Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Svipptur med danskebåten?
Jippi! Jeg blir med og tør å si det høyt. 41 40,20%
Jeg blir med, men tar på meg løsnese og parykk og sier det ikke høyt 5 4,90%
Jeg blir med til nøds, men bare for å ofre meg for vennene mine 18 17,65%
Nei jeg blir sjøsyk uansett vær 10 9,80%
Nei, danskebåten er så harry at jeg må ha et skikkelig påskudd for å reise med den 25 24,51%
Dustepoll 3 2,94%
Deltakere: 102. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-10, 10:57   #41
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?

Helst ikke.

Gammel 04-01-10, 11:11   #42
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir med jeg altså, det kommer mer an på selskapet jeg har med meg enn danskebåten i seg selv. Spesielt imponert over utelivet på disse båtene er jeg dog ikke.

Gammel 04-01-10, 11:16   #43
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært med på sånn "svipptur" to ganger - den ene var med en venninne og var første overnatting borte fra hjemmet etter at Poden ble født, og den andre var med hele den utvidede svigerfamilien for å feire en 60-årsdag. Begge gangene var hyggelige.

Jeg ville ikke hatt noe mot å reise med danskebåten med venner, enten det var for å komme seg til København en snartur eller bare for å ha et døgn borte fra hjemmet - det er da veldig billig overnatting, i tillegg til rimelig shopping og rimelige barpriser. Dansing og "danskebåtshow" kan man jo greie å unngå selv om det foregår på samme båt. Det er ikke førstevalget mitt for en hyggelig tur, men det er jo billig, da, og det viktigste er uansett hvem jeg reiser sammen med.

Gammel 04-01-10, 11:17   #44
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ferjetur er ikke noe jeg tenker på som jippi, gitt. Både harry og drepende kjedelig.

Jeg har alltid bare brukt danskebåten som transportmiddel, men kunne sikkert takket ja til en Køben-dagstur om jeg likte de som spurte.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:21   #45
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Ikke bare harry og uinteressant, men jeg blir i tillegg sjøsjuk på ferger. Takke meg til en liten båt, og en landfast restaurant.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:28   #46
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tidligere i livet har jeg vært på et par sånne turer og hatt det storveis, samt ledd av de halvgamle småfulle damene som har prøvd å legge an på pianisten i pianobaren. Nå har jeg blitt så gammel at jeg hadde vært redd for å bli forvekslet med en slik en.

Gammel 04-01-10, 12:00   #47
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Københavnbåten tar jeg gjerne. Turer til Hirtshals kan jeg stå over.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 12:09   #48
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Ja, men glede hvis det er til København. Favorittbyen!

Men det skal mye til at jeg blir med andre steder. Tenk å tilbringe masse timer på dagtid på vei hjem fra Fredrikshavn.

Gammel 04-01-10, 12:18   #49
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nop, blir sjøsyk og går ikke på båten med mindre sjøgangen rekker bli borte før jeg skal ombord igjen
Aldri i livet med andre ord...

Har vel lovet mannen å bli med på Kiel fergen med ungene en gang, for ungenes del...men gruer meg max!
Blir stadig fortalt at det ikke føles på samme måte som danskebåtene, så vi får se da.

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 12:53   #50
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gjort det, fordi jeg har glemt at jeg blir sjøsyk av ingenting. :landkrabbe: Det er som med en tur på byen: Med de rette folka og nok overskudd kan det være gøy der som alle andre steder, selv om jeg sikkert bruker mest tid på å forundre meg over floraen. Men det er utrolig mange ting jeg prioriterer før jeg tar en tur for turens skyld med danskebåten.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 12:59   #51
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Svarte: Jeg blir med til nøds, men bare for å ofre meg for vennene mine ..

Men bare fordi jeg blir skikkelig redd ombord, enn om det hender noe

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 00:33   #52
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjorde det med russekullet mitt i 1996.
Steike, det var gøy.
Ikke fullt så gøy var bussturen hjem, med en bakfull medruss (som kvelden før hadde vært skyld i at vi ble kasta ut fra en veikro fordi han hadde strippet på bordet) som sang "Öppna din Dørr" i guidemikrofonen hele veien.

Gammel 11-01-10, 00:54   #53
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg ikke hadde blitt med, det hadde i så fall vært et ektefølt, sosialantropologisk studie. Not my kind of thing.

Hvis det gjør meg til en snobb, so be it. Jeg liker ikke danseband eller Dan Brown heller. So sue me.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 14:24   #54
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jammen aC - har du PRØVD?

Gammel 11-01-10, 14:29   #55
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sier det gjerne høyt, at jeg vil dra med danskebåten (til Købenavn). De få gangene jeg har reist kunne ha vært langt hyggeligere, hadde bare
a) mannen min ikke blitt sjøsyk
b) mannen min ikke blitt søvnig av sjøsyketablettene
c) vi ikke har med barn som må passes på i lugaren og som ikke får sove fordi det er så spennende å sove i lugar.
Bortsett fra dette har jeg syntes det har vært hyggelig å spise i restauranten, drikke et par paraplydrinker, og stirre utover havet. Men jeg er jo litt rar. Jeg synes det er kooooselig å sove i sovekupé på nattoget også.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 14:30   #56
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Får legge til at vi bare har dratt på hverdager, på vei til ferie eller familie-greier (dåp).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 14:34   #57
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Hvis vi snakker fredrikshavntur her med sterkt innslag av ren og skjær rølp, så blir jeg med med løsnese og parykk - jeg sier aldri ( i alle fall svært sjeldent) nei til litt rølp.
Men drar gjerne til Fredrikshavn i regi av et Legoland-besøk uten løsnese og parykk.

Til Kiel med Color Magic utføres uten forvandlingselementer.

Jeg blir ikke sjøsyk, men kan få et akutt "angstanfall" om det bølger for mye. Anfallet går imidlertid over i takt med inntak av rødvin.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 01:44   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jammen aC - har du PRØVD?

Jeg har tatt båt til Danmark, ja.

...men nå er det sånn fin bro, vettu. :fornøyd:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 07:35   #59
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg må innrømme at en slik tur er langt nedprioritert på lista. Om vi kommer til å ta en tur igjen, er det på grunn av sjuåringen som synes slike er helt toppers.

Jeg er forresten av typen som aldri ville ha dratt på cruise heller. Jeg kan ikke fatte poenget med å reise på en sånn måte. Jeg føler meg helt "låst" på en båt. Kjeder meg gjør jeg også (og bruker penger på mat og shopping, bare fordi jeg ikke finner på noe bedre å ta meg til).

Gammel 18-01-10, 09:19   #60
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Med DFDS til København, og i fin lugar, så JA. Hvis ikke, NEI

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.