Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

aC gjør charter igjen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-10, 23:21   #1
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: aC gjør charter igjen

Du har rett til å ta ut ungen fra skolen opptil 10 dager i løpet av et skoleår. Så to dager på en av sidene er ikke noe problem å søke permisjon for.

Jeg tror heller jeg hadde tatt med meg guttene til Kanariøyene enn Egypt.

Gammel 27-01-10, 23:30   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du ikke liker charter i utgangspunktet, ville jeg aldri i verden dra til et all inclusive bamseklubb-sted. Det må være helvete på jord for charterhatere. I Egypt kan man i allefall få med seg litt kultur om man vil.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 23:32   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis du ikke liker charter i utgangspunktet, ville jeg aldri i verden dra til et all inclusive bamseklubb-sted. Det må være helvete på jord for charterhatere. I Egypt kan man i allefall få med seg litt kultur om man vil.

Hvis jeg ikke liker?

Men dette er for ungene. :edel: De er ikke en gang griser, og allikevel kaster jeg all snobberi på, øh, sjøen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:58   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Feil, feil, feil. Ikke noe problem å oppleve kultur selv om man velger et familieanlegg. Man MÅ ikke oppholde seg på hotellet og bamseklubben hele tiden. Masse kultur å oppleve flere steder.
Kultur-adspredelsen i Egypt ligger laaaaangt unna de tradisjonelle feriestedene som Sharm el Sheikh og Hurghada osv. I disse feriebyene dreier alt seg om hotellet og stranden og intet annet.

Gammel 28-01-10, 21:13   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Feil, feil, feil. Ikke noe problem å oppleve kultur selv om man velger et familieanlegg. Man MÅ ikke oppholde seg på hotellet og bamseklubben hele tiden. Masse kultur å oppleve flere steder.
Kultur-adspredelsen i Egypt ligger laaaaangt unna de tradisjonelle feriestedene som Sharm el Sheikh og Hurghada osv. I disse feriebyene dreier alt seg om hotellet og stranden og intet annet.

Øh. Jeg har vært der. Har du?
Jeg har opptil flere ganger i denne tråden nevnt tur både med ubåt og med jeep som var veldig ålreit. Jo - det er et godt stykke til pyramidene. Ikke uoverkommelig langt - jeg var der jeg - men det er et godt stykke ja.

Men det er altså en nydelig måte å la ungene bade og seg selv nyte livet noen dager. Jeg har ikke vært på kanariøyene så jeg kan ikke uttale meg om dem. Men de hotellanleggene i Egypt som man stort sett ender på er helt utrolige. De er så langt fra et sydenhotell som ser ut som Stovner som du kommer innenfor charterkonseptet.

Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:21   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har opptil flere ganger i denne tråden nevnt tur både med ubåt og med jeep som var veldig ålreit. Jo - det er et godt stykke til pyramidene. Ikke uoverkommelig langt - jeg var der jeg - men det er et godt stykke ja.

Men det er altså en nydelig måte å la ungene bade og seg selv nyte livet noen dager. Jeg har ikke vært på kanariøyene så jeg kan ikke uttale meg om dem. Men de hotellanleggene i Egypt som man stort sett ender på er helt utrolige. De er så langt fra et sydenhotell som ser ut som Stovner som du kommer innenfor charterkonseptet.

De turene fra Hurghada og Sharm-El-Sheik til pyramidene og diverse tar jo veldig mange timer, ikke en buss-eller biltur jeg hadde tatt med ungene.
Har du forresten vært på Stovner? Utenom der du så noen blokker da.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:28   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

De turene fra Hurghada og Sharm-El-Sheik til pyramidene og diverse tar jo veldig mange timer, ikke en buss-eller biltur jeg hadde tatt med ungene.
Har du forresten vært på Stovner? Utenom der du så noen blokker da.

Jeg har bodd der i mange år og er svært godt kjent både ved blokkene, rekkehusene, eneboligene, gamle Stovner, Haugenstua, Smedstua, Vestli og skauen rundt det hele ja.

