Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Maggiprodukter

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-07, 20:10   #41
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Maggi produkter

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

He,he...Ja, det var vel det jeg hadde i bakhodet litt tidligere i tråden her, at det er så mange eierforhold, joint ventures osv. i denne verden at dersom man skal boikotte et så stort selskap som Nestlé, så har man litt av en jobb....

Så du mener fortsatt at Nestlé eier Diplom-is? Og/eller Tine?

Gammel 19-01-07, 20:11   #42
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper sjeldent Tine uansett, qmelk, synnøve osv.

Gammel 19-01-07, 20:13   #43
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg kjøper sjeldent Tine uansett, qmelk, synnøve osv.

Jeg skulle gjerne kjøpt Qmelk, hadde det ikke vært for de forb**** skrukorkene :sær:

Gammel 19-01-07, 20:14   #44
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Så du mener fortsatt at Nestlé eier Diplom-is? Og/eller Tine?

Nei, jeg tror nok det her dreier seg mer om et markedsføringssamarbeid mellom Nestlé og Diplom-is. Men man finner i alle fall Nestlé sin logo på Diplom-is sine sider....

NISJEPRODUSENT

Nestlé selger is minst i 30-40 land. Selv om de er relativt små på det norske markedet, er de store aktører på is-markedet i land som Tyskland, Spania, Frankrike og USA.

Nestlé kjøpte opp Drammens Is i 1998, men har valgt å satse på en annen kurs enn den tidligere fullsortimentsprodusenten. I fjor sluttet de for eksempel å selge to-litere med is, noe som gav en omsetningsnedgang fra 152 millioner i 2001 til 147 millioner i 2002 for isdivisjonen, men som også reduserte kostnadene. Salgsdirektør Witterstø vil imidlertid ikke oppgi driftsresultat og resultat før skatt spesielt for isdivisjonen, som jo bare er ett av mange forretningsområder i Nestlé Norge.

Selskapet ønsker å bli større innen is i Norge. De ser mulighet for ekspansjon gjennom å utvikle populære enkeltprodukter.

- Handelen opererer etter en bestseller filosofi. Vi ser at vår produktpakke kan passe inn i denne nisjen, og være et tillegg til produkter fra fullsortimentsaktører, sier Wittersø.

Nestlè satser på et omfattende samarbeid med Diplom-Is i forhold til produksjon og distribusjon av is.

- Siden Drammens Is-fabrikken ble ødelagt i en eksplosjon i 1997, har vi måttet se oss om etter andre produksjonsmuligheter, sier Wittersø.

Han bekrefter at om lag 60 prosent av Nestlés produkter per i dag produseres ved fabrikkene til Diplom-Is. Wittersø beskriver samarbeidet som en vinn/vinn-situasjon for aktørene.

Enda mer omfattende er distribusjons-samarbeidet. For 2-3 år siden nedla Nestlè sitt distribusjonsapparat. Nå kjøper de denne tjenesten av Diplom-Is, som omfatter levering av produktene til butikk.

- Vi tror det er fornuftig å ikke ha noe eget distribusjonsapparat i dette grisgrendte landet. Dessuten er det alltid fornuftig å se på samarbeidsmodeller for å få kostnadene ned, sier Wittersø.

Begge aktører understreker imidlertid at de ikke samarbeider på salgssiden, men slåss om de samme kundene mot hverandre og Hennig-Olsen Is.
Denne artikkelen kommer fra Økonomisk Rapport:

Gammel 19-01-07, 20:15   #45
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle gjerne kjøpt Qmelk, hadde det ikke vært for de forb**** skrukorkene :sær:

Jeg digger skrukorkene.

Gammel 19-01-07, 20:17   #46
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

.... Men jeg fant nettopp Nestlé på TINE sine sider også ja... så skal man være konsekvent så.....

Diplom-Is AS er et heleid datterselskap av TINE BA, og er markedsleder på iskremmarkedet i Norge med en markedsandel på drøye 50 prosent. Vi produserer og markedsfører iskrem og frosne desserter under varemerkene Diplom-Is, Mövenpick, Mars Ice Creams og Nestlé. Blant våre viktigste merkevarer er Royal, Dream, Valhalla, Bestis, Diplom Krone-Is, Pin-Up, Lollipop, Diplom Sandwich, Pia, Gullpinne og Triumf. Konsernet har egne datterselskaper i Danmark og Sverige, og er med dette Skandinavias største iskremprodusent. Våre produksjonsanlegg er lokalisert til Brevik, Gjelleråsen utenfor Oslo og Sävedalen utenfor Göteborg. Netto omsetning i 2005 var 1 154 millioner kroner. Selskapet har i gjennomsnitt ca 850 ansatte. <br />Diplom-Is AS er et heleid datterselskap av TINE BA, og er markedsleder på iskremmarkedet i Norge med en markedsandel på drøye 50 prosent. Vi produserer og markedsfører iskrem og frosne desserter under varemerkene Diplom-Is, Mövenpick og Mars Ice Creams. Konsernet har egne datterselskaper i Danmark og Sverige, og er med dette Skandinavias største iskremprodusent. Våre produksjonsanlegg er lokalisert i Brevik, på Gjelleråsen utenfor Oslo, i Rakkestad og i Gøteborg. Selskapet har i gjennomsnitt ca 700 ansatte

Gammel 19-01-07, 20:18   #47
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Standard

Jeg digger skrukorkene.

