|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?Her oppe på toppen hvor vi bor er det levelig om ikke det blåser, for vinden er mye verre her syns jeg, det er ikke mulig å komme unna den hvis det først blåser rundt husveggene. Det er alltid mer snø her også, og det luner veldig godt.
![]() |
#42 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?Det kommer faktsk an på hvor du er når du beveger deg i disse 20 minusene. Jeg jobber i Bjørvikaområdet, og der skal jeg love deg at 20 minus er rimelig kaldt på grunn av nærheten til fjorden. Her jeg bor, på bygda, er 20 minus kaldt, men ikke uutholdelig. Jeg gikk hjem fra toget her om dagen, 10 minutter å gå, og jeg var god og varm da jeg kom inn døra, og det til tross for at det var kaldere enn 20 minus ute. Selvsagt litt kald på nesa, men resten av kroppen klagde ikke.
![]() |
#43 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oslo og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?Jeg syns det er dritkaldt, men tar jeg på nok klær så går det greit. Ser ingen grunn til at Propellen ikke skal være ute å leke i den tempen så sant han har nok klær og ikke plages med astmaen. Så langt i kuldeperioden har det gått veldig fint.
![]() |
#44 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?Jeg syns det er grusomt kaldt. Selvom jeg kler meg med både ull og dunjakke osv.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?Ja, jeg synes det. Men så er jeg fra Stavanger egentlig. Begynner å venne meg til vintrene her da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Textrovert
|
![]() Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?Jeg takler det ganske bra. Men jeg avlyste den planlagte skituren i dag, da, –12 og kraftig vind er vel ikke de beste forholdene når man skal prøve å få sjuåringen i å bli glad i å stå på ski.
![]() |
#47 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?
Dessuten: hvis de virkelig føler et sånt behov for å hovere, sier det meg at de kanskje synes det er litt kaldt de også, tross alt.
![]() |
#48 |
Off the map.
|
![]() Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?Jeg synes det er kaldt, men ikke ekstremt. Det er OK med nok klær. Nå bor jeg rimelig sentralt i Oslo. Tror det er 7-10 grader kaldere hvis en kommer høyere opp, og det tror jeg er rimelig bikkjekaldt.
![]() |
#49 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?Nå har jeg akkurat flyttet fra Oslo da, men synes at -20 i Oslo Sentrum er veldig surt altså.
![]() |
#50 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?20 blå i OSlo sentrum er kaldere enn her på landet syns jeg.
![]() |
#51 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?Jeg syns minus 20 er grusomt kaldt, og vi er ikke mye ute i slike tempraturer. Barnehagen vår er inn når det blir mer enn -15 (-10 på småbarnsavdelingen) og den siste uken har småttisene vært inne og sovet inne. Junior var ute på skøyter 1 time i går og ba selv om å få komme inn, helt uvanlig for han, og vi kler godt på oss.
![]() |
#53 |
Pauset
|
![]() Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?
Jeg er som sagt helt enig i denne betraktningen, men jeg føler likevel ikke at det er grusomt å bevege meg i sentrum i -20, selv om det er kaldere enn der jeg bor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?Jeg leverte ungene i barnehage og på SFO i -27 i forrige uke. Det gikk greit det, det gjelder og kle på seg godt. Jeg byttet også batteri på bilen utendørs i -17. Det gikk også fint. Men det er klart, jeg går ikke utendørs uten at jeg må. Jeg preges vel kanskje av at jeg vokste opp på Elverum, det var det ofte -30 og kaldere når jeg syklet til skolen i januar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?Jeg synes det er fryktelig kaldt ja. Når det kryper over 10- så synes jeg det er veldig kaldt!
![]() |
#56 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?Jeg syns det er upraktisk og kronglete, men helt greit. Har akkurat vært et sted med 30 minus, og det ble i overkant. Og så liker jeg ikke at brannrisikoen økte. Der jeg var var det både strømbrudd og brann.
![]() |
#57 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?-20 er ALLTID kaldt i min bok. Ikke ofte vi har så lave temperaturer, i allefall ikke over tid.
![]() |
#59 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?Nja, jo, 20 minus er jo kaldt, men akkurat her vi bor, er det ikke så ille egentlig, hvis det ikke blåser da, da går det jo gjennom marg og bein ved 10 minus. Men jeg merker at ved en tur inn til Oslo, og området rundt Oslo S, eller på Lørenskogsiden av Oslo, der er det en helt annen kulde enn her. ("Annen kulde" blir kanskje litt teit gitt, men jeg finner ikke andre ord for det). Der virker det som det blåser og er surt bestandig, og da blir kulda mer bitende og ubehagelig også.
![]() |
#60 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?Jeg synes det er forjævlig kaldt. Området rundt Oslo S er nesten ikke til å holde ut, og å være avhengig av NSB er nesten ikke til å holde ut det heller. Jeg har omsider fått opp innetemperaturen, men skal tross alt på jobb hver dag og må/vil kle meg deretter. Å vente ute i tyve-tredve minutter hver ettermiddag er ikke spesielt stas. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|