Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Fire spørsmål om nick, uttale, avatar og signatur

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-10, 23:23   #41
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fire spørsmål om nick, uttale, avatar og signatur

1. Hvorfor har du valgt det nicket du har?
Fordi jeg er Kate lissom.

2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")?

Keit

3. Hvorfor har du valgt den avataren du har?

Fordi den er fin og gav meg julestemning. Nå ser jeg at det er på tide å bytte.

4. Hvorfor har du den signaturen du har?
Fordi det er sant. For meg.

Gammel 04-01-10, 23:33   #42
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ja, den tråden! Det er er kie som har ansvaret for den smekre avataren din ser jeg. Herremin, jeg er glad for at du ikke fulgte Kirsebær sitt råd iallefall. Bushvarianten.

NM hadde blitt...eh...rar nå.

Gammel 04-01-10, 23:37   #43
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Det måtte komme i ly av de andre trådene.

1. Gammelt kallenavn fra videregående.
2. mæggipåpp
3. Er ikke dette et maskeball, da? Kanskje jeg har feiltolket invitasjonen.
4. Jeg lo godt i skjegget da jeg hørte det. Synes det kan passe til så mangt.

Gammel 04-01-10, 23:38   #44
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min kjære kalte meg Moonie, og Moonlight da vi nettopp var blitt sammen.. og det har jeg tatt med meg videre og kallenavnet betyr utrolig mye for meg..

Straka vegen rett ut.. Moon-light kind of.

Sier seg vel nesten selv

Kort oppsummering av meg og mine

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 23:39   #45
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1) Fordi det var det første som falt meg inn og jeg er jo en herlig heks.
2) Rett frem. De som føler de kjenner meg eller faktisk kjenner meg, kaller meg Mim.
3) Fordi det er slik jeg ser ut. Duh.
4. Signaturen (Tid og besvær vil temme en freidig ung kvinne, men en freidig gammel dame er det ikke mulig for noen jordisk makt å kontrollere) er en hyllest til den skumle og freidige gamle damen jeg aktivt jobber for å bli. Og en hyllest til Dorothy sayers, en av mine absolutte favorittforfattere.

Gammel 04-01-10, 23:40   #46
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

1. Jeg er ikke egentlig særlig opptatt av kaniner. Men jeg er jo ganske liten og søt. Også hadde jeg et (synes jeg) kult nick da jeg var prøver. Da jeg ikke var prøver mer, ble dette det naturlige valg av nick.

2. Uttales slik man vil, utfra den dialekten man har.

3. Avataren jeg har valgt nå synes jeg er skikkelig søt. Det er fra en av mine favorittegneserier gjennom tidene: Life in hell, av Matt Groening (Simpsons). Den forrige (utenom jula) avataren min var kaninen fra Alice i Eventyrland.

4. I signaturen min har jeg et sitat av Tom Waits, rett og slett fordi jeg synes han er inmari kul, og tekstene hans er ganske absurde, og absurd er noe jeg liker. Dessuten står det vel noe om hvor mange barn jeg har, og når de er født, bare sånn til opplysning.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 23:43   #47
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

1: Fordi jeg er en forstyrrelse som blander meg inn over alt. Og så er det en utvisning i hockey som heter det, og jeg liker hockey.
2: Interferens
3: Avataren jeg har nå gjenspeiler hvordan jeg føler meg om høsten og da særlig i julen. Til vanlig har jeg jo hockeyspilleren min, som er fordi han er kul, og jeg liker fremdeles hockey.
4: Fordi det er slik det føles.

Gammel 04-01-10, 23:48   #48
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

1. Fordi Acsa og jeg på et annet forum var Ulvemor og Ulvefar pga. navnet til Ulvejenta, nå kjent som Storesøster... Acsa byttet nick da vi fikk Plutten og hun flyttet over hit, men jeg har aldri vært noe forum-menneske, så da jeg bare "måtte" registrere meg her for å skrive ett innlegg her inne i en diskusjon Acsa fortalte om så somlet jeg ikke med å finne et nytt nick. Det var jo bare for ett innlegg. Hallo, det var jo ikke som jeg hadde tenkt å bli aktiv på et nettforum!

2. Tror ikke jeg har uttalt det, men neppe vanskelig om jeg skulle.

3. Jeg hadde en ulv i begynnelsen, men byttet til et bilde av en karakter som jeg lett identifiserer meg med holdningene til.

4. Det er et sitat jeg liker. De som kjenner meg her har antakelig en anelse om at jeg ikke er noen fan av hverken medisinfornektende snåsakloninger i norsk ukeblad eller skråsikre presteskap uavhengig av religion. Grunnen er både å ha vært religiøs i min ungdom og derved se det som den mørke siden av fantasien jeg nå bruker til andre ting, og å ha sett på nært hold en borgerkrig hvor religion var en etnisk markør og brukt til å rettferdiggjøre brutalitet på en skala vi ikke hadde sett i Europa siden 2. verdenskrig.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 05-01-10 kl 00:04.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 23:56   #49
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

[quote=Teofelia;2023638]1. Hvorfor har du valgt det nicket du har?
D'Arcy er opprinnelige bassisten i all time favorittbandet mitt The Smashing Pumpkins. Hun er ei kul dame - rett og slett

Darshy

Jeg byttet nå. Til D'Arcy. Takk for sparket i ræva.

