det hadde i så fall vært et ektefølt, sosialantropologisk studie. Not my kind of thing. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Jeg sier det gjerne høyt, at jeg vil dra med danskebåten (til Købenavn). De få gangene jeg har reist kunne ha vært langt hyggeligere, hadde bare
|
|
|
#57 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Hvis vi snakker fredrikshavntur her med sterkt innslag av ren og skjær rølp, så blir jeg med med løsnese og parykk - jeg sier aldri ( i alle fall svært sjeldent) nei til litt rølp. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Nei, jeg må innrømme at en slik tur er langt nedprioritert på lista. Om vi kommer til å ta en tur igjen, er det på grunn av sjuåringen som synes slike er helt toppers.
|
|
|
#60 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Med DFDS til København, og i fin lugar, så JA. Hvis ikke, NEI |
|
|
|
![]() |
|
|