Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Juice? Det trodde jeg ikke ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-07, 23:17   #41
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg kan ikke fordra at andre bestemmer naar mitt barn skal skeie ut.

Nemlig! Jeg føler ikke at vi kan skeie ut med god samvittighet i helgene (men vi gjør det jo), ettersom så mange andre sørger for at storebror skeier ut til stadighet i ukedagene. Ja barnehagen er jo som en fastfood restaurant å regne .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 23:20   #42
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg hadde nok ikke reagert om poden ble tilbudt Kuli på butikken. Hvis problemet er middagen hadde vi tatt den med oss hjem og sagt han fikk den etter han hadde spist.
Uansett hva poden får eller får tlbud om så er det vi som bestemmer om eller når han får bruke/spise/drikke det.

Dette ble en litt rar tråd syns jeg. Hvis butikken (eller noen andre for den del) gir bort noe, så kan man ikke mumle i skjegget over at de ikke ga bort noe annet? Er jeg helt på jordet?

Man kan være enig om at kuli ikke er sunt, eller at kuli ikke er juice, men å bli tilbudt noe, for så å tenke "det skulle vært noe annet" er litt underlig syns jeg.

Når ungen får en kuli oppi hendene, er det ganske hjerterått å ta den "tilbake", selv om det ikke var jeg som gav henne den.

Det er vel ikke så mye "hallo, damen, har du noe annet - sunt - å gi barnet mitt?" Det er mer mine generelle tanker om emnet, som nesten alltid konkluderer med at det (i mine øyne) er bedre at de ikke gir noe i det hele tatt, kontra f.eks. kuli. Jeg forklarer hvorfor i det laaange innlegget mitt over.

Nå sa jo riktignok damen at barna fikk juice, så jeg forventet juice, og da er det litt underlig at du synes det er underlig at jeg reagerer på at de ikke fikk juice - men kuli.

Sist redigert av Skremmern : 18-01-07 kl 23:38.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 23:21   #43
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Nemlig! Jeg føler ikke at vi kan skeie ut med god samvittighet i helgene (men vi gjør det jo), ettersom så mange andre sørger for at storebror skeier ut til stadighet i ukedagene. Ja barnehagen er jo som en fastfood restaurant å regne .

Nettopp! Du sa det med litt færre ord, men det er akkurat det jeg også mener! Jeg ha lyst å glede henne med en sjokolade på en onsdag, men føler at jeg ikke kan det. Ikke uten å få dårlig samvittighet, hvert fall ...

Gammel 18-01-07, 23:36   #44
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig enig i alt.

Bare ville få fram at man ikke må være utakknemlig.

Gammel 19-01-07, 00:06   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alan, her.

På en uke!?!
Håper du satte dette VELDIG på spissen.

Nei jeg mente heeelt bokstavelig at jeg tror jentungen får diabetes i løpet av den uka.

Gammel 19-01-07, 00:08   #46
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Gammel 19-01-07, 00:16   #47
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 19-01-07, 06:08   #48
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så da tenker jeg at kanskje andre foreldre ikke tenker over hva de putter i ungene sine, kanskje det forklarer denne "ny og ne-en" alle snakker om.

Jeg opplevde det slik du beskriver med første barnet, men ikke med andre.

Grunn: Eldste barnet var mer sammen med oss på "voksenting" (OK, dårlig ord), men jeg orker ikke lengre å handle sammen med begge ungene. De synes generelt sett det er kjedelig og vil mye heller gjøre "barneting" (ute på lekeplass, på lekeland osv). Jeg merker stor forskjell fra førstemann til andremann. Tror dette har noe med at andremann alltid har vært sammen med andre barn. Eldste jente var også mye mer veslevoksen, merker det bla godt på språket til jentene min at de levde de første årene sine i totalt forskjellige miljøer. Yngste kan si barbie og bratz og telle til over 10 feks, det var ord og begreper som eldste ikke kunne i det hele tatt. Hun kunne derimot mye mer "bokord", bla alle kroppsdelen og alle fargene (husker de lærte henne burgunder i bhg )

Så, nå når jeg har to har jeg mye mer kontroll over matinntaket. Vi har også sukkerfri bhg, det er jo absolutt lettvindt.

Gammel 19-01-07, 09:24   #49
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei jeg mente heeelt bokstavelig at jeg tror jentungen får diabetes i løpet av den uka.

Er enig Skremmeren.

Gammel 21-01-07, 21:52   #50
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

De burde kalt det saft, for det er jo det det er.

