Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Morsdag, feirer dere den dagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-10, 14:25   #41
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morsdag, feirer dere den dagen?

Feirer? Nei.
Bruker det som unnskyldning til å lage pæremuffins? Ja.

Gammel 12-02-10, 14:27   #42
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

aC, tror du barna syns det er vanskelig også, eller er det mest du? Som skilsmissebarn selv så opplevde jeg aldri noen forventninger til at jeg skulle ha gjort noe denne dagen, verken fra foreldre eller andre. Jeg tror det er en overvekt av mennesker som ikke feirer de dagene.

Det er nok mest meg. Men han eldste, han er alltid så redd for å skuffe, og kan fort tenke at jeg blir lei meg hvis han ikke har gjort big deal ut av morsdag, for så å høre dagen etter på skolen hva "alle andre" har gjort. (Atter en gang en sånn greie hvor man kun legger merke til de som gjør masse ut av det, right?)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 14:30   #43
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men snakker man på skolen om hva man gjorde på morsdagen?

Tenåringen min vet knapt nok hva morsdag er, siden vi aldri har feiret det, og jeg har da heller aldri opplevd at han har sagt at det er noe det har blitt snakket om på skolen. Ikke har ungene med seg ting hjem fra skolen heller i forbindelse med morsdag/farsdag, så jeg tror faktisk at problemet er ikke-eksisterende, aC.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 14:30   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg ser den. Men det er ikke sikkert det er så voldsomt fokus på det på skolen, mitt inntrykk er at det er mest handelstanden som feirer, ingen familier, sånn egentlig. Har du barna i helgen? Dere kan jo snakke litt om morsdag og farsdag, og definere for dere selv hvordan dere vil at den dagen skal være?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 14:33   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har vært en del i barnehagen om det før, men hey, det er mulig det er annerledes på skolen. Og ja, kidsa i helgen. Den blir nok begivenhetsrik nok lell, om vi ikke skal begynne bake kake også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 14:35   #46
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Pleier å være sovedag for den som har Dagen, men siden Andamannen drar på kompistur til fjellet i helgen, så tipper jeg det blir skralt med feiring, ja. Men skal huske å ringe egen mor - og muligens invitere henne og pappa på boller. Om jeg orker.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 14:38   #47
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Nei vi gjer vel egentlig ikkje det.. Brukar å gi mormor og mamma gave eller blomster da. Og håpe på at nokon huskar på meg
I år har primadonna mi bursdag på morsdag so då blir d hvertfall feiring på dagen om so det ikkje er for ho mor.

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 14:49   #48
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ungene har hatt nedtelling i flere dager til morsdag nå. Begge har en liten pakke hver fra skole og barnehage, og kan nesten ikke vente til at søndagen skal komme.
Søndag er min sovedag, og jeg får alltid god frokost de dagene. Noen ganger har vi spist ute, noen ganger har mannen handlet en liten ting og noen ganger gjør vi ingenting.

Men min mamma er veldig opptatt av morsdag, og hun elsker gaver. Dessuten fortjener hun all verdens gaver. Så vi har vært og handlet undertøy til henne. Og da kjøpte jeg et til svigermor også. De har ikke hatt vane for gaver på den siden, men det blir det i år.

Jeg tror vi skal bake boller i morgen da. Jeg elsker boller med krem / romkrem.

Gammel 12-02-10, 14:49   #49
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Feirer verken morsdag, valentines day eller fastelavn så her blir det en veldig vanlig søndag gitt.

Gammel 12-02-10, 14:53   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja, litt. Men nå er det jo bollesøndag også, og DET feirer vi jo. Hallo, boller! Jeg skal lage svenske semler, og min mor og bror kommer på middag her.

Gammel 12-02-10, 15:06   #51
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overhodet ikke feiring. Med mindre ungene har blitt oppfordret til å tegne noe på SFO eller i barnehagen.