Dog mente jeg Stovner som i sangen til Øystein Sunde denne gangen.

Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:35   #8
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

2 ganger Sharm el Sheikh
2 ganger Hurghada
1 gang Maktabi Bay (heter det det?)
2 ganger Cairo

Såååå.... jada, jeg har vært der. Førstnevnte 3 steder ene og alene pga. dykkingen (den er bra og det er langt rimeligere å reise til Egypt enn til f.eks. Karibien eller Maldivene)
Sistnevnte har jeg endt opp i forbindelse med jobben min. Cairo er ok. Der kunne jeg fint vært en ukes tid eller så....

Gammel 28-01-10, 21:46   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

2 ganger Sharm el Sheikh
2 ganger Hurghada
1 gang Maktabi Bay (heter det det?)
2 ganger Cairo

Såååå.... jada, jeg har vært der. Førstnevnte 3 steder ene og alene pga. dykkingen (den er bra og det er langt rimeligere å reise til Egypt enn til f.eks. Karibien eller Maldivene)
Sistnevnte har jeg endt opp i forbindelse med jobben min. Cairo er ok. Der kunne jeg fint vært en ukes tid eller så....

Det er altså så elendig, ræva dårlig at du har vært der syv ganger, men du vil avbefale sterkt at aC setter sine bein der?

Jaja - aC - jeg hadde det fint i Egypt. Resten av gjengen også. Du drar hvor du vil. Jeg er uansett unnelig.

Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 23:32   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hear, hear. Jeg fikk ikke med meg at du snakket om vinterferien, aC. Du kan besøke oss på høttah, så kan vi bade på Radisson.

Gambia og Jordan og sånn var visst helt ute i sommerhalvåret. :mememe igjen:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 23:33   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hear, hear, glitter, altså. Ikke hør på deg selv. Tsk.

- No. 4 -
Gammel 27-01-10, 23:33   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seff snakket jeg om vinterferien. Jeg bedriver da ikke feriering om sommeren.

Gammel 27-01-10, 23:34   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Men altså. Å leie en hytte er selvfølgelig ikke helt ueffent. Ungene liker snø. Jeg liker å slippe andre mennesker. :ser muligheter:

Gammel 27-01-10, 23:45   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvis jeg ikke liker?

Men dette er for ungene. :edel: De er ikke en gang griser, og allikevel kaster jeg all snobberi på, øh, sjøen.

Jeg er heller ingen charterfan, men jeg tror jeg skulle holdt ut i Egypt. Jeg hadde fått neller av bamseklubb. Et annet alternativ er å fly ned til en eller annen varm destinasjon, og leie leilighet selv. Leilighetene finner du gjennom tripadvisor f.eks. Da slipper du kjipe hoteller all together.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hear, hear, glitter, altså. Ikke hør på deg selv. Tsk.

Nei, nå begynte jeg virkelig å lure!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 01:02   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Mm, leie hytte på fjellet i vinterferien er nok enkeltpenkelt. At ingen har tenkt på det?

- No. 4 -
Gammel 28-01-10, 09:46   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Mm, leie hytte på fjellet i vinterferien er nok enkeltpenkelt. At ingen har tenkt på det?

Altså, unge dame, nuh glemmer du at jeg har mine kontakter i Fjellheimen.

Hvilket igjen gjør det rimelig idiotisk å leie hytte, come to think of it.

Nei. Sol. Sand. Jepp.

Gammel 28-01-10, 01:14   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dra på Spahotellet i Åre. Ikke langt, gode basseng, og man skjønner språket.

Gammel 28-01-10, 01:22   #18
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg ikke noen erfaring selv uten på cruise, men diverse klubber for barn er faktisk gull verdt om man vil ha litt egentid som voksen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 09:50   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egypt. Go for it.

Gammel 28-01-10, 09:50   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Omtrent garantert finvær, men ikke for varmt slik at man blir en eneste stor svettedam.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.