|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...Vi har ikke mye slekt og venner som kommer med godterier, så jeg opplever det ikke som noe problem. (Bestefar kommer kanskje en lørdag formiddag i måneden med bolle og en eller annen drikke, det kan være Kuli og det kan være mini-Imsdal). Barnehagen feirer bursdager kun avdelingsvis, det vil si at det er i gjennomsnitt litt mer enn en bursdag i måneden. Vi har et sunt kosthold i bunnen, så jeg er ikke bekymret for "i ny og ne"-tingene. Hamburgere er definitivt ikke min greie, så det er ingen fristende utskeielse for meg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...
Kunne vi byttet da slik at du kommer hit? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...Jeg hadde ikke brydd meg i det hele tatt om snuppa fikk en kuli på butikken, men jeg hadde reagert på at de kalte det juice.. merkelig at de som jobber i butikken ikke klarer å kalle en kuli for en kuli eller saft for den saks skyld..
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...Mine svigerser er blitt litt bedre, men før tok de helt av. Eller, bedre og bedre - i kveld, etter å ha vært sammen med bestefaren en halvtimes tid (rett før leggetid), kom hun hjem med melkesjokolade og 0,5 liter cola!! :re2:
|
|
|
#5 |
|
Hypokonder
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
![]() |
På en uke!?!
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Nei jeg mente heeelt bokstavelig at jeg tror jentungen får diabetes i løpet av den uka.
|
|
|
#8 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...Jeg hadde nok ikke reagert om poden ble tilbudt Kuli på butikken. Hvis problemet er middagen hadde vi tatt den med oss hjem og sagt han fikk den etter han hadde spist.
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Når ungen får en kuli oppi hendene, er det ganske hjerterått å ta den "tilbake", selv om det ikke var jeg som gav henne den. Sist redigert av Skremmern : 18-01-07 kl 23:38. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
I mål
|
Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...Kuli er ikke juice. Det er helt klart. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...Skjønner ingenting. Det er jo bare saft. Da sønnen min var liten og hadde allergi for all sitrusfrukt, var jeg overtakknemlig hvis en kafe hadde saftjuice. Vi var da ikke så ofte ute. Hadde det vært litervis i uka, kunne jeg forstått det.
|
|
|
|
#15 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Signerer deg og er enig i det du skriver. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Absolute Beginner
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...Nei, ungene hadde ikke fått kakao, det inneholder melkeproteiner, noe som gir uutholdelige magesmerter med påfølgende diare for eldste, mest sannsynlig også for yngste ... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Stadig underveis
Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...Ja, vi skeier av og til ut med god gammeldags kakao (på denne tiden av året skjer det gjerne minst en gang i uken). |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Nå har jeg voksne unger, men et barnebarn her i huset på 1 år. Vi har sjelden godteri i huset. Og bursdager er så sjeldne at jeg ikke ser noe problem i det. Jeg synes det er viktigere at unger spiser skikkelig mat. Men jeg ikke noe galt i å spise is om sommeren, så lenge man ikke har melkeintoleranse. Litt sukker må man ha, det går ikke an å kutte ut alt. Hadde det vært et fedmeproblem, hadde jeg forstått det. Pusser man tennene, går det an å spise litt av og til. I perioder hvor ungene har vært syke lenge og ikke hatt apetitt, har det hendt at jeg har bakt kanelboller, bare for at de skal få mat i seg. På sykehuset fikk babyene sukkervann, hvis mammaen ikke hadde melk. Jeg er vokst opp med at vi trenger litt sukker, ja.
|
|
|
|
#20 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Ja, det synes jeg. Det er mengden som avgjør her i huset.
|
![]() |
|
|