Det er enkelt penkelt.

Gammel 05-01-10, 00:00   #50
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

1. Hvorfor har du valgt det nicket du har? Tja si det, poppet bare inn i hodet mitt når jeg skulle finne på et nytt et.

2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")? Rett fram, ikke noe Italiensk swong over det.

3. Hvorfor har du valgt den avataren du har? Var ikke jeg som fant det, men medlemmer her inne på FP som syns det passet meg.

4. Hvorfor har du den signaturen du har? Fordi jeg har tre barn og da kan det fort gå rundt oppi hodet innimellom når man er alene med hele sulamitten.

Gammel 05-01-10, 00:13   #51
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

1. Da jeg startet min forumkarriere på SM valgte jeg nick etter antall barn + meg: Plipp, plopp og plomma. Nå er jeg trebarnsmor og burde kanskje finne på noe nytt? Forslag noen?
2. Rett fram!
3. Fordi jeg heier på rødstrømpene!
4. Signaturen sier noe essensielt om meg selv.

Gammel 05-01-10, 00:20   #52
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg husker ikke. Muligens fordi jeg nettopp hadde skrevet det på en handleliste.

Rett fram.

Lenore er kul.

Har ikke signatur.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 00:30   #53
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. http://www.foreldreportalen.no/forum...4&postcount=54

2. Miss Nårvæi. Eller Missa. De litt nær sidelinjen sier Frk. Norge (eller Noreg...).

3. Eh... hvilket av de mange? Det minner meg om at julen snart er over; nytt må finnes!

4. Fordi jeg er dypt fan av Skilpadda, og plagiat det biggest compliment ever.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 00:30   #54
Slettet bruker
Passiv

Standard

1. Fordi det var det første jeg kom på da jeg skulle registrere meg på oink for tusen år siden.
2. Rett ut, men med en ærbødig og beundrende tone.
3. Fordi den jeg hadde først var det noen som trodde var ei bikkje. Det er da Christian the Lion.
4. Fordi ... jeg har ungene, har jeg ikke? Fordi de er født da og er trad blått kjønn.

Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 00:44   #55
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

1. I et forsøk på å være litt fantasifull og fordi jeg akkurat hadde sett Kill Bill da jeg registrerte meg på SM, senere NM, senere FP. Og så synes jeg Uma Thurman er vakker

2. På norsk.

3. Beatrix Kiddo, vel

4. Barna og fødselsår. Sitatet er fra Tristesser av Nils-Fredrik Nilsen, og jeg synes det er morsomt og passende til forumdiskusjoner.

Gammel 05-01-10, 01:02   #56
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Fordi jeg er nytelsesorientert. Elsker alt jeg synes er godt. Enkel å glede. Mmmmm. Mat, sex, kos, gode venner, danse, barna og mye mer.

Namm!

Fordi jeg bestemte meg å være litt mer tro mot den naturen jeg har. En påminnelse til meg. Liker å utfordre de fleste grenser. Har en god del sexy utstråling, og.. Og så ligner den jo på meg!

Det er jo et foreldreforum jeg er på her, og signaturen forteller jo om min tilhørighet i forhold til det. Og så synes jeg det er så koselig å se litt rosa og hjerter om de søte små jentene mine når jeg kan.
.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 01:59   #57
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg var, og er,særdels misfornøyd med nicket jeg først tok i bruk i forumsammenheng, og da jeg startet et eget forum, så ville jeg ha noe nytt. Og siden biler er et stort tema her i huset, og det på den tiden befant seg en Carrera i garasjen her, så falt valget på det. Det var liksom meg...

Uttales rett frem; carrera

Jeg nekter å bruke avatarer som er knyttet til nicket, og jeg elsker bildene til Luis Royo.

Tja, hva skal jeg si... I valgets stund så var den vel veldig meg.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 03:12   #58
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er noe som min pappa har kallt meg for i alle tider.

Uttalles egentlig Pelén av min pappa. Men Pelen som pele går bra det også. Det tok mange år før jeg tenkte på at det betydde noe på norsk.

Derfor at det er meg og det eneste bildet som jeg fant som var meg, men uansett ikke gjenkjennelig. Jeg kjører Formulabil.

Greit for andre å vite hvor gammel Herremannen er om jeg skriver om han. Kjedelig egentlig ...

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 07:57   #59
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1. Hvorfor har du valgt det nicket du har? fordi jeg er jomfru. Neida, det er fordi jeg er en stor fan av Iron Maiden.
2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")? Meiden
3. Hvorfor har du valgt den avataren du har? fordi det er kult.
4. Hvorfor har du den signaturen du har? fordi jeg syns det sitatet er så fint, det er forfatteren Rasmus Løland som har skrevet det.

Gammel 05-01-10, 08:28   #60
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maiden, her.

Fordi jeg skulle ha noe som for en gangs skyld av litt anonymt og ei flokse er ikke noe man normalt forbinner med meg

Rett fram

Fordi jeg er V E L D I G opptatt av høver og hovhelse og den skiller seg jo litt ut.

Bytter litt på, men likte egentlig best den der det sto Nek!

....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.