Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-10, 09:45   #41
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?

Her oppe på toppen hvor vi bor er det levelig om ikke det blåser, for vinden er mye verre her syns jeg, det er ikke mulig å komme unna den hvis det først blåser rundt husveggene. Det er alltid mer snø her også, og det luner veldig godt.
Mannen jobber midt i sentrum og sier at det er helt grusomt å komme ned dit i de samme gradene, så det oppleves helt forskjellig i grunnen.
Før likte jeg kulden veldig godt, og hadde ingen problemer med å være ute i -30 men ekstremt vekttap har noen ulemper også gitt. Så når bare lillebror kommer ut håper jeg det blir plass til meg i varmedressen min igjen så jeg kan våge meg utenfor døra og nyte vinteren jeg og.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 09:47   #42
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer faktsk an på hvor du er når du beveger deg i disse 20 minusene. Jeg jobber i Bjørvikaområdet, og der skal jeg love deg at 20 minus er rimelig kaldt på grunn av nærheten til fjorden. Her jeg bor, på bygda, er 20 minus kaldt, men ikke uutholdelig. Jeg gikk hjem fra toget her om dagen, 10 minutter å gå, og jeg var god og varm da jeg kom inn døra, og det til tross for at det var kaldere enn 20 minus ute. Selvsagt litt kald på nesa, men resten av kroppen klagde ikke.

Gammel 10-01-10, 10:09   #43
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?

Jeg syns det er dritkaldt, men tar jeg på nok klær så går det greit. Ser ingen grunn til at Propellen ikke skal være ute å leke i den tempen så sant han har nok klær og ikke plages med astmaen. Så langt i kuldeperioden har det gått veldig fint.

Gammel 10-01-10, 11:26   #44
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Jeg syns det er grusomt kaldt. Selvom jeg kler meg med både ull og dunjakke osv..

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:44   #45
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg synes det. Men så er jeg fra Stavanger egentlig. Begynner å venne meg til vintrene her da.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:51   #46
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg takler det ganske bra. Men jeg avlyste den planlagte skituren i dag, da, –12 og kraftig vind er vel ikke de beste forholdene når man skal prøve å få sjuåringen i å bli glad i å stå på ski.

Jeg synes –20 er greit, fordi jeg vet at det er midlertidig, og at snart skal jeg inn å varme meg. Jeg taklet det derimot dårlig da jeg kom inn fra kulda på fredag morgen, og kontoret holdt i underkant av 17 grader. Det var ikke noe for meg. Hjernen sluttet nesten å fungere. Så heller isende kaldt ute i en liten stund enn lunken temperatur inne over lengre tid.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:52   #47
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men jeg blir seriøst provosert over tynsinger eller finnmarkinger som skal drive og hovere sånn over at de takler -45 såååå godt, og at vi Oslo-folk er noen pyser. Som om jeg skulle si til de mennene jeg møter (eller barnløse kvinner), som klager over vondt i hodet, eller vondt i ei tann: HÅ! Du aner ikke hva du snakker om! Har du født barn, kanskje?!

Dessuten: hvis de virkelig føler et sånt behov for å hovere, sier det meg at de kanskje synes det er litt kaldt de også, tross alt.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:53   #48
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er kaldt, men ikke ekstremt. Det er OK med nok klær. Nå bor jeg rimelig sentralt i Oslo. Tror det er 7-10 grader kaldere hvis en kommer høyere opp, og det tror jeg er rimelig bikkjekaldt.

synes til og med jeg merket forskjell da jeg kjørte 4 km nordover i Groruddalen her en kveld, at det rev mer i nesa.

Gammel 10-01-10, 11:58   #49
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg akkurat flyttet fra Oslo da, men synes at -20 i Oslo Sentrum er veldig surt altså.

Jeg bodde en periode langt inne i Telemark hvor man typisk fikk temperaturer ned mot -30 og det var ikke så galt det altså, den første råkalde dagen trodde jeg det var omtrent 10-12 kuldegrader (hadde ikke termometer) men da var det -27. Den feilen gjør man ikke i fjordbyer som Trondheim og Oslo.

Gammel 10-01-10, 12:07   #50
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

20 blå i OSlo sentrum er kaldere enn her på landet syns jeg.