Evt skvip....

Til og med gutten på 20 mnd nekter å drikke kuli....det er jo SÅ sinnsykt søtt at man blir jo kvalm!:..

Gammel 22-01-07, 00:18   #51
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg tenker mye over dette, for hvis man skulle være så dum å ytre sin bekymring om overdrevne bursdagsfeiringer i bhg og lignende, blir man vanligvis møtt med dustekommentarer som "en gang i blant skader da ingen..." og "hva gjør det om ungen spiser kake i barnehagen, det er jo så sjelden..." osv. Da lurer jeg veldig på hvilken verden de eller den personen lever i.

Jeg synes det er vanskelig å komponere middagsretter over en uke som skal inneholde alt barnet trenger for vekst og utvikling. Jeg synes det er vanskelig å finne den maten med minst sukker, i håp om å gi henne et tilsvarende grunnlag jeg fikk da jeg voks opp. Jeg liker å "skjeie ut" av og til, og for oss kan det være en tur på McDonalds. Sånn er det, jeg elsker hamburgere. Men nå til dags, føler jeg aldri at vi kan det, for snur jeg ryggen til, så smatter jentungen på en kuli fordi Rema feirer år, mannen på restauranten sender jentungen av sted med en is og en kjærlighet på pinne, venninnen min gir henne en stratos for eksemplarisk oppførsel på café og den koselige mannen på bakern gir henne et skolebrød for hun er jo bare så søt. Er det ingen andre som opplever dette? Som med hånden på hjertet kan si at "ja, når bhg feirer en eller annen unge, da spiser ungen det eneste søte den uka!"
Jeg føler jeg ikke har den kontrollen over barnets inntak, for jeg kan ikke nekte henne andres "snillisme", ikke når ungen blir direkte tilbudt herligheten. Hvis noen først skal gi henne noe godt, så bør jeg eller pappaen få lov til det.

Så da tenker jeg at kanskje andre foreldre ikke tenker over hva de putter i ungene sine, kanskje det forklarer denne "ny og ne-en" alle snakker om.

Jeg tror jeg føler mye det samme som deg om dette temaet.
Svigermor har vært så snill å innføre søtsaker for begge ungene våres før de kunne gå omtrent.
Jeg tror faktisk at vi som foreldre kan gjøre en forskjell. Ved å prøve å ha et sunt kostholdt hjemme, samtidig som man viser at det er helt ok å skeie ut i blandt. Problemet er vel at man mister kontrollen når barna blir tilbudt både det ene og det andre overalt hvor man snur seg. Vi hadde det problemet med storesøster, men heldigvis så er hun mye mer glad i frukt og vann enn snop og brus, så hun takker stort sett nei når hun blir tilbudt noe. Lillesøster er melkeallergiker og har en del matintoleransert så da er det jo mye lettere å takke nei når noen vil proppe i henne usunne ting.

Gammel 22-01-07, 00:35   #52
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Evt skvip....

Til og med gutten på 20 mnd nekter å drikke kuli....det er jo SÅ sinnsykt søtt at man blir jo kvalm!:..

Jeg elsker Kuli. Særlig den med jordbær og appelsin...

Skjønner at jeg kommer fra en helt annen planet når det gjelder kosthold, for her inne skjønte jeg ikke halvparten. Ikke bare i denne tråden, men ellers og på kostholdsforumet

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 00:40   #53
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kuli er ikke juice. Det er helt klart.

Når det er sagt, er jeg selv oppdratt med at jeg ikke fikk spise godteri og drikke brus midt i uka sånn "uten videre" (type få på butikken, få av venninner etc). Det ble overholdt det.
Jeg mener at butikken må få tilby hva de vil. Det er foreldrenes ansvar å si ja eller nei til barna, evt ha lært barna at de ikke får lov midt i uka. Og nei, jeg synes ikke det er slemt å ta fra et barn godteri eller brus som de får prakket på seg dersom man mener det er det rette.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 00:54   #54
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tenker mye over dette, for hvis man skulle være så dum å ytre sin bekymring om overdrevne bursdagsfeiringer i bhg og lignende, blir man vanligvis møtt med dustekommentarer som "en gang i blant skader da ingen..." og "hva gjør det om ungen spiser kake i barnehagen, det er jo så sjelden..." osv. Da lurer jeg veldig på hvilken verden de eller den personen lever i.

