|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Storebror har med seg vann, og så har vi kjøpt melk i skolemelkordningen.
|
|
|
#2 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?10-åringen min liker ikke melk, så da får hun det hun aller helst vil ha, og det er vann. Og til den som spurte: Det er ikke tungvint å tappe vann i en flaske, og putte den i sekken. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Her varierer det litt.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Eldstemann har med seg vann nesten hver dag, kakao på turdager. Ellers får han melk på skolen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Melk på skolen, så eldstemann har sjelden med noe annet enn vannflaske. Varm saft eller kakao på turdag.
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Kun vann 4 dager i uken, hver tirsdag er det kakao. Turdag. Ja, utenom det har hun skolemelk. Lettmelk.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 26-01-10 kl 18:09. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?
Jeg vet hva du mener om lettprodukter, men lettmelk kan vel ikke nøvendigvis sies å være i den kategorien? Ja, de kunne fått tilbud om h-melk, og det gjør de noen steder, men det er jo ingen krise med lettmelk liksom? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Krise er det jo ikke, selvsagt, da hadde hun ikke fått. Men jeg mener lettmelk er mer usunt enn helmelk og skulle ønske helmelk ble tilbudt. Men jeg skjønner jo at det blir vanskelig når etterspørselen (foreløpig) ikke er så stor. Vi bruker ingen lettprodukter i huset, bortsett fra lettrømme som jeg synes smaker best.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Vannflaske som hun fyller selv. Turdager får hun ta med seg solbærtoddy eller kakao. |
|
|
|
#11 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Hun får melk på skolen men har alltid med seg en flaske med vann. Når de har turdag (fredag) har hun ofte med seg kakao på termos eller tomatsuppe nå når det er vinter, tidligere i høst sendte jeg noen ganger med henne juice eller saft på turdagene og det blir sikkert sånn på våren og.
|
|
|
#12 |
|
Hvor: Rogaland
T. greier ikke tette flasken selv, og vil ikke ha med seg kopp, så da blir det fylling hjemme før han går.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Ingenting. Han får melk på skolen. På turdager hender det jeg sender med kakao. Når det ikke er melkeservering (i ferier) sender jeg med vann.
|
|
|
#15 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Mellomste er med i melkeordningen, eldstemann har med vann. Kakao på vinterturer, jus på turer i sommerhalvåret.
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Sarah får kakaomelk på skolen. Innimellom lager jeg smoothie som de får på en liten flaske. Emily får vann på flasken sin men drikker nesten ingenting. Det hender jeg kjøper de små Biolaflaskene og sender med de også. På turdager får de kakao.
|
|
|
#17 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Kakaomelk i skoleordning, vann på flaske i sekken og turdager er ikke-eksisterende her, så det slipper jeg å tenke på.
|
|
|
#18 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Vannflasker.
|
|
|
#19 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Nå er mine barnehagebarn, men de har vannflaske der og får vanligvis ikke med seg noe annet. Men siden Alle Andre åpenbart får med kakao eller varm saft hver turdag (altså hver eneste onsdag året rundt), har styrer spurt om ikke eldstemann også bør få. Jeg må innrømme at det irriterer meg litt. Det er ikke som om de er ute i mangfoldige timer, og jeg synes ærlig talt kakao hver uke er litt unødvendig. Det er så mange unntak fra kun-lørdag-regelen som det er, at jeg egentlig ikke ønsker meg flere faste sukkerposter.
|
|
|
#20 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Her er det vannflaske og så får han skolemelk.
|
![]() |
|
|