|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...
Nemlig! Jeg føler ikke at vi kan skeie ut med god samvittighet i helgene (men vi gjør det jo), ettersom så mange andre sørger for at storebror skeier ut til stadighet i ukedagene. Ja barnehagen er jo som en fastfood restaurant å regne |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Ringskrømt
|
Når ungen får en kuli oppi hendene, er det ganske hjerterått å ta den "tilbake", selv om det ikke var jeg som gav henne den. Sist redigert av Skremmern : 18-01-07 kl 23:38. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Ringskrømt
|
Nettopp! Du sa det med litt færre ord, men det er akkurat det jeg også mener! Jeg ha lyst å glede henne med en sjokolade på en onsdag, men føler at jeg ikke kan det. Ikke uten å få dårlig samvittighet, hvert fall ... |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Nei jeg mente heeelt bokstavelig at jeg tror jentungen får diabetes i løpet av den uka.
|
|
|
#48 |
|
Leser
|
Jeg opplevde det slik du beskriver med første barnet, men ikke med andre.
|
|
|
#49 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#50 |
|
Har tro på forbedring
|
Evt skvip....
|
|
|
#51 |
|
Har laget seg en tittel
|
Jeg tror jeg føler mye det samme som deg om dette temaet.
|
|
|
#52 |
|
Skrekkøgle
|
Jeg elsker Kuli. Særlig den med jordbær og appelsin... |
|
|
|
|
|
#53 |
|
I mål
|
Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...Kuli er ikke juice. Det er helt klart. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan nok si det, stort sett. Vi er sjelden på restaurant, jeg handler stort sett uten barn, og vi er nesten aldri på cafe. Våre "synder" foregår etter leggetid. Så jeg er nok en av de du irrriterer deg over, som ikke synes det gjør så mye med den bursdagskaka i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...For å blande meg inn i "kostholdsdebatten", så er det jo bare å gå forbi og da...*Optimist med liten unge som ikke forstår begrepet gratis*
|
|
|
#56 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...Skjønner ingenting. Det er jo bare saft. Da sønnen min var liten og hadde allergi for all sitrusfrukt, var jeg overtakknemlig hvis en kafe hadde saftjuice. Vi var da ikke så ofte ute. Hadde det vært litervis i uka, kunne jeg forstått det.
|
|
|
|
#57 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Signerer deg og er enig i det du skriver. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...Nei, ungene hadde ikke fått kakao, det inneholder melkeproteiner, noe som gir uutholdelige magesmerter med påfølgende diare for eldste, mest sannsynlig også for yngste ... |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Stadig underveis
Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...Ja, vi skeier av og til ut med god gammeldags kakao (på denne tiden av året skjer det gjerne minst en gang i uken). |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...Nei, jeg synes ikke det er greit med søtsaker hver dag, men pga matallergi/intoleranse har vi så og si full kontroll med hva som barna spiser, og melkeerstatningen de får er FULL av sukker, så det er ikke så mye annet søtt de får, foreløpig. |
|
|
|
![]() |
|
|