|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Spiser du de første skivene på hvit/gul-osten | |||
| Ja, jeg spiser alt! |
|
60 | 39,22% |
| Nei, jeg skjærer bort det som minner om hard hud under hæler! |
|
90 | 58,82% |
| Jeg spiser ikke hvit/gul-ost |
|
0 | 0% |
| Dustepoll |
|
3 | 1,96% |
| Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du de første skivene av hvitosten?Nei. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du de første skivene av hvitosten?Kjøper bare ferdig i skiver |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Spiser du de første skivene av hvitosten?For tiden spiser jeg bare ferdigskivet, siden jeg er konstant kvalm og ikke orker styre med utpakking og ostehøvler og kjøleskaplukt og sånt. Ellers pleier jeg å kaste skivene på toppen ja, men det kommer litt an på osten. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du de første skivene av hvitosten?Det kommer nok litt an på osten. Jeg kaster de første skivene av oster som har vokslag utenpå. Men en oppdelt, vakuumpakket Norvegia skulle jeg nok fint ha spist de første skivene av.
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du de første skivene av hvitosten?Nei. Men pollen var litt rar da, det øverste er jo ikke hardt? Men det har en annen konsistens enn resten, synes jeg, og jeg kaster det alltid når jeg åpner en ny ost.
|
|
|
#8 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Spiser du de første skivene av hvitosten?Jeg skjærer alltid bort de første skivene. Får meg ikke til å spise dem. All hard skorpe går i søpla.
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du de første skivene av hvitosten?Jeg kjøper alltid skivet hvitost, og spiser alle osteskivene, også de øverste. På sånn hvitost man bruker høvel på kaster jeg de første skivene.
|
|
|
#11 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Spiser du de første skivene av hvitosten?
Da spiser du de øverste hver gang. Ferdig skivet smaker og har samme konsistens som de øverste skivene av osten.
Se svaret mitt til Intrigue.
|
|
|
#12 |
|
Dig for victory!
|
Jeg sa da ingenting om at jeg synes ferdigskivet er godt? Jeg liker ikke tykkelsen eller konsistensten på ferdigskivet, men det er det alternativet jeg har om jeg skal klare å lage meg mat selv om dagen. Jeg rekker så vidt nappe ostepakken ut av kjøleskapet og slenge en skive på ferdigskivet brød før jeg brekker meg, om du vil ha detaljene. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
Og kommer alltid til å være det. Den er fersk, myk og ikke tørr.
|
|
|
#14 |
|
awesom
|
Sv: Spiser du de første skivene av hvitosten?Det er ikke det at osten nødvendigvis er hard på toppen. Men jeg om man myser litt så ser man at det er litt sånn "rutete" på toppen.
|
|
|
#15 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Spiser du de første skivene av hvitosten?Dere er steike, hakke gale hele gjengen. Det kunne ikke ramle meg inn å kaste helt fin, brukbar ost (som er dyrt) fordi det har vært inntil plastikk. Da må man jo gjøre det hver gang man tar ost, da, for man pakker den jo i plast igjen.
|
|
|
#16 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Spiser du de første skivene av hvitosten?Jeg liker heller ikke å spise første skiva av osten. Skjærer det bort og kaster det.
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Spiser du de første skivene av hvitosten?For min del handler det ikke om plasten, men at jeg synes toppen har en annen, litt svett og gummiaktig konsistens enn det under, jeg liker det bare ikke. Hvis det skal smeltes kan jeg bruke det, da spiller det ingen rolle.
|
|
|
#20 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du de første skivene av hvitosten?Spiser de, men legger de med "oppsiden" ned, så jeg ser på pene riller istedet!
|
![]() |
|
|