Gammel 12-02-10, 15:12   #52
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Alle unnskyldninger til å spise kake er gode. Ungene pleier å lage kort på skole og i barnehage.
I helgen skal vi hjem til mine foreldre, så jeg vet ikke hvordan feiringen blir.
Hadde vi vært hjemme hadde vi bakt boller med krem og melis.

Gammel 12-02-10, 15:23   #53
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg elsker enhver grunn til å gjøre noe spesielt, så vi gjør noe ut av både valentines, morsdag og farsdag. Av og til lager vi noe selv, av og til kjøper vi noe og av og til bare klemmer og kysser vi litt ekstra. Så det går fint an uten å dra inn handelstanden, hvis det er det som bekymrer.

Amen.

Dessuten er det jo en gylden anledning til å spise masse sjokoladekake.

Valentines feirer vi ikke da, siden vi feirer 13/2 i stedet.

Gammel 12-02-10, 15:25   #54
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen stor feiring, men jeg har fått beskjed om at jeg skal sove lenge på søndag og få frokost på sengen.

Min egen mor får en blomst.

I likhet med Glitter så liker jeg anledninger og ser ingen grunn til å ikke spise kake.

Morsdag er forøvrig heller ikke et handelsstandspåfunn men startet i USA under (eller etter) 1. verdenskrig som en antikrigsdemonstrasjon. Det er virkelig ingen grunn til å la handelsstanden stjele alle hyggelig dager, og så bruke dem som argument for å ikke å gjøre hyggelige ting for og til hverandre.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 15:37   #55
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det har vi ingen tradisjon for.

Gammel 12-02-10, 15:48   #56
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Å, jeg elsker å feire alle sånne dager, morsdag, Valentines osv osv...

...Men, atte, jeg baker jo ikke kake til meg selv eller kjøper presanger til meg selv, ergo sitter jeg igjen med en mann som forrige søndag kvart på ti på kvelden spurte: "Øh...var det idag det var morsdag, eller??"

Og jeg tror ikke det blir forskjell i år heller, selv om han fikk vite at det var nå til søndag. Farsdag og alle andre "festdager" blir feiret med oppvarting, presang og kake. Ikke dyre gaver men en liten oppmerksomhet, ofte med litt morsom vri. Barnen og jeg forbereder ting kvelden før, og kryper oppi senga hans og synger og feirer. Akkurat som når jeg var liten - etterhvert noen av mine hyggligste barndomsminner.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 18:57   #57
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi feiret det hjemme som barn, og jeg passer på å ringe mamma, men det gjør jeg stort sett hver helg uansett. Kjøper ikke gave lenger, men har hendt at jeg har sendt en blomst enten på morsdagen eller bare fordi jeg vil. Kan aldri tenke meg at vi kommer til å legge opp til feiring av mors- og farsdag når vi får barn. Men fastelavensboller skal vi ha, med spesialtilpasninger.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 19:04   #58
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Morsdag er forøvrig heller ikke et handelsstandspåfunn men startet i USA under (eller etter) 1. verdenskrig som en antikrigsdemonstrasjon. Det er virkelig ingen grunn til å la handelsstanden stjele alle hyggelig dager, og så bruke dem som argument for å ikke å gjøre hyggelige ting for og til hverandre.

Amen!

Gammel 12-02-10, 19:06   #59
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ungene liker bursdager og begivenheter generelt. Så vi feirer litt, dvs. de lager kort og vi kan kjøpe en liten ting. Det blir for dem, som med alt annet. Og ho mamma é drivkraften i alt, og ordner så alle får det bra.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 19:54   #60
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Ingen stor feiring, men jeg har fått beskjed om at jeg skal sove lenge på søndag og få frokost på sengen.

Min egen mor får en blomst.

I likhet med Glitter så liker jeg anledninger og ser ingen grunn til å ikke spise kake.

Veldig enig! Ungene lager fine tegninger og kanskje en blomst fra mannen. Veldig koselig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.