Jeg synes det er vanskelig å komponere middagsretter over en uke som skal inneholde alt barnet trenger for vekst og utvikling. Jeg synes det er vanskelig å finne den maten med minst sukker, i håp om å gi henne et tilsvarende grunnlag jeg fikk da jeg voks opp. Jeg liker å "skjeie ut" av og til, og for oss kan det være en tur på McDonalds. Sånn er det, jeg elsker hamburgere. Men nå til dags, føler jeg aldri at vi kan det, for snur jeg ryggen til, så smatter jentungen på en kuli fordi Rema feirer år, mannen på restauranten sender jentungen av sted med en is og en kjærlighet på pinne, venninnen min gir henne en stratos for eksemplarisk oppførsel på café og den koselige mannen på bakern gir henne et skolebrød for hun er jo bare så søt. Er det ingen andre som opplever dette? Som med hånden på hjertet kan si at "ja, når bhg feirer en eller annen unge, da spiser ungen det eneste søte den uka!"
Jeg føler jeg ikke har den kontrollen over barnets inntak, for jeg kan ikke nekte henne andres "snillisme", ikke når ungen blir direkte tilbudt herligheten. Hvis noen først skal gi henne noe godt, så bør jeg eller pappaen få lov til det.

Jeg kan nok si det, stort sett. Vi er sjelden på restaurant, jeg handler stort sett uten barn, og vi er nesten aldri på cafe. Våre "synder" foregår etter leggetid. Så jeg er nok en av de du irrriterer deg over, som ikke synes det gjør så mye med den bursdagskaka i barnehagen.
Jeg vet godt hva du mener alikevel, fordi jeg opplever det når vi reiser på besøk til familien i England. Men det er ikke så ofte, så da holder jeg stort sett kjeft og skriver det på "feriekontoen".
Jeg tenker absolutt på hva jeg putter i ungene mine.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 10:30   #55
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å blande meg inn i "kostholdsdebatten", så er det jo bare å gå forbi og da...*Optimist med liten unge som ikke forstår begrepet gratis*

Gammel 22-01-07, 10:41   #56
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Skjønner ingenting. Det er jo bare saft. Da sønnen min var liten og hadde allergi for all sitrusfrukt, var jeg overtakknemlig hvis en kafe hadde saftjuice. Vi var da ikke så ofte ute. Hadde det vært litervis i uka, kunne jeg forstått det.

Si meg, hvis dere er på skitur og skistuen serverer kakao, vil ungene få det?

Gammel 22-01-07, 10:43   #57
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Skjønner ingenting. Det er jo bare saft. Da sønnen min var liten og hadde allergi for all sitrusfrukt, var jeg overtakknemlig hvis en kafe hadde saftjuice. Vi var da ikke så ofte ute. Hadde det vært litervis i uka, kunne jeg forstått det.

Si meg, hvis dere er på skitur og skistuen serverer kakao, vil ungene få det?

Signerer deg og er enig i det du skriver.

Ja, og en sjokolade(for å fyre oppunder) i bakken sammen med appelsinene.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 11:17   #58
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, ungene hadde ikke fått kakao, det inneholder melkeproteiner, noe som gir uutholdelige magesmerter med påfølgende diare for eldste, mest sannsynlig også for yngste ...

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 11:26   #59
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Ja, vi skeier av og til ut med god gammeldags kakao (på denne tiden av året skjer det gjerne minst en gang i uken).

Men til dere siste: Har dere i det hele tatt lest det bl.a. jeg og Skremmern har skrevet tidligere i tråden om tusen millioner grunner til å skeie ut og at det til slutt blir hver dag? Eller synes dere kanskje det er greit at ungene får søtsaker hver dag? Feks du Kisha, som sier at "vi er da ikke så ofte ute". Nei men hva med bursdager i barnehagen, når dere får besøk, når dere er på besøk, når ulike velmenende tanter, bestemødre, naboer og lignende tilbyr noe godteri. I Desember er det kanskje sjokolade i kalenderen hver dag. På sommeren blir man fristet til å spise is hver dag. Vi er også sjelden ute på kafe, men det er jo ikke bare da søtsaker kommer på banen!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 11:38   #60
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg synes ikke det er greit med søtsaker hver dag, men pga matallergi/intoleranse har vi så og si full kontroll med hva som barna spiser, og melkeerstatningen de får er FULL av sukker, så det er ikke så mye annet søtt de får, foreløpig.
Skal storesøster få smake noe annet enn det vi har forhåndsgodkjent, så får vi telefon om det er greit å gi henne det eller det. På grunn av dette blir det lite utskeielser.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.