Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-10, 13:07   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...

Jeg har kikket innom noen grupper på Facebook, som er fremmedfiendtlige og tildels også rasistiske m.m.
Det som har slått meg er at i vegginnleggene er det FRYKTELIG mye dårlig språk Jeg tenker da på skrivefeil generelt , samt banneord og dårlige setninger.
Jeg må innrømme at jeg gjør meg noen tanker om disse personene som skriver dette. Kan jo se på profilbildet at det er voksne mennesker.
Er det bare meg som har fordomsfulle tanker om medlemmer på slike grupper og da spesielt de som er aktive mtp veggmeldinger i sakens kjerne? Jeg må innrømme at jeg antar at de er dårlig uttdannede mennesker, litt "enkle" kanskje? Man kan jo i såfall strekke tanken litt lengre og tenke at manglende utdannelse og rasisme henger sammen. Ikke alltid, men kanskje ofte? Man ser jo også samme effekten i endel andre land. F.eks i Afghanistan, der det er mange fattige mennesker uten utdannelse. Der er det stor fremmedfrykt mot vesten, og god grobunn for ytterligående grupperinger som f eks Taliban. Hmmm.....

Noen andre som har gjort seg noen tanker om dette? (Det har hendt at noen på min venneliste melder seg inn i denslags grupper, og da gremmes jeg Men det blir også en annen diskusjon.... :wink: )

Her er en link for å illustrere hva jeg tenker på... Denne gruppen er ment som et eksempel, og jeg leggger ikke opp til en Krekar debatt. Og hva jeg eventuelt synes om Krekarsaken har ingenting med mine tanker ovenfor å gjøre...
http://www.facebook.com/#/group.php?...5807038&ref=nf

Sist redigert av Carpe Diem : 27-01-10 kl 13:37.
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.