|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretterJeg trodde oppdretter hadde tispa hos seg til valpene var levert i slike tilfeller jeg. Slik var det med mamman til valpen vår. Hun skulle "hjem" når alle valpene var levert. Men det er mulig at oppdretter står som eier, og at de hadde henne hos forverter. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretterMen da må hun snakke nøye og grundig sammen med oppdretter og få frem sine grunner til å ikke ha valpekull på sin tispe som hun har kjøpt under de avtalene hun har gjort med oppdretter, noe som muligens ikke er så enkelt bestandig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretterHundeoppdrettere er rare - rett og slett en egen rase, tror jeg.
|
|
|
#4 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretterJeg ser saken også fra oppdretters side og en avtale er jo en avtale, muntlig eller skriftlig betyr det samme for meg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretterJeg er enig med deg mocci. Skal du ha valper på hunden må ditt være ditt ønske. Det følger masse arbeide med et valpekull.
|
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter
Jeg er enig med deg.
|
|
|
#7 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretterJeg tar også HIs "parti". For selv om dette var en muntlig avtale mellom kjøper og oppdretter, så burde oppdretter vært såpass profesjonell at det ble skrevet en kontrakt på dette. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Om man kjøper noe med en forutsetning så er det en selvfølge at avtalen altså skal fullbyrdes. Det er faktisk rett og slett ikke en selvfølge at man kan gå fra den siden fordi man ombestemmer seg. |
|
|
|
#9 |
|
Retromum
|
Jeg innser at jeg kanskje ikke burde postet innlegget mens jeg fortsatt var veldig følelsesmessig opprørt. Jeg burde nok ha formulert meg annerledes, tenkte faktisk ikke over at folk kunne tolke det slik at jeg beskylder oppdretter for å ha forskyldt min SA, noe som absolutt ikke er tilfelle. Det var særdeles mange stresselementer tilstede da jeg ble gravid. Grunnen til at jeg nevnte SA var at jeg ga klar beskjed til oppdretter om at det ikke var aktuelt med kull i og med at jeg var gravid selv, følte at jeg ville få mer enn nok med svangerskapet og ville ikke ta på meg mer arbeid. Jeg trodde at oppdretter ville respektere min avgjørelse, men hun fortsatte like godt med presset sitt samt at hun fikk eier av hundens pappa til å mase/presse på også. De var veldig klar over min situasjon men respekterte ikke mitt ønske om å få være i fred. Det virket iallefall dengang at de ville ha valper uavhengig av hvilken belastning det måtte medføre for meg og tispa. Det gjør meg enda mer betenkt.
|
|
|
#10 |
|
Like blid!
Jeg er enig!
|
|
|
|
#11 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretterOg var det en forutsetning egentlig? det har ikke helt kommet fram syns jeg..
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Du vil altså svindle noen uten skrupler? |
|
|
|
#13 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Nå er vel ikke hunden av en slik tilstand at hunden er for syk til å ha kull? Slik jeg forsto det så var det den beste tispa hun fikk kjøpe av oppdretter. I tillegg så var oppdretter veldig streng på hvem som fikk kjøpe hund av henne, noe jeg tar som at hun bryr seg om de.. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretterEventuelt kan man jo betale seg ut av dette. Opdretter har solgt hunden mot en fremtidig inntekt på så og så mye. Da kan man kanskje få oppdretter fornøyd mot å betale ut det overskuddet vedkommende skulle hatt på avtalen for eksempel? |
|
|
|
#15 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
En oppdretter kan vel ikke kreve å få noe som helst for fremtidige valper på hunder de har solgt?
|
|
|
#16 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretterTja, en avtale er en avtale, muntlig eller skriftlig, og dette burde du strengt tatt tatt deg tid til å vurdert før du faktisk kjøpte hunden.
|
|
|
#17 |
|
can-jur
|
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretterRing kennelklubben og hør.
|
|
|
|
#19 |
|
can-jur
|
|
|
|