Og hvordan får du pakket seks kartonger i en da, da?

Gammel 19-01-07, 20:24   #48
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Æsj, at jeg skulle følge med i tråden og bli opplyst om enda flere produkter jeg må holde meg unna. Når jeg bare visste om de andre var det ikke så farlig, de kunne jeg klare å holde meg unna... Tviler sterkt at jeg kan klare å "boikotte" Tine i og med at vi bruker alle produktene deres.... Isen fra Diplom is.. vel, den er vi ikke avhengig av iværtfall.

:gjør så godt jeg kan:

Gammel 19-01-07, 20:27   #49
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det gidder jeg da ikke. De blir ikke sortert anyway.

Gammel 19-01-07, 20:30   #50
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Standard

Det gidder jeg da ikke. De blir ikke sortert anyway.

Nei, da så.

Gammel 19-01-07, 20:33   #51
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Man vipper av skrukorkene før de sorteres vel? De kan vel ikke resirkuleres?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 20:37   #52
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Man vipper av skrukorkene før de sorteres vel? De kan vel ikke resirkuleres?

Dessuten er skrukorker unødvendige. Vanlige kartonger fungerer utmerket.

Gammel 19-01-07, 20:38   #53
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Ungene søler kmindre med skrukorker.

Gammel 19-01-07, 23:01   #54
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

.... Men jeg fant nettopp Nestlé på TINE sine sider også ja... så skal man være konsekvent så.....

Diplom-Is AS er et heleid datterselskap av TINE BA, og er markedsleder på iskremmarkedet i Norge med en markedsandel på drøye 50 prosent. Vi produserer og markedsfører iskrem og frosne desserter under varemerkene Diplom-Is, Mövenpick, Mars Ice Creams og Nestlé.

Selv om Diplom-Is produserer noen av Nestlé-isene på lisens, betyr ikke det at alle Diplom-Isprodukter ER Nestlé. Og dermed er ikke Tine det heller.

For min egen del går jeg ikke helt "Scandic" når det gjelder disse tingene, jeg unngår først og fremst de produktene det faktisk står Nestlé på. Også de åpenbare da, som Nescafé etc. Og det viktigste er såklart NAN.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 23:12   #55
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Datterselskap av Nestlé. :åpplyser:

De bruker transfettsyrer også. Enda en grunn til å la være.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 23:43   #56
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elin, det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet. Bare sånn til opplysning.

Gammel 20-01-07, 01:27   #57
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Elin, det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet. Bare sånn til opplysning.

Har jeg kritisert noen???
Hvis ikke, spar deg for surmugne kommentarer bare fordi du føler deg bittelitte grann truffet.

Det bryr meg ikke i det hele tatt hva folk gjør, eller ikke gjør i forhold til Nestlé-produkter. Jeg er ikke mer eller mindre imponert for å si det sånn.

Gammel 20-01-07, 11:20   #58
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har jeg kritisert noen???
Hvis ikke, spar deg for surmugne kommentarer bare fordi du føler deg bittelitte grann truffet.

Det bryr meg ikke i det hele tatt hva folk gjør, eller ikke gjør i forhold til Nestlé-produkter. Jeg er ikke mer eller mindre imponert for å si det sånn.

Jøss. Jeg føler meg overhodet ikke truffet, men jeg syns du trekker ting langt ut av proporsjoner. Du insinuerer at man må boikotte alle samarbeidpartnere til Nestlé for at det skal være noe poeng. Du latterliggjør dem som syns det er viktig å vise sin avsky mot barbariske metoder, og som faktisk klarer å være konsekvent. Det kommer til syne hver gang du er med i slike diskusjoner.

Sitat:

Derav kommentaren "det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet".

Gammel 20-01-07, 13:11   #59
Elin

Elin sin avatar

Standard

Jeg insinuerer ingen verdens ting. Da leser du mer mellom linjene enn du bør. Jeg skrev bl.a. at det var vanskelig å følge opp en boikott av Nestllé fordi det er et stort selskap. Du svarte med at det var ikke vanskelig.... Jeg svarte at jeg syntes det var flott at enkelte av dere klarer å holde dere unna en mengde produkter/produktnavn som tilhører Nestlé, fordi jeg selv ikke gidder/klarer/ser hensikten.

...og da jeg finner ut at det faktisk er fler enn Maggi produkter som eies/har eierforhold/markedsføringssamarbeid med Nestlé, så roper du om at der forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet. Som en forsvarstale for deg selv tydeligvis!

Lite imponerende, Safran.

Gammel 20-01-07, 14:14   #60
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men Elin, det er ingen som roper her. Og jeg skjønner godt safrans poeng; hvis ditt utgangspunkt er at du selv ikke gidder å følge opp en slik forbrukeraksjon, hvorfor bruke krefter på å fremstille det som enda vanskeligere enn det faktisk er? Hvis ikke for å rettferdiggjøre at du selv ikke gidder, da.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.