|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Er 40 minusgrader like kaldt i hele landet?
Det skjønner jeg. Jeg tror ikke jeg hadde gått ut om det var 30-40 minus.
|
|
|
|
#2 |
|
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 40 minusgrader like kaldt i hele landet?Har bodd i Bodø i flere år og når det var ca en 10 minus og vind da var det som 40 effektive kulde grader det var iskaldt den vinden gikk jo gjenom marg og bein.
|
|
|
#3 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 40 minusgrader like kaldt i hele landet?Temperatur og vind.
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er 40 minusgrader like kaldt i hele landet?Det er stor forskjell i forhold til hvor man er, ja. Jeg kan huske at vi har hatt -26 én gang siden jeg flyttet til Trondheim, og da trodde jeg at jeg skulle fryse sprett ihjel. Jeg har også opplevd -30 på Røros, og det var kaldt nok det, men ikke i nærheten av like ubehagelig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Er 40 minusgrader like kaldt i hele landet?Yr.no har forøvrig opplysning om "følt temp" om man holder over den tempen de viser. Mine -12 er beskrevet som følt -16. Likevel ikke 40, men såååå kaldt blir det vel neppe her uansett. Men følt -16 får meg til å tenke på om jeg burde vurdere å ikke la guttungen sove ute i dag... Vi får tenke på det, han sovner egentlig ikke inne på dagen...
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Er 40 minusgrader like kaldt i hele landet?Sola "virker" nok ikke så mye på tempen nei, men den virker på humøret i alle fall
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Sv: Er 40 minusgrader like kaldt i hele landet?Konkurranse om å ha det kaldest? Klart det er!
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
Jeg tror nok at jeg kan konkurrere med den, gitt. Sånn bortsett fra at termometeret har tatt kvelden.
|
|
|
#10 |
|
Helt vanlig
|
Gratulerer
|
|
|
#11 |
|
Etylbarbital
|
|
|
#12 |
|
Helt vanlig
|
Du vet å ordne deg skjønner jeg
|
|
|
#13 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 40 minusgrader like kaldt i hele landet?Nå jobber jeg i det indre østland,og -20 her kjennes ikke like kaldt som i Oslo f.eks. Det er det jeg kan sammenligne med. Problemet her nå som det er ned mot -30 er at biler starter ikke osv. Mange av mine pasienter sliter med varmepumpene og ikke alle er så gode på det å fyre. Så de problemene kommer mer frem ved -30 enn ved -15 eller -20. Ellers er det vondt å puste syns jeg, -30 er for kaldt.
|
|
|
#14 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er 40 minusgrader like kaldt i hele landet?Jeg hører også alle si at når lufta er tørr er det ikke så kaldt, men det er bullshit uavhengig av hvor du er i landet! Minus 25-35 (som er temperaturerer jeg har opplevd) var vondt. Jeg trodde ærlig talt jeg skulle dø!
|
|
|
#15 |
|
er her
|
Ikke enig, men vet du egentlig hva luftfuktigheten var når du opplevde denne kulden? Eller vindstyrke for den del.
|
|
|
|
#16 |
|
Ringskrømt
|
Jeg vet bare at jeg fryser ræva av meg uansett når det er så kaldt, og hodet mitt er ikke i stand til å tenke på luftfuktighet og hva_har_du utover det å registrere at jeg er ute.
|
|
|
#17 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: Er 40 minusgrader like kaldt i hele landet?Luftfuktighet har veldig mye å si. Jeg har aldri frøset så mye som på Mallorca vinterstid. 5 grader der oppleves som mye kaldere enn minus 15 her i Bergen. Det hjelper ikke uansett hvor mye man kler seg. Heldivis var vi heldige med været denne vinteren og temperaturen var aldri under 15 grader.
|
|
|
#18 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Er 40 minusgrader like kaldt i hele landet?Jeg gleder meg til sola kommer, da blir det iallefall lysere og triveligere. Ellers er jeg er virkelig, virkelig glad for at jeg ikke ligger an til å vinne den konkurransen Iset snakker om.
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Er 40 minusgrader like kaldt i hele landet?Apropos diesel, hva er fordelene ved diesel fremfor bensin?
|
|
|
#20 |
|
L.F.C. supporter
|
Min erfaring er at de bruker mindre på mila. Men nå er jo diesel nesten like dyrt som bensin.
|
|
![]() |
|
|