|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kakao i skolesekkenKun på turdager. Mine får aldri annet enn vann ellers på skolen.
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: Kakao i skolesekkenS får kun på turdager, 1 dag i uka. Det er barnehagen da. Jeg ville aldri sendt med hver dag nei. Vi har en liten termos, ca 3 dl. Det tar maks 5 minutter å lage kakaoen, jeg lager den fra bunnen av. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kakao i skolesekkenJeg har kakaomaskin. Elsker den. Hater å vaske den da...
|
|
|
#4 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Kakao i skolesekkenDe har turdag en dag i uken, med noen unntak, og han får kakao med seg hver gang. Men jeg lager den med Freia pose Sjokolade blandet i kokt vann fra tekokeren.
|
|
|
#5 |
|
Tja...
Sv: Kakao i skolesekkenLIllebror er på tur med barnehagen to dager i uken/uken etter er det en dag og da får han med kakao eller toddy. Innimellom får storebror med kakao i sekken også.
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Hvor: Barteby
Sv: Kakao i skolesekkenFør laget jeg skikelig varm sjokolade på turdager, men Mazungen liker ikke melk så nå går det i varm saft /solbærtoddy. Det er kun på turdager, og sist de hadde utedag på SFO og var ute hele dagen glemte jeg det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Kakao i skolesekkenGuttungen min liker ikke kakao, så den er grei. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kakao i skolesekkenJentene får med vann uansett hvilken dag det er, nå fikk jeg litt dårlig samvittighet
|
|
|
|
#9 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kakao i skolesekkenStoresøster har uteskole en dag i uken. Da får hun med seg varm drikke. Bytter mellom kakao og jordbærte. Lillebror nekter å drikke varme ting så han får klare seg med vann en stund til.
|
|
|
#10 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kakao i skolesekkenKun på turdagar, og da varierer vi mellom kakao (kokt med melk) og varm saft.
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Kakao i skolesekkenDe har uteskole hver tirsdag, og da får hun med seg kakao ja, sånn juksegreie som blandes med kokende vann (og litt kald melk). Det er en gang i uka så jeg synes bare det er koselig.
|
|
|
#12 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Kakao i skolesekkenBegge får med varm drikke på turdag nå på vinteren. Det er en dag i uka. Storesøster foretrekker kakao, lillebror foretrekker varm saft.
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Kakao i skolesekkenLillegutt får vanligvis med seg varm drikke på turdagen, de har det én dag i uka. Hvis det er tur+grilling får han med seg kakao (eller "kakao" siden han ikke skal ha melk, kakao eller sukker |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Kakao i skolesekkenJeg hiver alt i oppvaskmaskinen, går det ikke inn der er det ikke verdt å ha i hus.
|
|
|
#15 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Kakao i skolesekkenPoden får kakao med seg i barnehagen på turdager, men av og til bytter vi det ut med varm saft. Det synes han av en eller annen grunn er vel så godt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: Kakao i skolesekkenDe får med seg kakao på turdager og andre vinteraktivitesdager. Har pleid å bruke instant-kakao men de siste gangene har mannen kokt kakao til dem (tom for instant-kakao seff).
|
|
|
#17 |
|
I mål
|
Sv: Kakao i skolesekkenJeg lager kakao av 2 ss kakaopulver, 2 ss sukker og 3 dl skummet melk. Det tar nøyaktig 5 minutter. Termosen kjører jeg i oppvaskmaskinen. Kanskje lever den litt kortere på den måten, men det får bare være. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kakao i skolesekkenJeg syns det verste problemet med de ferdigposene som skal blandes med vann smaker så utrolig skvipete. Når jeg lager kakao så er den ikke så innmari søt heller. Jeg gjørt det etter slumpemetoden, og har vel omtrent dobbelt så mye kakaopulver som sukker, hvis jeg ikke bruker den søte vaniljesoyamelken som allerede inneholder 7-8 % sukkerarter.
|
|
|
#19 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Kakao i skolesekken
Enig. Jeg lager bare varm sjokolade (kokesjokolade og melk), og den blir skikkelig god og søt, synes jeg. Har smakt én god posekakao, og det er en man blander med melk og ikke vann.
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Kakao i skolesekken
De er ikke særlig gode nei, men seksåringen liker dem så lenge jeg bytter ut litt av vannet med melk. Jeg drikker ikke de posene selv. Pføy. I dag var jeg tom for sånne poser så det ble varm melk med O'boy heller.
|
![]() |
|
|