|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Passiv
|
Sv: Parfymeforbud |
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ParfymeforbudJeg skjønner at parfymelukt kan være veldig plagsomt for allergikere (og andre med ømfintlige neser eller som blir utsatt for folk som har sølt med parfymeflasken), og direkte hemmende for enkelte. På den andre siden syns jeg det fort kan bli feil å nekte folk å bruke parfyme når andre luktkilder også kan være til like stor sjenanse (for eksempel røyklukt, vaskemiddellukt, hundelukt, osv). Det er klart man har behov for å skjerme for lukt i enkelte yrker (så som helsesektor, m.m.), men utover disse yrkene syns jeg man heller bør sette grenser for sjenerende lukter heller enn å kategorisk gå etter parfymelukter. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Ekvilist
|
Sv: ParfymeforbudJeg hilser debatten velkommen iallefall. For min del er det stor forskjell på parfyme (sånn man dæsjer i halsen) og vaskemidler/deo/hårspray etc. Det er kun førstnevnte som gir meg ubehag og hodepine.
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Parfymeforbud
Om det var mitt innlegg du siktet til mente jeg altså sjenanse i form av at de blir dårlige av det (allergikere, migrene, astma, ect) - derfor jeg kun nevnte lukter som kan gi slike reaksjoner og ikke vanlig sjenanse. Ser at jeg formulerte meg uklart, men det var altså helsemessige risikoer jeg siktet til. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: ParfymeforbudInteressant diskusjon.
|
|
|
#46 |
|
Passiv
|
Sv: ParfymeforbudJeg har heller aldri fått klager på min parfymebruk. Men etter å ha hørt hvor ille det visst kan være så har jeg spurt dem jeg jobber sammen med om parfymen min plager dem. |
|
|
|
#47 |
|
Protonterapeut
|
Sv: ParfymeforbudJeg har en gang bedt en fjortis (okei, han var sikkert nærmere 20) ved nabobordet på Peppes om å skjerpe parfymebruken. Han satt i en sånn parfymeos at hvem som helst kunne fått pusteproblemer av det.
|
![]() |
|
|