Gammel 10-01-10, 13:00   #51
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns minus 20 er grusomt kaldt, og vi er ikke mye ute i slike tempraturer. Barnehagen vår er inn når det blir mer enn -15 (-10 på småbarnsavdelingen) og den siste uken har småttisene vært inne og sovet inne. Junior var ute på skøyter 1 time i går og ba selv om å få komme inn, helt uvanlig for han, og vi kler godt på oss.

Gammel 10-01-10, 13:13   #52
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, -20 er jævlig kaldt. Jeg liiiiider.

Gammel 10-01-10, 13:19   #53
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det kommer faktsk an på hvor du er når du beveger deg i disse 20 minusene. Jeg jobber i Bjørvikaområdet, og der skal jeg love deg at 20 minus er rimelig kaldt på grunn av nærheten til fjorden. Her jeg bor, på bygda, er 20 minus kaldt, men ikke uutholdelig. Jeg gikk hjem fra toget her om dagen, 10 minutter å gå, og jeg var god og varm da jeg kom inn døra, og det til tross for at det var kaldere enn 20 minus ute. Selvsagt litt kald på nesa, men resten av kroppen klagde ikke.

Jeg er som sagt helt enig i denne betraktningen, men jeg føler likevel ikke at det er grusomt å bevege meg i sentrum i -20, selv om det er kaldere enn der jeg bor. *tøff*

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 13:35   #54
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Jeg leverte ungene i barnehage og på SFO i -27 i forrige uke. Det gikk greit det, det gjelder og kle på seg godt. Jeg byttet også batteri på bilen utendørs i -17. Det gikk også fint. Men det er klart, jeg går ikke utendørs uten at jeg må. Jeg preges vel kanskje av at jeg vokste opp på Elverum, det var det ofte -30 og kaldere når jeg syklet til skolen i januar.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 20:33   #55
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Jeg synes det er fryktelig kaldt ja. Når det kryper over 10- så synes jeg det er veldig kaldt!

Gammel 10-01-10, 20:37   #56
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er upraktisk og kronglete, men helt greit. Har akkurat vært et sted med 30 minus, og det ble i overkant. Og så liker jeg ikke at brannrisikoen økte. Der jeg var var det både strømbrudd og brann. Pga. all strømfyringen.

Gammel 10-01-10, 20:41   #57
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

-20 er ALLTID kaldt i min bok. Ikke ofte vi har så lave temperaturer, i allefall ikke over tid.

Alt frem til -10 går greit så lenge det ikke er for mye vind, men mer blir for kaldt for en frysepinne som meg. Selv om jeg kler på meg ullundertøy, lue, votter, skjerf og det som verre er.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 20:44   #58
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg synes det er altfor kaldt, og det jeg misliker mest er at jeg hoster på hvert innpust. :sart hals:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 21:30   #59
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Nja, jo, 20 minus er jo kaldt, men akkurat her vi bor, er det ikke så ille egentlig, hvis det ikke blåser da, da går det jo gjennom marg og bein ved 10 minus. Men jeg merker at ved en tur inn til Oslo, og området rundt Oslo S, eller på Lørenskogsiden av Oslo, der er det en helt annen kulde enn her. ("Annen kulde" blir kanskje litt teit gitt, men jeg finner ikke andre ord for det). Der virker det som det blåser og er surt bestandig, og da blir kulda mer bitende og ubehagelig også.

Uansett når vi har time på Ahus til en av ungene, holder jeg på å fryse ihjel på turen opp fra parkeringshuset og til selve sykehuset.
Kanskje det er spesielt trekkfullt på den strekningen?

Men nå må en av oss ut med hunden hver dag, og kler jeg meg godt nok, er en tur ut i 20 minus bare forfriskende. Det er mer synd på den stakkars hunden som har måtte barbere bort all pelsen på magen og det ene bakbenet, pga to operasjoner. Han synes 20 minus er kaldt!

Gammel 10-01-10, 21:58   #60
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det er forjævlig kaldt. Området rundt Oslo S er nesten ikke til å holde ut, og å være avhengig av NSB er nesten ikke til å holde ut det heller. Jeg har omsider fått opp innetemperaturen, men skal tross alt på jobb hver dag og må/vil kle meg deretter. Å vente ute i tyve-tredve minutter hver ettermiddag er ikke spesielt stas.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.